Hoi, Ik ben nu 30 weken en 2 dagen zwanger. De laatste keer bij de VK (en ook bij de laatste echo) lag de kleine in een stuit. Nu kan hij nog wel draaien, maar als ik voel schoppen, voel ik het altijd rond mijn navel, nooit hoger. Kan ik hieruit iets opmaken hoe hij ligt. Of wil dit niets zeggen? En als hij in een stuit ligt, is dit dan erg?
ik zei gister nog tegen iemand van volgens mij ligt ze met haar hoofdje naar beneden want voel altijd getrappel tegen me ribben. En vandaag bij de VK bleek dat ze idd met haar hoofdje naar beneden lag. En bij de zwangerschap van mijn zoon kon ik het ook altijd wel voelen door de bewegingen ja. Wat jou beschrijving betreft heb ik eigenlijk geen idee? En ik dacht ook dat als je baby in stuit ligt op 30 weken dat nog niet erg is en dat het altijd nog mag draaien?
Als hij beweegt voel ik meestal iets schuin boven mijn navel. Het zit toch wel een stukje boven mijn navel en schuin erboven.. Heeft niemand dit? Als hij in een stuit blijft liggen is dat dan wel erg eigenlijk?
Hoi Bloem, Ik voel het schoppen ook altijd aan de rechterkant boven mijn navel. Echt helemaal opzij. Ik neem aan dat het zijn voetjes zijn...dus dat zou betekenen dat hij met zijn hoofd naar beneden ligt... Is het je eerste of tweede? Bij de tweede liggen ze vaak langer in stuit omdat ze meer ruimte hebben. Zowiezo hoeft de baby met 30/31 weken nog niet met het hoofdje naar beneden te liggen. Pas rond 34 weken geloof ik... Groetjes, Chantal.
Hoi, dit is mijn 1e. Ik voel het ook helemaal in mijn zij. Soms denk ik echt: hoe kan dit nu weer? Dat hij zo ver kan schoppen Ik ben wel benieuwd hoe ze gaat liggen. Dus jij voelt het hetzelfde als ik? Gelukkig ben ik niet alleen.
Ik voel het werkelijk overal. De baby ligt met zijn hoofd naar beneden, maar af en toe voel ik ook vanalles onder in mijn buik. Op de pretecho van 30 weken zat hij ook gewoon mijn zijn voet op zijn voorhoofd, dus ze zijn erg lenig. Verder veel in mijn zij. Als ik op mijn zij ga liggen, wordt er soms erg geprotesteerd en krijg ik allerlei porren. En naast mijn navel zie je ook vanalles bewegen, van die golfjes.
Ik heb momenteel een dwarsligger. Als hij met 36 weken nog zo ligt krijg ik nog een echo en dan wordt er gekeken wat er verder gaat gebeuren, draaien bijv. Pas met 35/36 weken moet je kindje in principe met het hoofd naar beneden liggen dus nu hoef je je daar echt nog geen zorgen over te maken, mocht het zo zijn.
Hier ook een kleine eigenwijsje. Het ene moment voel ik het getrappel onderin mijn buik dan weer boven en dan weer aan de zij kanten. De kleine van ons maakt nog steeds salto's in mijn buik en dat voel ik ook zeer zeker. Maare de kleine hoeft pas rond 36 weken "goed" te gaan liggen. Gr. Lin
Oh ok! Met onze pretecho lag hij trouwens ook met allebei zijn voeten tegen zijn hoofdje Inderdaad erg lenig! Wat jullie beschrijven voel ik ook allemaal. Soms echt in mijn zij en soms ook rond mijn navel. Nu voel ik even niets, maar net wel vanalles. Ik moet volgende week naar de vk, ben benieuwd.
Ik voel hem "springen" op mijn blaas. Dus ik denk dat hij met z'n voetjes naar beneden ligt. Zal het de volgende keer eens aan de vk vragen.....
De beeb van ons is met 36 weken in stuit gaan liggen! Was al ingedaald en zat al vast, nu is het een dwarsligger. Hihihi, kan dus nog alle kanten op. Overigens dacht ik ook schopjes te voelen bij mijn navel maar dat zijn de armen in mijn geval. Geen zorgen maken, een eventuele stuit is niet erg. Maar jouw beeb zal vast nog gaan draaien, die is nu aan het genieten van de ruimte! Groetjes, Mirelle.
Hey, Ik heb hetzelfde bij mij lag het met 31 weken ook in stuit nu voel ik ook constant porren helemaal in men rechter zij (lange benen misscien haha) en veel gebobbel zeg maar rond men navel. donderdag moet ik weer naar vk ben wel benieuwd vraag me ook vaak af hoe ze nou zou liggen. Liefs sancho
Hoi Bloem, vandaag bij de vk geweest en ook mijn kindje ligt met voetjes beneden en hoofdje boven. Niks aan de hand, pas bij 36 weken wordt het een 'stuit' genoemd en hoort het kindje met hoofdje naar beneden te liggen. Tot die tijd kan kindje nog prima draaien. groet, Amber
Dat van die 36 weken klopt wel als het je 1e kindje is. Maar is het je 2e, 3e etc dan hoeft het helemaal niet in te dalen. Dan gebeurt het ook vaak tijdens de bevalling.