Hallo, Het onderwerp zegt het al wie heeft er ervaring met een van deze autostoeltjes, het stoeltje van kiddy is er al langer, maar die van cybex is nog nieuw maar werkt ook met een soort van vanglichaam ipv een 5-puntsgordel. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Ik heb de kiddy (weet even niet hoe hij heet, die van 9 tot 36 kgr gaan). Maar dochter zit er niet goed in. Zakt altijd onderuit. Helaas. Is voor ons geen goede koop geweest.
Wij hebben niet de comfort pro, maar de infinity pro. Ze zit hier heel goed in, geen problemen met onderuitzakken o.i.d. Ik zou wel even passen in de winkel, het verschilt per kind hoe ze in een zitje zitten.
Wij hebben de kiddy comfort pro en die bevalt uitstekend! Er zitten veel zitverhogers en -verkleiners bij, waardoor bij ons de kleine man er van het begin af aan goed in heeft kunnen zitten. Wij zijn wel pas overgestapt uit de maxicosi cabriofix toen hij daar niet meer in paste, dat was met een kilo of 10, 11 denk ik. Hij moest de eerste paar keer even wennen aan dat rare kussen (lees: tegenstribbelen en schreeuwen bij het gaan zitten) maar als hij eenmaal zat was het prima. En na een paar keer had hij het helemaal door: zitten, handen omhoog, kussen erin en gordel om. Ik vind het een ideale autostoel, is ook lekker makkelijk om over te zetten naar een andere auto (handig bij logeren).
bedankt voor jullie reacties ! @dt50, hoe groot/ zwaar en oud is jou kindje? Is jou dochtertje misschien erg beweegelijk waardoor ze onderuit zakt of is het echt de pasvorm? Wij hebben hem gepast in de winkel en hij leek het blok toen niet erg te vinden, het was zelfs het enige stoeltje waarin hij niet begon te huilen. Maar goed verkoopsters hadden er niet veel over te vertellen, die waren eigenlijk alleen gericht op de stoeltjes van romer en maxi-cosi. Andere ervaringen blijven welkom, vooral ook benieuwd of er al iemand is die het stoeltje van cybex heeft.
Normale lengte, maar slanke dame (14 maanden, 77 cm en 9.2 kgr). Ze zit vanaf 12.5 mnd in de infinity. Ze is niet echt beweeglijk. Ik heb (voor de 2e auto) toch maar een maxicosi proiri gekocht (eigenlijk wilde ik maar 1 stoel, omdat de infinity erg makkelijk van de ene naar de andere auto te verplaatsen is), maar in de priori zit ze echt beter. Vindt ze zelf ook prettiger (lees: ze gaat in de priori niet huilen). Ik hoop dat ze er beter in de infinity zit als ze groter / zwaarder is.
Mijn mannetje is maar klein, met een jaar was hij volgens mij 74 cm en nog geen 8,5 kg, dus hij past nu ook nog in de maxi-cosi maar we zijn ons dus wat aan het verdiepen in een vervolg stoeltje. In de winkel was het kiddy stoeltje de enige waar hij niet in huilde, maar dat was misschien ook omdat de verkoopster toen niet zo dichtbij stond haha, hij deed wel al netjes zijn armpjes omhoog toen we hem voor de 3de of 4de keer erin zette. Het idee van dat vanglichaam/ blok ipv een 5-puntsgordel spreekt me wel aan, maar het blijft een moeilijke keus voor mij het is toch even een raar idee dat hij niet echt in de gordel zit.