Hoi! Wij hebben gisteren een bod gedaan op een woning, maar het was een inschrijving waardoor er dus meerdere mensen de kans hebben gehad om tot een bepaald tijdstip te bieden. Wie heeft dit ook gehad met de (ver)koop van haar huis en kan mij vertellen wanneer je 'de uitslag' kreeg? Ik ben erg benieuwd!
Wij hebben het met de koop van ons eerste huis gehad (11 jaar geleden) en mijn zusje afgelopen zomer. In beide gevallen kregen we het de dag daarna te horen. Spannend!
Ongelofelijk spannend, bedankt voor je reactie! Ik had al zo'n vermoeden het ergens vandaag te gaan horen, maar ik ben echt een stresskip wat dit betreft haha!
toen wij ons huis kochten was het ook bieden. na de sluiting werden wij de volgende dag gebeld dat wij het huis mochten kopen omdat we de hoogste bod hadden gedaan
Spannend hè. Ik duim voor jullie! Wij zitten er ook middenin. Eigen huis verkocht en nu al weken op zoek naar een ander huis. Wij gaan dadelijk een tweede bezichtiging doen bij een huis. Het is een oud huis met mogelijk asbest in het dak en stoffen bedrading. Daarom gaan er een elektricien en dakdekker mee om dit te beoordelen en offertes te maken.
Hier konden we inschrijven tot 12:00 en om half 2 hadden we telefoon.. Dus het kan snel gaan.. Wel gewonnen, maar toch voor andere woning gegaan (eerste keus, maar verkoop wilde niet vlotten ivm hypotheekschuld van verkopers. Toen opeens schoot het wel op)
Als de inschrijving vroeg op de dag sluit, hoor je het meestal voor het einde vd dag wel. Je kan ook verkopend makelaar bellen en naar zn planning vragen
Ik ben even heel nieuwsgierig hoe dit gaat als je je huis verkoopt. Dus aan de andere kant van het lijntje. Kan iemand me dit toelichten?
In ons geval waren er meerderen die een bod wilden doen. De makelaar vroeg aan mij of ik het goed vond om alle partijen te vragen om uiterlijk 10 uur sochtends 1 bod te doen en de voorwaarden erbij te vermelden. Even na tienen belde ze mij met alle biedingen en voorwaarden. We zijn samen uitgebreid nagegaan welke koper aantrekkelijk was en welke niet. In ons geval was hoogte van het bod belangrijk ivm restschuld, maar ook de voorwaarden. Zo had 1 van de bieders geen financiering nodig dus dan ben je al heel snel definitief van je huis af. Ik maakte met de makelaar mijn keus, belde mijn man om het voor te leggen en toen hij het goed vond belde ik de makelaar die vervolgens alle bieders heeft gebeld. Daarna belde ze mij weer en was het officieel onder voorbehoud verkocht. Overdracht datum enzo kwamen later. Heel wat afgebeld die ochtend En het levert ook een hoop adrenaline op, was erg leuk. Iedere keer dat ik mijn makelaar sprak hoorde ik ook aan haar dat ze hier echt op kickte was leuk
Oke! Top dankjewel! Maar dit zet je dus eigenlijk pas in als je weet dat je meerdere biedingen krijgt?
We hebben niet gewonnen helaas, het huis is voor onwijs veel meer dan de vraagprijs verkocht. Helaas! In principe is het een goede manier om je huis te vérkopen, omdat mensen vaak een hoger bod doen (aangezien het gelijk hun eindbod is en ze weten dat er meerdere kapers op de kust zijn), maar voor de kopende partij is het heel erg vervelend en onzeker. Je hebt vaak geen kans om een tweede bezichtiging te doen en je staat onder druk om een beslissing te maken en dus hoger te bieden dan je eigenlijk zou willen doen. Ik onderhandel liever zodat iemand ook een tegenbod kan doen, maar helaas zie je inschrijvingen tegenwoordig veel vaker.
Wij... en gekregen. Spannend, maar zo blij! Wel echt meer geboden, maar we waren ook huisloos dus onze voorwaarden waren ook goed. Plus we hadden er een mooie brief bij, wat inspelen op de emoties. We zouden pas enkele dagen later wat horen, maar hoorden al eerder dat we het werden. Dag later geloof ik. In ons geval moest wel ook de rechter nog goedkeuring geven dus de echte uitslag duurde wat dagen langer. Maar dat was alleen formaliteit. Nu een ruim jaar verder met een jaar van verbouwing.... pracht van een huis!
wat balen, het is eigenlijk wel een gemene manier van bieden. Weet je ook voor hoeveel meer? Wij vonden het ook zo moeilijk. Hebben 8000 boven de vraagprijs geboden
Mwaw gemeen... Je geeft zo wel iedere geïnteresseerde een kans, aangezien echt onderhandelen vaak met maar 1 partij is. En dat duurt dan nog veel langer ook, daar kun je als koper toch ook njet op wachten?