Vaseline lanette creme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sens13, 8 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Haii dames,

Ik zit even in dubio. Mijn zoontje heeft sinds een paar weken eczeem, die alleen maar erger wordt..
    Het zit inmiddels op zijn buik, rug, armen en knieholtes. Hij heeft er niet extreem veel last van (is overdag te druk met andere dingen haha), maar zodra hij even rust heeft begint hij wel te krabben.

Nou heeft hij ook kma, maar ik heb eigenlijk niet het idee dat het daardoor komt. Toen hij nog melk kreeg had hij de eczeem alleen op zijn wangen, nu over zijn hele lichaam. Hij krijgt Nutramigen LGG.

Ik lees veel over lanette creme hier op het forum. Ik twijfel of ik met hem langs het cb of de huisarts moet? Of kan ik die creme gewoon bij de apotheek halen?

En wat zijn jullie ervaringen met deze creme?

Hoor het graag! Over 2 weken zie ik de kinderarts ook weer dus kan het dan ook aan haar vragen maar aangezien het met de dag erger wordt wil ik nu eigenlijk al wel iets voor mijn zoontje.

2. Kleinmensje

Kleinmensje Niet meer actief

Als hij er jeuk van heeft zal ik het zeker smeren.
    Onze kinderen hebben ook een gevoelige huid die vaak geïrriteerd is. Ik smeer ook vaseline lannette crème en dat werkt goed. Advies van de huisarts kam zoiezo geen kwaad

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik zou eerder gaan voor cetomacrogol creme. Ik krijg die ook op recept van de huisarts. Mijn gezicht ziet er af en toe niet uit. En met deze creme is het wat rustiger. Ik vind deze ook fijner smeren.

verzachtende en beschermende crème en zalf | Apotheek.nl

Ik zag het laatst ook bij de kruidvat staan overigens. Maar weet niet of dat hetzelfde is als bij de apotheek.

En ik zou bij de kinderarts wel even verder informeren naar een allergietest. Zit er in die nutramigen ook soja? Of in andere voeding die hij krijgt?

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Ik gebruikte eerst vaseline lanette maar daar sloot de huid toch te veel van af door het vaseline gedeelte. Nu gebruiken we al maanden lannette fna I en dat werkt perfect. Voor het extreme gebruiken we hormoonzalf. Ik zou niet zelf wat doen, eerst naar de huisarts. Komt die er niet uit kinderarts.

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wij gebruiken koelZalf zonder rozenolie en op de erg droge plekken vaseline lanette crème. Idd gewoon bjj de apotheek te koop voor een paar euro. De koelzalf hebben we op recept. Voor de schilferige plekken gebruiken we hormoonzalf.
    Cetomacrogolcreme is dl razend allergisch voor dus dat is hier geen optie. Succes!
    Eczeem past wel klassiek bij kma trouwens.

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.949
    14.996
    113
    Een huidolie met een flinke lading goudsbloem werkt als enige bij mijn schoonmoeder (die maak ik zelf voor dr met gedroogde goudsbloem en een basisolie) goudsbloem kent iedereen onder de naam calendula maar ik weet niet of je dat op een baby veilig kan gebruiken.

7. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!

Toch maar even contact op genomen met de huisarts, ik twijfelde erover omdat zij meestal zegt "kijk maar even aan", maar ze heeft toch cetomacrogol creme voorgeschreven. Hopelijk bied het snel verbetering :)

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die vaseline lanette hebben we veel gebruikt bij de jongste. Die had af en toe was eczeem achtige plekken. Vooral op zijn wang, kin en voeten. Met die lanette creme was het meestal wel weg in een paar dagen. Ik haalde die bij de apotheek. Ook bepanthen hielp wel bij de jongste.

Alleen in een periode dat het erger was hebben we hormooncreme gehad van de huisarts. Toen was de arts bang dat het open zou gaan en evt kunnen ontsteken. Dat hebben we 2 keer een week gebruikt..

9. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hier een zoontje met kma. Hij krijgt neocate inmiddels.
    Vanaf de geboorte heeft hij een droge huid en later kreeg hij ook eczeem. Van de kinderarts koelzalf gekregen en cetomacrogolzalf.

Hier gaat hij eens in de drie dagen in bad of onder de douche. In bad gebruik ik alleen wat olie zonder geur etc. Onder de douche smeren we hem in met Weleda. Eens in de week smeer ik na het badje hem ook nog eens in met de olie en op de andere dagen met de cetomacrogolzalf met vaseline. De combi. Dit gaat hier prima. Soms heeft hij het even heel erg op zijn bolletje, dan smeer ik 1x met hormoonxalf en de dag erna is het vaak al weer weg of minder.

Toen hij er heel erg onder zat heeft hij ook druppels gehad van de homeopaat. Dat werkte heel goed! Dat zou je ook nog kunnen proberen.

Ik weet niet wat je zoontje naast de fles krijgt, maar in heel veel producten zit melk. Kindjes met kma kunnen vaak ook niet tegen soja en soms ook niet tegen gluten.

10. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Ja, de babylijn van Weleda bijv. is ook calendula. Ik smeer daar de weer&wind balsem van de hele dag door bij mijn zoontke op en het begint er eindelijk iets minder heftig uit te zisn.

Ik heb behoorlijk wat ervaring met eczeem hier nu zo langzamerhand, bij mijn zoontje begon het rond de 3 maanden (dat is standaard) en wordt nog steeds alleen maar erger. Van de huisarts/dermatoloog krijg je eigenlijk altijd lichtefe of zwaardere hormooncremes, en zalf om de huid vet te houden. Hier werd het van de hormooncreme alleen maar erger. Eczeem kan van kma komen, maar dit hoeft helemaal niet, het is vaker niet dan wel een indicatie van een voedselallergie. Ik ben nu ook met hem naar de homeopaat geweest en hoop dat xat wat wordt. Voor veel mensen werken de hormoonzalven wel, maar ik hoor van veel anderen ook van niet. Wil je de goede moed niet ontnemen, maar je er alleen op instellen dat eczeem zich vaak niet oplost met een snel bezoekje aan de huisarts en er best wat tijd in kan gaan zitten. Gelukkig heeft die van jou niet zo heel veel last van de jeuk!

Deel Deze Pagina