Ik ben boos, eigenlijk om een kleine onbenulligheid, maar ik ben toch pissed off. Situatie is als volgt. Onze oudste is nu 6 jaar oud en sinds hij geboren is zijn het aantal keren dat man en ik samen weggeweest zijn op 1 hand te tellen. We hebben geen oppas en onze familie kan eigenlijk bijna nooit oppassen of doet erg moeilijk. Jammer natuurlijk, want we vragen het bijna nooit, maar goed je kunt mensen niet dwingen. Nu zijn man en ik er toch wel heel erg aan toe om zeg eens per maand een avondje samen weg te gaan. We zijn daarom via/via naar oppassen gaan vragen. Mijn beide zussen reageren daar vervolgens beledigd op " ik kan hun toch vragen? " en mijn moeder geeft aan dat 1 keer per maand voor haar ook geen probleem is. Ok, dan laat maar dus. Nu zijn we a.s. zondag uitgenodig om mee uit eten te gaan. Dus ik heb beide zusjes gevraagd en beiden doen weer moeilijk en voel ik mij weer bezwaard, lol is er alweer af. En nu ben ik dus pissed off eigenlijk. Zij worden boos dat ik iemand anders vraag om op te passen, maar zelf kunnen/willen ze nooit. Ze zijn allebei vrij zondagavond en het gaat om 2 uurtjes. Overdrijf ik nu of is het ook gewoon flauw? Nou, ik bel mooi de oppas op die we via via hebben gevonden, want ik ben er klaar mee.
Zou ook wel een beetje pissed zijn... Lekker de oppas via via doen als je je daar vertrouwd bij voelt schept ook geen verplichtingen richting familieleden. ..
Als het zo moet dan zou ik ook een andere oppas zoeken. Wij vragen ook eigenlijk nooit meer aan schoonouders om op te passen en vragen onze vaste oppas of ze kan. Veel plezier alvast met het etentje.
ja dan moet je ook niet zeggen dat je hun kan vragen als ze toch niet kunnen of moeilijk doen , ik snap dat DAT irritant is voor je, dan kan je beter iemand anders zoeken zonder je bezwaard te voelen zeg maar, dus ik snap je wel!!
Gewoon de oppas die je via via hebt vragen, en als je zussen weer moeilijk lopen te doen gewoon zeggen dat je geen zin hebt om hun te vragen, aangezien ze toch meestal niet kunnen/geen zin hebben. En je je daar niet aan wilt ergeren en het dus liever zo doet. Zeg er ook bij dat je je daar veel beter bij voelt en daardoor geen druk op de zus-zus relatie. Dit alles natuurlijk even lief verpakken zodat je ze niet helemaal voor het hoofd stoot.
Misschien hebben ze al plannen? Vraag je het te kort dag? Ik zou niet boos worden en het sowieso al eerder gevraagd hebben maar het slaat ook nergens op dat zij beledigd zijn als jij een oppas gaat zoeken.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben gelukkig niet gek aan het worden haha. Ja, het is nu misschien kort dag, al weet ik van een zus zeker dat ze nog geen plannen heeft, maar ook al vraag ik het 2/3 maanden vantevoren gaat het zo moeilijk. Ik wacht nog even mijn moeders reactie af, maar als die ook niet wil/kan, dan vraag ik gewoon de oppas. Ben gewoon eigenlijk ook een beetje teleurgesteld. Altijd enthousiast doen over de kinderen, maar ze zien ze eigenlijk nooit. Altijd te druk met dit of dat en dan wel boos zijn als ik iemand anders vraag. Zo flauw.
Als je dan gewoon zegt dat wanneer je hun hulp vraagt ze niet kunnen, je geen andere optie hebt om een oppas te zoeken? Jouw leven, hebben zij niets mee te maken. Wil je lieve vrede bewaren zou ik hen zeggen dat je een backup zoekt, mochten zij niet kunnen
Oh, ik ga ook niet boos worden tegen hun hoor, dat is het mij niet waard, maar ik ben wel boos haha. Ik vraag de oppas anders gewoon en hen vraag ik dan niet weer. @twoboys; ja, dat van de backup was ook mijn gedachte.
