Bobike of Yepp fietszitje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Cupcake10, 13 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cupcake10

Cupcake10 Actief lid

20 mrt 2013
    341
    18
    18
    Vrouw
    Overijssel
    Hoi!

Ik wil binnenkort een cortina roots moederfiets kopen. Maar zit nu erg te twijfelen welk zitje ik erbij moet kopen voor voorop de fiets.
    Heeft iemand goede en-of slechte ervaringen met beide merken?
    Ik vind het belangrijk dat mijn zoontje stevig,ergonomisch zit, niet teveel schokken/trillingen krijgt. Tevens vind ik het belangrijk dat het een praktisch zitje is, als in makkelijk te bevestigen,aan te passen en dat ik op een makkelijke manier m'n zoontje er in kan zetten zonder teveel gehannes :p

Dus wie o wie heeft gebruikers ervaring,tips en advies?

Groetjes,cupcake

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Zeker yepp mini

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik heb de Yepp, gekozen omdat ik het prettig vond om geen kussentje te hoeven, mooi design en goede veiligheid.

Ik moet wel zeggen dat mij het fietsen in het begin vies tegenviel. Ik heb een moederfiets + voorzitje + dameszadel, maar ik kan niet meer tussen mijn zadel en het stuur staan. Omdat ik klein ben, kom ik klem te zitten tussen het stoeltje en het zadel. Mijn man heeft hier geen last van.

Na googlen kwam ik er achter dat meer vrouwen hier last van hebben, maar niet iedereen. De enige oplossing is om "steppend" op te stappen. Als ik eenmaal fiets, gaat het goed. Inmiddels ben ik er aan gewend, en maakt het me niet meer uit. Maar in het begin vond ik het wel lastig.

Mijn advies is daarom om niet alleen te kijken naar de technische specificaties, maar ook te passen op jouw fiets en als het kan te proefrijden. Het kan zijn dat een stoeltje dat net een paar cm minder uitsteekt fijner fietst. Ik had mijn yepp voorzitje al gekocht (via internet), dus kon niet passen. Misschien dat ik anders een andere keus had gemaakt (weet ik niet, want ik heb geen ervaring met bijv. de bobike).

Ik vind de Yepp overigens prima in gebruik. Veilige gordel, goed vastklikken, geen gedoe. Dus wat dát betreft een aanrader :)

4. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik heb eerst moederfiets gehad met bobike stoeltjes. Stoeltjes zijn prima moederfiets is niks net een tractor terwijl t wel een goeie was. Dure ook.
    Nu een elektrische fiets met yepp stoeltjes en die vind ik ook heel fijn.

Denk dat je niet fout kunt gaan met de 2 merken stoeltjes

5. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Hier voor en achter yepp stoeltjes en na 4 jaar gebruik nog altijd ontzettend blij mee!

6. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Yepp! Wij hadden de bobike voorzitter, maar nu manneke zo groot is de Yepp. Vind ik vele malen beter!

7. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Bobike hebben wij. Die nieuwe bobike exclusive.
    Stoeltjes zijn mooi, stevig. En ons meisje zit er als een huis in.
    Ze zijn naar mijn idee ook groter dan de classic en ook dan die van yepp.
    Vooral het achterzitje heeft een mooie hoge rugleuning, en de voetsteunen kunnen ook ver naar beneden.
    Daar kunnen ze echt heel lang en comfortabel in zitten.

+ dat er speciaal een uitsparing voor de helm is. Ons meisje heeft een helm op de fiets op.

8. Cupcake10

Cupcake10 Actief lid

20 mrt 2013
    341
    18
    18
    Vrouw
    Overijssel
    Thnx voor alle reacties! Yepp komt toch wel als beste naar voren dus :)
    En bedankt voor de tip om ff de fiets mèt zitje te proberen! Dacht al het zitje goedkoper ergens online te kopen dan in de winkel. Scheelt vaak toch best qua prijs.
    En is een windscherm ook een aanrader of niet?

9. Cupcake10

Cupcake10 Actief lid

20 mrt 2013
    341
    18
    18
    Vrouw
    Overijssel
    Wat een schatje twingia!
    Bobike ziet er idd stevig uit vandaar ook mijn twijfel. Denk ook wel dat 't er aan ligt wat je gewend bent. Las net een reactie dat iemand qua vergelijking en ervaring met beide zitjes liever voor de Yepp kiest. Het is toch ook weer een smaak dingetje.

10. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    #10 Twingia, 13 jul 2015
    Laatst bewerkt: 13 jul 2015
    Wij hebben deze gekozen, omdat wij hem heel degelijk vinden, en hij is al beste getest.
    Het achterzitje hebben wij laatst ook al besteld in de aanbieding, scheelde 30 euro. En met een 2e op komst :)
    Maar daar zit ze ook al heel mooi en stevig in. En je kan ook zien, dat er nog genoeg ruimte over is, als ze ouder en groter is.

