Hi dames! Mag ik jullie input/ ervaringen vragen over het volgende onderwerp? Na herhaalde niet gelukte embryo terugplaatsingen en een vroege miskraam ben ik me gaan verdiepen in mogelijke oorzaken, en kom in medische literatuur vaak het vaginale microbiome tegen als oorzaak. Zie onder andere deze study van Vitale et al, en deze study van Iwami et al. Hierin wordt ook beschreven dat er specifieke antibiotica kan worden gegeven als er bepaalde 'slechte' bacteria in te hoge mate worden aangetroffen. Daarnaast is gevonden dat een te lage hoeveelheid van een 'goede' bacterie Lactobacillus crispatus in verband is gebracht met lagere slagingskansen van IVF. Er bestaan specifieke probiotica vaginale capsules met deze bacterie cultuur, zoals deze. In Nederland is de vaginale microbioom test ReceptIVFity ontwikkeld, deze wordt bij een aantal medische centra aangeboden, en als thuis afname kit, beide volgens mij ongeveer 400 euro. ik vroeg me af of er misschien mensen ervaringen hebben met de ReceptIVFity test, of vergelijkbare tests? Zo ja, wat was jullie uitslag, en wat heb je daar vervolgens mee gedaan? Kwam er een resultaat uit waar je iets mee kon/ een behandeling voor kreeg? Wat waren je ervaringen achteraf, heeft het tot verhoogde slagingskans van IVF geleid? Mijn arts zegt dat deze test niet voldoende gevalideerd is er werkt er liever niet aan mee, maar ik wil graag alles proberen/ uitsluiten wat mogelijk is om de kansen te verhogen, en vind de internationale medische literatuur over vergelijkbare microbiome tests best wel overtuigend. Ik hoor het graag, en alvast bedankt als jullie je ervaringen zouden willen delen!
Ik heb hem laten doen, maar wel in Duitsland. In de kliniek waar ik onder behandeling ben bieden ze hem zelf aan, maar laten de test wel in Nederland uitvoeren. Bij mij kwam er een 'high' uit, dus mijn microbioom was prima. Ik zal de uitslag even voor je opzoeken zodat je kunt zien hoe dat in elkaar zit.
Er staat nog bij dat dat bovenste vakje low betekent, de middelste is medium en de onderste high.. Maar ik moest m even inzoomen anders was het niet leesbaar
Dank je wel voor het delen! Fijn dat jouw uitslag goed was. En ik zie dat je net een succesvolle punctie hebt gehad, wat goed! Ik hoop op mooie emmy's voor je
Ik ga hem laten doen, als laatste strohalm. Het EMC gaf wel aan over te zijn gestapt naar een ander lab omdat ze niet tevreden waren, bij hen word deze medio July weer aangeboden.
Ik heb hem gedaan toen ik in Duitsland onder behandeling was. Ik had 'high'. Desondanks heel erg veel mislukte terugplaatsingen en miskramen enz. Andere factoren waren wel afwijkend in Duitsland. Zoals hoge NK cellen en verhoogde plasmacellen. Daarvoor kreeg ik Prednisolon en intralipid infusen. Ook dat heeft niet geholpen.