Hoezo vervelend? Dat lijkt mij volstrekt logisch en uiteindelijk het veiligste voor iedereen. Stel je voor dat je de kosten van 2 hypotheken niet kan dekken dan zit je mij toch in de financiële shit.
Echt heel bijzonder! Logisch dat het huis dan al zolang te koop staat.. Ben wel heel benieuwd hoe het huis er dan uit ziet.
Wie weet komen ze er achter dat ze toch beter een lager bedrag kunnen vragen. Het 1ste huis waar we op boden stond op dat moment 3 maanden (eind maart) te koop. Ze hadden ook aparte keuzes gemaakt, die wij minder konden waarderen. Ons bod vond de makelaar belachelijk. Maar in mei zocht hij contact met ons of we nog interesse hadden. En nu is de prijs 60.000 minder. Wij hadden inmiddels een ander huis gekocht dat meer aan onze wensen voldoet. Huis staat nog steeds te koop.
Om dat zo het verhuizen naar een andere woning lastiger wordt als men geen spaargeld hebben (maar wel een flinke overwaarde). En als iemand niet 2 hypotheken kan betalen hoeft dat niet perse te betekenen dat die personen in de financiele shit zitten
Enige stomme is dat wij kunnen aantonen dat we op 1 salaris beide hypotheken kunnen dragen maar alsnog moeten wij het bedrag apart zetten en daar mag je dan niet aan komen.
Ah dan snap ik het helemaal, dan missen er essentiële dingen in je keuken (naar mijn idee dan ) en is er geen enkele onderhandelingsruimte mogelijk. En dan ook nog de mogelijke optie van het andere huis als jullie huis snel verkocht is, dan zou ik het ook zeker niet doen nee.
Echt? Wij hebben momenteel 2 huizen dus ook een overbruggingshypotheek. Voor een maand maar overigens en blij toe, want daarop is de rente best krankzinnig (uit mijn hoofd zeg ik 5,5%.) En ja ik weet dat dit 10 jaar geleden best een prima rente was. Maar werkelijk niemand heeft gevraagd of wij dit wel konden betalen of of wij even geld apart konden zetten. En de verstrekker wist toen nog niet dat deze situatie maar voor een maand was.
Ja. Echt heel erg allemaal! We hebben een schenking gehad en zelfs de schenker moest een bewijs laten zien of diegene het geld had en waar het vandaan kwam We hebben echt zoveel moeten laten zien dat we echt een beetje ontmoedigd raakte en bang waren dat het niet doorging maar dat is gelukkig wel gebeurd
Ik heb jullie allemaal een linkje gestuurd. Maandag komt de fotograaf bij onze woning en diezelfde week komt hij op Funda. Het energielabel is binnen, A! Best trots dat we dat voor elkaar hebben gekregen met onze jaren 30 woning. Het was G toen we het kochten
Wij hebben eerst een huis gekocht en toen het onze verkocht. Uiteindelijk hebben we tijdelijk op een camping gewoond en omdat we ons nieuwe huis nog gingen verbouwen. De inboedel stond in de opslag behalve wat we direct nodig hadden voor onszelf en voor de verbouwing. Dat laatste konden we tijdelijk opslaan bij familie totdat we de sleutel kregen. Succes met de verkoop!
Succes! Volgens mij moet dat helemaal goedkomen met die prachtige foto’s die ik voorbij zag komen hier!
Dat is altijd toch? Wij hadden heel veel overwaarde en moesten dat ook aantonen. Is gewoon standaard met het oog op witwasserij
Ik hoop het. Werd net gebeld dat er 3 bezichtigingsaanvragen zijn, hij staat sinds 10 uur op Funda. Ben benieuwd