Als ik foto's zie van kindjes in de Yepp stoeltjes, dan is er niet heel veel ruimte meer over bij de rug om te groeien.
    Bij de bobike zie je echt ruimte boven de schouders.
    Lijkt mij comfortabeler een hele rugleuning te hebben of een die eigenlijk te kort is.

Nog een website met informatie over verschillende zitjes :)
    http://www.vogelvrijefietser.nl/sites/default/files/artikelen/bestanden/082012/kinderzitjes.pdf

11. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Absoluut de yepp. Zowel de mini als de maxi.

12. Cupcake10

Cupcake10 Actief lid

20 mrt 2013
    341
    18
    18
    Vrouw
    Overijssel
    Username en met welke reden? Vond je de bobike niet fijn?

13. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Ik heb ervaring met zowel Bobike als Yepp. Mijn voorkeur gaat zeer zeker uit naar de Yepp stoeltjes!
    Eerst had ik een fiets met voor en achter een Bobike stoeltje. Ten eerste vond ik de stoeltjes redelijk lomp en hard en daarnaast vergat ik wel eens de zitjes eruit te halen.....die dus dan gelijk uit de stoeltjes werden gestolen...
    Toen mijn complete fiets inclusief stoeltjes gestolen werd heb ik een nieuwe (moeder)fiets met Yepp voor en achter zitjes gekocht! Het klinkt belachelijk, maar wat ben ik er blij mee dat ik noodgedwongen een andere fiets met stoeltjes moest kopen! Mijn dochter van (bijna) 6 zit nog regelmatig achter op de fiets en zij past er nog prima in! Het stoeltje is mooi ruim, heeft een hoge rugleuning waardoor ze er compleet inzitten en sluit ook mooi aan. Mijn zoontje van 3 zit nu meestal achterop (want dan fietst dochter zelf naast mij), maar die enkele keer dat hij nog voorop zit (omdat beide kids op de fiets mee moeten) gaat dat ook prima!
    Ik vind het echt hele degelijke en mooi vormgegeven stoeltjes en zou ook nooit meer anders willen!

14. Cupcake10

Cupcake10 Actief lid

20 mrt 2013
    341
    18
    18
    Vrouw
    Overijssel
    Hmm daar noem je nog een paar goede redenen om in mijn achterhoofd te houden. Dankje! Hier kan ik wat mee! Vind 't fijn om te lezen dat je met beide ervaring hebt. Is toch makkelijker vergelijken. En noodgedwongen een nieuwe fiets en dan hier achter komt is ook wat zeg. Had je een fietsverzekering? En is een windscherm een aanrader btw?

15. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Nee.... ik had geen fietsverzekering.. Mijn fiets was gelukkig niet de duurste, maar de zitjes waren nog wel zo goed als nieuw! Dat was dus in eerste instantie wel balen.
    Ik zou je zeker een windscherm aanraden. Wanneer je kindje voorop nog zo klein is, is het wel fijn dat ze uit de wind blijven/met sneeuw of regen ook wat beschut zitten/hoogzomer niet vol in de vliegjes zitten.

16. Cupcake10

Cupcake10 Actief lid

20 mrt 2013
    341
    18
    18
    Vrouw
    Overijssel
    Oké windscherm it is! 😊

17. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Yepp.... Haha!!:D:p

18. Cupcake10

Cupcake10 Actief lid

20 mrt 2013
    341
    18
    18
    Vrouw
    Overijssel
    :d:d:d

19. JMMH

JMMH Niet meer actief

Wij hebben voor en achter een Yepp en deze bevallen heel goed. Voordeel van een Yepp is oa dat er geen kussentjes inhoeven. Dus na een regenbui zijn de stoeltjes zo weer droog. Kussentjes niet... Twee vriendinnen hebben daarom gekozen voor een Yepp achterzitje terwijl ze een Bobike voorzitje hebben.

20. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Windscherm is een aanrader, zeker wanneer je vaak fietst en niet alleen in de zomer. Wij fietsen veel naar de opvang, dus door weer en wind. Dan is een windscherm wel nodig. Nadeel is dat hij wel veel wind vangt, dus je trapt zwaarder (ook al je kindje niet voorop zit).

Ik heb een yepp windscherm, dat ziet er mooi uit. Het nadeel is dat ze wat wiebelen bij de bevestiging. Dat hoort zo, maar daardoor kan je het gevoel hebben dat hij niet goed vast zit. Overigens is dat in de praktijk niet het geval.

Online kopen scheelt flink in prijs. Maar als je toevallig vooraf ergens live kan testen, is dat wel fijn ;) Misschien iemand in je omgeving met de combinatie fiets/stoeltje? Of bij een fietsenzaak?

Deel Deze Pagina