Bod op huis gedaan... zo zenuwachtig

Discussie in 'De lounge' gestart door Jen30, 18 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Tsja geef ze eens ongelijk, ik zou er ook alles uit willen halen dan maar wij waren wel de eersten die een bod heb gedaan dus hopelijk is het ons gegund..

Een linkje stuur ik liever niet, ik probeer toch ietwat anoniem te blijven haha...
    Maar het is echt precies wat we zochten, en ze hebben zelfs dezelfde vloer als dat wij nu hebben en dezelfde kleur verf beneden.
    Hele ruime keuken, openslaande deuren uit de woonkamer naar de tuin, 3 slaapkamers.. veel bergruimte
    Mooie bijkeuken en schuur
    En alles in een hele goede staat, je hoeft werkelijk niets te doen.

Ben alleen bang dat er vandaag ook de vraagrpijs geboden gaat worden en tsja, dan zal het opbieden starten?

2. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Dan moet je nu goed gaan bedenken wat het huis je waard is.
    Laat je niet mee slepen en meer meer bieden dan je kan/wil betalen.

Wij hebben twee jaar geleden ons huis verkocht. De kopers hadden 2 dagen voor de open huizen route een bod gedaan. Toen hebben we ook de open huizen routen door laten gaan.
    Daar kwamen toen geen biedingen uit, dus hebben we huis huis verkocht aan de eerste bieders.

Maar de markt is ondertussen wel veranderd, toen kwamen de verkopen pas net weer op gang.

Bedenk wat je er voor wil bieden en houd je daaraan.
    Er komen nog andere huizen als het deze niet wordt.

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Dat hadden wij ook! Een bod gekregen en toen aangegeven dat we drie andere kijkers wilden afwachten. Die deden ook een bod. Onze makelaar vroeg toen alle partijen eenmalig een eindbod neer te leggen en toen hebben we iemand uitgekozen. Dus bereid je alvast op die vraag voor! Houd je ons op de hoogte?

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Opbieden mag niet. Is het een nvm verkoopmakelaar? Dan zullen jullie nooit weten hoeveel andere partijen bieden, enkel of het hoger of lager is.

5. Jen30

Jen30 Niet meer actief

3 stellen hebben de vraagrpijs geboden.
    We moesten nu een brief maken met uiteindelijke bod en de voorwaarden.
    Ik heb een knaller van een brief gemaakt en door een bevriende makelaar laten checken, door een taalwonder laten checken, mijn ouders en wat vriendinnen.
    Aan hulp geen gebrek gelukkig. Nu is het DE perfecte brief geworden.
    Morgen om 12:00 maken ze een keuze...

6. MrsDiablo

MrsDiablo Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Wat ontzettend spannend!

7. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Thanks voor je wijze woorden, we hebben ook een grens gesteld hoor (de NHG grens).. hoger gaan we niet. Zet onze toekomst niet op het spel.. wel moeilijk hoor hihi ;)

8. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Jeetje dat is zenuwslopend!

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wat raar, in de tijden dat wij onze huizen kochten mochten anderen niet bieden als er een bod gedaan was en konden anderen pas bieden als je er met die koper niet uitgekomen was.

10. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Nee dat is alleen als er een tegenbod is gedaan door de verkopende partij en dan nog mogen de anderen wel bieden, maar netjes is het niet.

Ik duim voor je ts! Mag ik vragen waarom er een hele brief bij moet? Ik bedoel; ik ga ervanuit dat de verkopers gewoon het hoogste bod kiezen. Of is het voor het geval er net zoveel geboden is?

11. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.183
    113
    Zo spanned!
    Wij hebben concept voorlopig koopcontract binnen, was ook al zo zenuwslopend..

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.023
    6.767
    113
    zuid-holland zuid
    Aargh vreselijk spannend..
    Wij hadden 4 biedingen op 1 dag , maar 1 bood boven de vraagprijs, een mooi bedrag... De makelaar vertelde dat het een jong stel was, beiden in loondienst. Andere biedingen waren van 2 dames in echtscheiding en1 man alleen... Dus dat was makkelijk kiezen.
    Niet te geloven hoe het ineens weer aantrekt he de woningmarkt?

Maar het blijft spannend zo hoor... Wij hebben er 11 weken over gedaan onze hypotheek rond te krijgen.. Wat een nachtmerrie. En nu moeten we in 2 weken nog een verbouwing rondbreien , drama! Ik heb er grijze haren van gekregen.

13. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Nee dat telt pas als de verkopers ingaan op jouw bod door een tegenbod te doen. Dan pas ben je in onderhandeling. Als ze je eerste bod gewoon weigeren kunnen ze verder met een ander, je bent dan niet in onderhandeling.

Maar..... geen reactie meer. Neem aan dat het dan niet doorgegaan is?

14. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Vandaag 12.00 denk ik
    Spannend!

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    oh ja, zit in de war door de nachtdienst. Succes!

16. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.378
    2.857
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Zelfs dat klopt niet. De verkopers (of hun makelaar) mogen met meerdere mensen onderhandelen, dat is allemaal veranderd. De enige verplichting die ze hebben is dat ze moeten melden met hoeveel mensen ze onderhandelen aan de potentiële kopers. Het is overigens wel gebruikelijk om bij meerdere biedingen iedereen om een definitief eindbod te vragen en dus niet met iedereen een volledige onderhandeling te hebben.

17. Lenthe1987

Lenthe1987 Actief lid

20 aug 2012
    477
    33
    28
    Veel succes, hopelijk kunnen jullie vanavond de champagne openen!

18. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.378
    2.857
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Wij hebben trouwens recent in dezelfde spanning gezeten... Kon me niet meer op m'n werk concentreren die dagen. Uiteindelijk hadden wij niet het hoogste bod, maar hebben we wel het huis gekocht. Wij konden namelijk snel kopen (vanuit huur, dus flexibel) en financiering was alles al op uitgezocht. De andere kopers wilden pas veel later kopen en konden minder zekerheid qua financiering aantonen.

Ik duim dat het voor jullie ook zo mooi afloopt!

19. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Ik zit ook op het werk nu alles te doen behalve werk hihi.
    Oh gefeliciteerd. Goed afgelopen dus.
    Wij hebben ook in de mail gezet dat we financieel alles al hebben uitgezocht en we hebben alle tijd. Ons appartement is verkocht maar we mogen het hiren van de nieuwe bewoner., Per maand opzegbaar.
    De verkopers van ons droomhuis hebben nog niets anders dus ik heb aangegegeven dat zij mogen bepalen wanneer ze eruit gaan.
    Ik vrees dat wij ook niet het hoogste bod hebben geboden maar wel met de meest interessante voorwaarden, hoop ik dan maar.
    Over een uur sluit de boel! DAn moet iedereen zijn nieuwe bod hebben gedaan!

20. Jen30

Jen30 Niet meer actief

En dan gaat die fles leeg!

Deel Deze Pagina