snap er niks van ze hebben een check gedaan en we kwamen op 1 uit dat is echt heel slecht.. achter die 1 stond incassobureau .. we hebben geen schulden meer lopen ja 1 en die wordt elke maand netjes afbetaald.. dit is denk ik een oude schuld en die staat er nog steeds baal hier heel erg van want ze zeggen nu dat we niet mogen huren..!! ze zijn het nog aan het uitzoeken maar een 1 is niet echt hoop gevend ik hoop op een wonder want anders staan we met onze koppen tegen de muur..!!!
uit je verhaal kan ik opmaken dat jullie echt moeten verhuizen? Kan het niet zo zijn dat de schuld die bij hen bekend is, de schuld is die jullie nu afbetalen?
Ik denk ook dat het die schuld is die je nu aan het afbetalen bent. Dat blijft er volgens mij in staan totdat de schuld afbetaald is en dan nog 5 jaar. Maar hoezo kan je dan niet huren?
Als het een schuld is die je nu afbetaald, dan is het dus geen oude schuld waarop ze afwijzen? Maar op een huidige schuld toch? Ik ga er even vanuit dat ze dit bij het BKR gecheckt hebben en een achterstandscodering blijft tot 5 jaar na volledige inlossing van de schuld achter je naam staan. Is het een hoog bedrag? Misschien kan iemand het je voorschieten? Sommige instanties zijn nog wel bereid om je toch te laten huren als je kan aantonen dat het wel afbetaald is.
Waarschijnlijk omdat het dan een achterstandsmelding is. Net als dat je bijvoorbeeld geen mobiel telefoonabonnement kan afsluiten. Sta je negatief geregistreerd bij het BKR dan ben je in heel veel gevallen de sjaak...
mijn vriend heeft gewoon een vodafone abbo af kunnen sluiten hij heeft een lening nog staan en daar betaald hij elke maand 90 euro op af ... verder is er niks meer.. dus vind het zo raar
En wat betekent die 1 dan, is dat een cijfer van 1 t/m 10 of staat ie voor een bepaalde code? Ik hoop dat je er snel achter komt waar het door veroorzaakt wordt.
heb je er al heen gebeld? vragen hoe jullie aan zo'n slechte scoren komen of dst echt zo zwaar meeteld en meschien kun je laten zien dat nu alles netje wordt betaald.. dat ze er dan meschien nog een keer naar kijken.. ik heb er voor de rest geen ervaring mee (gelukkig) niet lullig bedoeld ofzo hoor..
Dat klinkt iig niet als een brk codering. Die hebben 1 tm 5 en een A (achterstand) + H (hersteld). De 1 houdt in dat er een betalingsregeling is getroffen. Misschien een soort van creditcheck? Sommige bureaus doen dit voor hun klanten (verhuurder van woningen). Op basis van verschillende factoren kunnen ze een risicobeoordeling maken met betrekking tot je betalingsgedrag. (mij werd ooit een mobiel abonnement geweigerd ivm de postcode waarin ik woonachtig was, maar dit stond los van het BKR). Ik zou even een duidelijkere uitleg vragen als ik jou was.
ja heb ze al 5 keer gebelt en al 5 keer zal ik terug gebelt worden:S:S:S dus niet wordt er gek van ze zijn niet zo snel volgens mij
Anders voor half vijf nog een keer in de telefoon hangen flower. En gewoon eisen dat er dan maar iemand is die jou antwoord geeft. Het lijkt een beetje alsof ze weglopen en je niet te woord willen staan. Gewoon net zo lang doorvragen tot je duidelijkheid hebt! Knuffel!
ze zijn druk he en ik denk dat het hun niks uitmaakt als ik het niet kan huren voor mij nog 20 andere helaas maar voor mij echt een noodzaak
Nou het is nee geworden hij staat met meerdere dingen geregistreerd het is vetaald maar toch hun doen het niet helaas pindakaas baal ervan
Flower je kan naar de bank gaan en een bkr check aanvragen kost 6.50 euro geloof ik dan weet je precies wie en wat er nog loopt en wat de coderingen zijn...daarmee kan je dan naar de verhuurder gaan en de zaken toelichten...... het is echt de moeite waard om te doen meis..... hoeveel mensen komen er zo wel niet achter dat er mensen onder hun naam schulden gemaakt hebben ergens.... ik zou zeggen ga dat doen en dan kan je je zaken netjes regelen en aantonen heel veel succes
Is dat via een woningbouw of een makelaar / particulier ? Mijn vriend heeft namelijk ook wel het een en ander qua kredieten open staan en ik heb ook iets van mijn auto maar toch hebben we wel bij beide een huis kunnen krijgen ? (huur huis dan he! ) Of zijn die regels nu anders ? (al hebben wij in juni dus via beide een huis kunnen krijgen en hebben er nu dus 1 via de woningbouw )
ik weet wel dat sommige huurbedrijven moeilijk doen als je een huurachterstand hebt gehad hiervoor.. Is particulier huren niet mogelijk?