Bod doen op een woning

Discussie in 'De lounge' gestart door bozoe, 30 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    @bozoe hoe staat het er voor? Is er al meer nieuws?

2. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Gisteren zijn de hele dag bezichtigingen geweest (12 stuks). Vandaag ook nog een aantal bezichtigingen en dan moeten de biedingen voor maandag gedaan worden. De makelaar ging er vanuit dat er meerdere biedingen zouden komen.

spruitje80, OliJul, bluedrake en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Lekker zeg! Dat komt helemaal goed! en staat het huis dat jullie graag willen nog te koop?

bozoe vindt dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    En, hoe was de bezichtiging? Hebben jullie een bod gedaan?

5. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ja! En we gaan vanmiddag een tweede keer kijken:D

Beertje8, KleineLai, Bailey07 en 11 anderen vinden dit leuk.
  6. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    Super fijn! Ben benieuwd!
    Zag dat de woning van fund was gehaald? Staat op ingetrokken

7. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Hebben we het dan wel over dezelfde woning?

8. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    De woning die jij in een privé bericht had gestuurd, die bedoelde ik :)

bozoe vindt dit leuk.
  9. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    We hebben het door ons zo gewenste huis vandaag nogmaals bekeken.

Waar zij eerst het bedrag van ons bod (20k onder de vraagprijs) wel goed vonden alleen de voorwaarde van verkoop eigen woning niet, gaven ze nu aan dat het bod hoger moet nu. Terwijl wij er vanuit gingen dat zodra we het voorbehoud van verkoop eigen woning konden laten vallen we een akkoord zouden hebben. Ik raak er best geïrriteerd van want ze komen over als starre mensen die niet realistisch zijn. De woning staat al 4 maanden in de verkoop, geen andere gegadigden.
    Aan de andere kant is dit huis de enige reden dat die van ons nu in de verkoop staat. Dus we staan met onze rug tegen de muur.

10. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Ik zou er niet op ingaan @bozoe. Maar op zeer korte termijn een eindbod doen (duidelijk benoemen) ter hoogte van je eerste bod, maar zonder voorbehoud van verkoop eigen woning. En dan een reactietermijn erbij geven van maximaal 2 dagen, zodat als het niet geaccepteerd wordt, je nog kunt kiezen om je eigen huis niet te verkopen.
    Zij hebben dezelfde makelaar toch? Als hij/zij weet hoe graag jullie het willen hebben en hoeveel kijkers jullie oude huis trok, dan is het logisch dat hij zijn andere partij adviseert om hoger te gaan zitten. Proberen kan altijd zal hij misschien denken?

bluedrake, lorreke, KleineLai en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Dit. En ik zou zeker aan een aankoopmakelaar gaan denken, juist om iemand te hebben die alleen aan jullie belang denkt, en dus niet aan die van beide partijen.

Werkt jullie makelaar met een vergoeding op basis van % van de verkoopprijs? Of met een vaste prijs?

spruitje80, Dubbelgeluk en Syane vinden dit leuk.
  12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Laat je niet onder druk zetten hoor. Ook aan de makelaar niet laten weten dat je het gevoel hebt dat dit de enige optie is.

Ysabella en Sado vinden dit leuk.
  13. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.215
    113
    slim slim!

14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Poot stijf houden. Doe een eindbod met deadline voor de verkopers. Doe alsof je anders het huis niet wilt. Zeker als ze de prijs omhoog gaan gooien zijn ze niet realistisch. Het huis staat niet voor niets langer te koop.

Het kan natuurlijk ook dat ze weten dat jullie het heel graag willen. Je komt immers niet voor niets een tweede keer langs. Jullie hebben dezelfde makelaar toch? Die wil ook zoveel mogelijk verdienen en die weet waarschijnlijk ook dat jullie de verhoging makkelijk kunnen betalen door de prijs die jullie voor je eigen huis kunnen krijgen. Beetje een vies spelletje dus.

Edit: ik lees dat ik nagenoeg hetzelfde zeg als @zeilbootje

Syane en Sado vinden dit leuk.
  15. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.008
    113
    Ik zou ook een aankoopmakelaar nemen. Onze eerste makelaar deed daarom nooit een huis verkopen van een iemand die bij haar een huis wilde kopen. Ivm belangen verstrengeling. Er is ook een naam voor trouwens pas kwam het op het nieuws omdat organisaties er niet blij mee zijn.

Op deze manier kan de makelaar namelijk mensen in een shit positie zetten. Hij adviseert namelijk ook de verkoper van het anderen huis. En is dus niet meer met alleen een partij geboeid

Of is het een grote? Met meerdere makelaars? Al is het dan vaak nog een 'organisatie'

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  16. meisjemetdeparel

meisjemetdeparel Bekend lid

16 feb 2023
    594
    1.550
    93
    Misschien hebben de verkopers de makelaar wel voor het blok gezet. Ruiken ze dat er wat te halen valt. Ik zou gewoon een eindbod neerleggen wat jullie er voor over hebben. Met een deadline van 48 uur.

17. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ja, leuk dat je het vraagt! We zijn gisteren geweest, helemaal verliefd. We hebben begin deze week onze gegevens naar onze adviseur gestuurd, dus we wachten eigenlijk nog op zijn bericht. Maar het huis, jeetje, we hoeven er weinig aan te doen. Enkel wat cosmetische dingetjes. Het perceel is enorm, maar de zitmaaier blijft achter :). De moestuin is volledig in bedrijf, de buurpercelen zijn paardjes en volkstuin (geen bebouwing toegestaan). Dochter zal verrukt zijn als ze die paardjes ziet.

De verkopende partij (een dame alleen) gaat een huis bouwen welke eind volgend jaar klaar zal zijn. De oplevering zal dus ergens rond die periode worden, maar dat vinden wij niet erg. Zo kunnen we nog lekker sparen en kan dochter haar groep 8 gewoon afmaken en de middelbare school waar ze naar toe wil is van daaruit ook goed te fietsen. Voor zoon weten we toch nog niet hoe zijn schoolcarriere zal verlopen. Hij wordt in oktober getest op hoogbegaafdheid en moet mogelijk naar een ander soort onderwijs.

NiVa0230, Syane, Oilell en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Spannend @bozoe heb je nog een eindbod gedaan?

@Lief of Stoer ook spannend ben erg benieuwd naar hoeveel grond er ongeveer bijzit!

Lief of Stoer vindt dit leuk.
  19. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    Dit..

Ik vind het ook we erg flauw, alsof ze weten dat jullie het dolgraag willen en ze proberen er nu alles uit te krijgen. Want ze willen het huis zo graag, dus kunnen we ook wel hoger in de prijs gaan zitten, dat gevoel krijg ik er een beetje bij :oops:

Syane en Sado vinden dit leuk.
  20. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Vanuit de koper is het natuurlijk flauw, vanuit de verkoper niet. Iedereen wil er financieel zo goed mogelijk uitkomen. Hopelijk komt @bozoe er goed uit.

Beausecret en KleineLai vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina