Wij gaan misschien van de zomer een vriend in Australië opzoeken en blijven dan minimaal 4 weken.. onze zoon is dan 1 jaar en 3 mnd ongeveer.. Ik zie allemaal beren op de weg met die vliegreis.. wie heeft dit ook gedaan en wil haar ervaringen en tips delen? We twijfelen over een extra stoel.. denk wel dat we die nemen.. ook om de autostoel mee te kunnen nemen..
ik zou op die leeftijd met zo' n lange reis idd een extra stoel boeken. vind het op schoot zitten na een paar uur zwaar worden...
Afgelopen januari zijn wij gevlogen met ons dochtertje van toen 14 maanden, onze vlucht duurde 'slechts' 10 uur. Op zich is het allemaal goed gegaan, maar ons meisje huilt zichzelf altijd in slaap. Omdat de heenvlucht overdag was, kon ze maar moeilijk in slaap komen en heeft toen wel een half uurtje gehuild. Als ouders zijnde voelde wij ons toch wel 'bezwaard' tegenover de andere passagiers, maar aan de andere kant, ze konden het erger treffen en de hele vlucht een huilbaby hebben.... We hadden ook genoeg speelgoed bij ons; ieder uur kreeg ze iets nieuws waardoor ze zich weer even goed kon vermaken. We kopen die speeltjes dan bij de action ofzo, en 1 wat duurder ding voor als ze echt 'ongeduldig' beginnen te worden. Op de terugreis had ze wel haar eigen stoel omdat het vliegtuig niet volgeboekt was, en dat was wel echt fijner! Een eigen stoel, een eigen tafeltje en een eigen tv schermpje gaf haar meer rust, dus dat zou ik ook zeker adviseren mits je daar de financiën toe hebt. Ow, en wat wij ook heel fijn vinden is Sleepzzz junior siroop, met melatonine. Is homeopatisch en geeft ze wat meer rust waardoor ze makkelijker in slaap vallen.
Wat ik mij nog kan herinneren is dat Singapore Airlines campingbedjes heeft op plekken bij de voorste stoelen in de middelste rij van het vliegtuig, zodat baby's daarin kunnen slapen/liggen. Wellicht de moeite waard om even te informeren voordat je een extra stoel boekt.
Ja bassinet bedjes zijn dat idd.. ik heb een slechte slaper dus ik kan er eigenlijk wel vanuit gaan dat we daar geen gebruik van maken.. mijn zoon slaapt opzich altijd wel prima in de draagdoek bij me dus denk dat hij zo wat slaap pakt.. Die verschillende kadootjes is een goeie! Dat gaan we zeker doen.. En met oortjes last gehad? Daar ben ik zo bang voor haha..
Wij hadden op de lange vlucht met onze dochter van destijds 16 maanden wel een bassinet. Op de grond, want hangen mocht met haar gewicht niet meer . We kregen dus ook de plekken op die rij met mega Beenruimte. Ideaal! Al is het maar om voor je voeten te spelen. Extra stoel hebben we niet gedaan. Daar zou ze toch nog op gaan zitten. Lekker laten lopen, spelen etc. En de iPad is je beste vriend op een lange vlucht . Onze dochter heeft niet 1x gehuild trouwens. Zou het zo weer doen.