Bod doen op een huis,tips welkom!

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluis81, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Dat kan je wel lukken hoor ;)
    Gewoon niet in paniek raken als de verkopers maar weinig omlaag gaan. En dan zelf weer weinig omhoog gaan.

Zo ging het bij ons ook. Totdat de verkopend makelaar aangaf dat zij er graag wat haast bij hadden (want het ging nogal traag op die manier). Toen heb ik ons allerlaatste bod genoemd. Zij gaven toen als antwoord dat ze in het midden wilden gaan zitten. Het verschil was toen nog 2000 euro. Iedereen verklaarde me voor gek, maar ik heb dat aanbod geweigerd en ben bij ons laatste bod gebleven. De verkoper is toen alsnog overstag gegaan :D

2. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    oh ja, en wat ook al gezegd was. je kunt ook met andere middelen 'bieden'. bijvoorbeeld als die mensen bij 185.000 blijven (ik noem maar wat). dan kun je zeggen van: ok, maar dan willen we de overdracht pas over 4 maanden (ofzo).

dat betekent dus langer dubbele lasten voor hen. (er vanuit gaand dat ze die hebben.)

maar je kunt het ook omdraaien, dus zeggen van: wij bieden 180.000 en dan gaan we er eerder in, over 2-3 maanden (ik noem maar iets). dan hebben zij sneller hun geld en misschien zijn ze dan bereid wat meer te zakken met de prijs.

3. tulip

tulip Niet meer actief

suc6 pluis, gaat vast lukken. Wanneer ga je het bod wegleggen??

4. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Hey meiden,

we hebben vandaag een bod gedaan!
    Ik heb gebeld met de makelaar,ik was best een beetje zenuwachtig..hihi!
    Toen ik het bedrag (170.000) noemde zei hij: "Oei!" :D
    Hij zei dat hij het bod aan de lage kant vond en vroeg of daar nog ruimte in zit. Ik heb eerlijk gezegd dat er wel wat ruimte is maar ik heb natuurlijk niet gezegd hoeveel..
    Ik ben benieuwd wanneer/of we een reactie gaan krijgen van de huidige eigenaren van het huis. Spannend!!:)

5. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wat onwijs spannend!!
    Succes!! :D

6. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Dank je!:)

7. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Spannend!
    Ik weet wel de andere kant van het verhaal, wij waren de verkopende partij. En wij kregen in eerste instantie ook een laag bod (en met alle respect en niet lullig bedoeld, ik vind 30.000 onder de vraagprijs bij een woning van 200.000 een laag bod) Wij hebben t bod toen afgewezen, want vanuit dat punt de onderhandeling starten zagen wij niet zitten...
    Ik hoop voor jullie dat de verkopende partij het wel ziet zitten om de onderhandeling te starten en dat je eruit komt, is toch altijd spannend zo!

8. tulip

tulip Niet meer actief

spannend hoor, ik denk dat het er ook aanligt hoe snel de verkopers het kwijt willen en aangezien ze in scheiding liggen....

Wij hebben ons huis voor een normale prijs te koop staan, voor dit soort huizen in deze staat;), maar wij hoeven er niet per se zoveel voor te hebben hoor. We hebben het zelf goedkoop kunnen kopen.

9. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Update: Nog niets gehoord van de verkopende partij,ben benieuwd!

(Hmm..niet echt een update;))

10. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    De makelaar belde net, ze vonden het bod (zoals door hem al verwacht) veel te laag en willen op z'n minst 195.000 euro voor het huis hebben. Dat is hun eindbedrag volgens hem.
    Ik had in principe meteen kunnen zeggen dat het dan ophield voor ons maar ik stond zó met m'n mond vol tanden dat ik alleen heb gezegd: "Oke,u hoort nog van ons"
    Nu vraag ik me 1 ding af: Menen ze dit echt of is het een trucje om ons uit de tent te lokken?

M'n vriend en ik hebben er zoveel niet voor over,daarvoor moet er echt veel te veel aan gedaan worden.
    We kunnen,als ik morgen bel, zeggen wat wij er voor hadden willen betalen maar verder: helaas pindakaas! :)

11. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Wat een onzin (denk ik) dat dat hun eindbod zou zijn....Ik denk dat het een beetje een tegenbeweging is voor jullie 'lage' bod. Om te laten zien dat ze niet van plan zijn om er veel mee te willen zakken misschien. Juist heel goed dat je gezegd hebt dat je nog contact op neemt, dan houd je het nog even open en kun je erover nadenken.