hier precies t zelfde en word er ook beetje moe van. mijn vader zei altijd dat hij op maandag wilde oppassen zodat ik op maandag kan werken (ben thuis kapster) nou super toppie. maar nu mijn neefje geboren is (volgende maand alweer 1jaar oud) hebben ze dus nóóit tijd. om de week gaat mn neefje standaard dus naar mn pa en de andere vrije maandag hebben ze altijd helemaal vol geplanned. idem met gewoon ff oppas, omdat de kids het leuk vinden bij opa en oma te zijn. of als hubby en ik wat samen willen gaan doen. dan kan het dus eigenlijk nooit. ja 1 kind, want 2 vinden ze te druk... ook ik vraag t nooit meer aan mn vader, het komt namelijk nooit uit voor ze nu hadden we voor begin feb dus echt een oppas nodig (willen de trap in woonkamer gaan verven en dat kan niet met de kids erbij) met veel overleg en gestuntel vonden ze t dan goed dat kids voor 1x met zn 2en t hele weekend komen logeren. nu zit t verf kopen er financieel ff niet in dus willen we t maand opschuiven. en gaf aan dat de kids alsnog dat geplannde weekend willen blijven logeren. ja was goed maar dan liever maar 1 en dan alleen voor 1 nacht en volgende OCHTEND alweer naar huis want ze moesten weg... terwijl dus eigenlijk dat héle weekend stond geplanned om op te passen ik zeg dus, ja geef je groot gelijk dat je pissed bent. gewoon lekker andere oppas regelen
Ik zou ook boos zijn, of in ieder geval flink verbaasd. Toch hoop ik dat je moeder iets voor je kan betekenen.
Herken het wel. Wij hadden een oppas gevonden. Heel aardig meisje . Zegt mijn moeder en zusjes dat ze nooit geen wilt vreemde zouden laten oppassen en ouders boden aan ook eventueel wel zo nu en dan te willen oppassen. Puntje bij paaltje kan niemand op de dagen dat wij wat willen gaan doen of uitgenodigd zijn. Nu dus gewoon dat meisje geregeld . Kinderen zijn dol op haar en als zij niet ka hebben we reserve oppas. Bijde dochters van collega van mijn man . Ze hebben verder geen oppas dagen of oma opa dagen dus ik heb het echt over 2 uurtjes savonds om is naar de film te gaan met zijn 2e
Dat hoop ik ook. Maar juist voor haar heb ik wel begrip dat ze niet altijd kan/wil. Ze werkt nog 4 dagen per week en is buiten haar werktijden ook vaak nog bezig met haar werk (onderwijs). Terwijl mijn oudste zus daarentegen 20 uur werkt per week, geen kinderen en/of tijdrovende hobby's heeft en volgens mij gewoon liever lui dan moe is lijkt het wel.
Ja, zo gaat het hier dus ook. Onze kids gaan wel 3 dagen naar het kdv, dus vandaar dat wij ook eigenlijk bijna nooit nog een oppas vragen, vinden we ook niet zo leuk voor hen, maar 1 keer in de maand lijkt mij niet eens zo raar. Idd een keertje naar de film of even eten met zijn tweetjes.
Zou ook wel even raar staan te kijken. Eerst zo'n stampij maken over een oppas en vervolgens allemaal niet kunnen. Lekker de oppas bellen.
Ik herken het ook wel een beetje. Wat ik zo raar vindt is dat ze het dan als plicht zien en de handen vol in plaats van dat ze het zien als : leuk dan zie ik de kleinkinderen weer eens. Zo zou ik het zelf later denk ik wel zien. Hoe is de verstandhouding verder met je ouders? Zien ze jou en je kinderen vaak of juist niet? Als je in de mogelijkheid bent om een andere oppas te regelen voor voortaan dan zou ik dat zeker doen.
Je kunt idd niemand dwingen, maar als zij nooit kunnen moeten ze ook niet boos zijn als jij iemand anders regelt.
jeetje vervelend, maar ik zou denken graag of niet. als ze het doen omdat het moet is het ook niet met veel liefde... hier eigenlijk juist het tegenovergestelde, schoonmoeder zegt alles af als wij ze vragen om op te passen en dat wil ik juist niet! als ze een keer niet kunnen kunnen ze dat toch gewoon zeggen! volgende keer beter denk ik dan!
Ja, de verstandhouding met mijn ouders is/was heel goed. Laatste paar weken verloopt het wat minder. Ze zien de kids wel regelmatig verder, we wonen in hetzelfde dorp en mijn vader (hij is met pensioen) haalt 1 keer in de week de oudste twee op tussen de middag. Ja, ik zou het later ook zo zien denk ik. Maar als ze mij nu iets vragen om wat voor ze te doen, doe ik het ook. Het is ook niet zo dat het alleen van mijn kant komt.