Welke kinderstoel???

Discussion in 'Verzorging' started by Bd81, Apr 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Ons zoontje is nu bijna 9 maanden en zit al een tijdje in een kinderstoel tijdens het avondeten. Mijn vriend en ik zijn beide niet tevreden over deze stoel. Meneer zit soms bijna omgedraaid in dat ding (ook al zitten er gordeltjes aan) en het "tafeltje" kan er niet af. Soms dus echt proppen om hem lekker in die stoel te krijgen.
    Nu hij al aardig kan zitten is het wipstoeltje ook geen optie meer. Voor fruit en liga moet hij nu dus in de kinderstoel.

Mijn ouders hebben een futura, maar naar ik begrepen heb is dit een oud merk wat niet meer verkocht wordt. (wel 2e hands, maar we willen liever nieuw; uiteraard niet te duur).
    Deze stoel kan in hoogte gesteld worden (makkelijk als je op de bank zit en fruit geeft), heeft een afneembaar blad en heeft rondom een zitting. In deze stoel zit hij super goed!
    We willen de huidige stoel wel houden voor als hij wat groter is en het blad er af kan. Dan kan hij in die stoel gewoon aan tafel zitten.

Maar nu de vraag; welke stoel raden jullie mij nu aan?

2. gemke

gemke Niet meer actief

wij hebben ikea kinderstoeltjes die zijn super fijn makkelijk schoonmaken en het blad kan er makkelijk af wij schuiven de mannen hier gewoon aan tafel zodatz e ook aantafel kunnen eten en ze zijn nog supergoedkoop ook voor 12 euro heb je er al 1 en ze zijn er in heel veel kleuren

3. Alita

Alita Niet meer actief

wij hebben eentje bij de babydump gekocht voor 50 euro ik vindt m goed, het teafeltje kan er wel af maar niet meteen zeg maar moet je eerst losschroeven snap je? wij wilde geen dure want zogauw ze aan tafel kan hoeft ze niet meer in het stoeltje en vondt het dus daarom niet nodig om een dure te kopen..... het merk weet ik effe niet maar er is maar eentje van die goedkope prijs moet je maar eens op de site kijken, succes met het vinden van een stoeltje!!!!

4. gemke

gemke Niet meer actief

die hebben wij dus het blad kun je er los bijkopen is ook niet zo duur

5. Alita

Alita Niet meer actief

was trouwens het merk tiamo, ik weet het weer haha, de ikea kinderstoel had blijkbaar wel dat de pootjes ver uit elkaar stonden en je er makkelijk overheen viel, overigens niet zelf ondervonden maar wel vaker gehoord

6. gemke

gemke Niet meer actief

hmm het valt mee hier
    heb er 2 staan en staan aan tafel geschoven dus heb daar geen last van

7. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    wij hebben een chicco polly. die is in hoogte verstelbaar zodat je dus idd op de bank eten kan geven. erg makkelijk. ook kan hij in slaapstand voor het geval dat. (is nu voor ons erg handig, want ons jongste zoontje blijft op deze manier uit handen van de oudste, maar valt hij in slaap hoef ik hem niet te verplaatsen anders wordt hij wakker.)

8. wij hebben ook de Tiamo.

9. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Gemke bedankt voor je tip; heb er vandaag meteen een gekocht.
    Voor 15 euro (inclusief blad) kan je nooit een buil vallen toch?!
    Vandaag even er in gezeten en ging hartstikke goed!

10. Krul

Krul Lid

Dec 4, 2008
    69
    0
    0
    Juf
    Zeeland
    Wij hebben de Stokke. Vier zelfs... we zitten er allemaal op.

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    wij zweren ook bij die van Ikea, is echt ideaal. We hebben ook een houten van de Kruidvat, maar die staat boven stof te happen omdat die van Ikea zo goed bevalt.
    En idd ideaal met schoonmaken

12. gemke

gemke Niet meer actief

graag gedaan het zijn echt superfijne stoeltjes

13. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    De stoeltjes van ikea, hebben jullie daar nog een kussentje in of zitten ze zo op het harde "plastic" ?
    Ik heb er ook aan zitten denken om dit stoeltje te kopen, in het rood, maar zit het niet erg hard voor de baby?

groetjes Ilse

14. Niki

Niki Fanatiek lid

Dec 13, 2005
    1,663
    1
    0
    Venlo
    Wij hebben ook die van Ikea, al ruim 2 jaar! In het begin hadden we er een verkleiner in (ook van ikea), maar Hugo zit er eigenljk gewoon zo in... wij zitten toch ook op houten stoelen e.d. Ik heb er eigenlijk nog nooit bij stil gestaan dat het hard zit... Hugo klaagt nooit als hij erin moet... dus zal wel meevallen!
    Wij gaan deze ook weer gewoon doorgebruiken bij de tweede, hij ziet er nog goed uit en het grootste voordeel: hij is niet duur!

15. gemke

gemke Niet meer actief

tis niet zo dat ze uren in die stoeltjes zitten he
    hooguit en halfuurtje met het eten
    en heb mijn jongens nog niet horen klagen dat het zeer aan hun kondje doet hihihi

16. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Ze hebben sowieso vering tussen hun billen en de stoel ivm de luiers hihi

Maar idd, ze zitten er niet lang in en de prijs is ook erg fijn, sommige kinderstoelen kosten gewoon 200 euro :confused: vind ik een beetje too much ;)

groetjes Ilse

17. gemke

gemke Niet meer actief

ja juist daarom
    en ik moest er toen 2 ineens halen (tweeling) en om dan een flinke som neer te tellen
    tis allemaal al duur genoeg dan toch
    en dit was dus de ideale low-budget oplossing hihihi

18. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Wij hebben die van de prenatal. Maar het is een onding wat betreft schoonmaken.
    Het eten komt nog niet altijd even netjes in d'r mond terecht en belandt soms overal. Dus het eten zit tussen alle kiertjes, hoekjes enz.. Echt een ramp om dat schoon te krijgen.

Mijn ouders hebben de ikea stoel staan. Super handig schoon te maken iig.
    Maar hoe ik het ook probeer te ontwijken, als ik er langs loop stoot/struikel ik telkens over die stomme poten. Heel irritant!

19. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik vind de triptrap ideaal. Het nadeel van de Ikea stoel (die hebben we voor visite) vind ik dat als ze knoeien de hele kleren onder zitten. De triptrap kun je goed aanschuiven aan de tafel en dan heb je daar geen last van.

Pim

Share This Page