Morgen gewoon bellen en dan zeggen dat jullie niet de 195.000 gaan betalen, dat jullie bereid zijn om wat bij jullie eerste bod te doen (bladiebla) en eventueel wel een eigen eindbod doen...? Al dan niet met in je achterhoofd dat je in t midden van de 2 eindboden uitkomt? Dus bedenk goed wat jullie er max voor willen betalen (stel dat is 188.000?) dan zou je óf dat als eindbod kunnen geven, of een bod doen wat nog iets daaronder ligt, stel 185.000 en dan kunnen ze zelf kiezen om in t midden van de 2 te gaan zitten met 190.000..... dat zou ik doen als jullie het écht graag willen, en anders zou ik proberen te denken we zullen eens zien hoe snel ze het kwijt raken.... en gewoon je eerste plan voortzetten namelijk je bod wat omhoog, van de 170 naar de 178? Probeer je niet gek te laten maken, bedenk goed wat jullie eindbedrag is dat je ervoor wil bieden en probeer niet te laten merken aan de makelaar dat jullie het heel erg graag willen kopen... ; )

Succes, en heb je misschien een link van het huis? eventueel in pb? ben benieuwd geworden (en nee ik ben net verhuisd, dus ik kaap het niet weg ; )

12. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik heb natuurlijk geen idee wat jullie max. willen uitgeven (of ik heb er overheen gelezen) maar je kan een tegenbod doen (als e het echt graag wilt hebben) van 180.000 en dan gewoon take it or leave it. Dan weten die mensen dat dat het laatste is wat ze van je horen en ze het daarmee kunnen doen. als zij dan besluiten dat ze er toch 188.000 voor willen hebben (ik noem maar wat) dan is die overweging aan jullie natuurlijk. Je moet altijd goed in gedachten houden wat je max.kwijt wil/kunt. Bovendien zijn er huizen genoeg en kan je ook denken dat als dit niet lukt, het blijkbaar niet zo moest wezen en er ergens anders een leuk huis voor jullie is ;)

13. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Tsja,het is niet zo dat we er kapot van zijn..
    We vonden/vinden het een leuk huis maar hebben tussen de bedrijven door ook gewoon verder gezocht op Funda of we nog iets leuks tegenkwamen.
    Omdat we in dit huis 50.000 euro moeten steken om het naar onze zin én 2011-waardig te maken willen we er gewoon niet teveel voor neertellen. Ik denk zelf dat het gewoon klaar is.
    M'n vriend en ik moeten nog even overleggen vanavond of morgen.

14. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    @Sas26: Je hebt een PB! :)

15. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Wat raar dat ze het voor 200.000 te koop zetten, terwijl ze er minimaal 195.000 voor willen hebben. Als ze een serieus tegenbod willen dat rond die prijs ligt, zullen ze denk toch hun vraagprijs wat moeten verhogen.

Denk dat het gewoon een uitprobeersel van de makelaar is om jullie reactie te peilen, ik zou dan ook gewoon een tegenbod doen en indien ze echt niet bereid zijn te zakken dan houdt het op. Ik ken al zoveel mensen waarbij gezegd werd dat de kopers echt niet lager wilden, maar toen die mensen voet bij stuk hielden kregen ze het ineens wel voor de prijs die ze boden!

16. tulip

tulip Niet meer actief

pluis, knap hoor dat je zo sterk kan zijn. Maar wel verstandig denk, je merkt dan meteen hoe graag ze ervan af willen.

Ik hoop dat ik straks ook zo sterk kan zijn;)

17. tulip

tulip Niet meer actief

Ben je er al uit pluis???

18. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    We hebben de makelaar gebeld en gezegd dat we er vanaf zien omdat we dat bedrag gewoon niet willen betalen.
    M'n vriend zei (bewust) dat wij een ander bedrag in gedachten hadden en daar was hij toch wel nieuwsgierig naar. (Aha;))
    We hebben het verteld maar nog wel 5000 euro minder gezegd dan dat we uiteindelijk zouden willen betalen. Dan hebben we nog een klein beetje ruimte,mochten ze toch nog willen onderhandelen..

We zullen zien,ik ben benieuwd of we nog wat horen!

19. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

goed gedaan!!!!
    ben erg benieuwd wat de makelaar nu zal zeggen..

20. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Thnx,wij ook!:D

Deel Deze Pagina