Hallo, Wij vliegen binnenkort naar London en nu heb ik gehoord dat zij daar alleen nog maar de bodyscanners hebben in plaats van de metaaldetectorpoortjes. Nu heb ik gelezen dat in het eerste trimester zo'n bodyscanner schadelijk is voor de baby. Als wij vliegen ben ik net uit mijn eerste trimester maar ik wil nog steeds niet mijn ongeboren kind aan schadelijke stralingen blootstellen. Klopt het inderdaad dat het schadelijk is? Mag ik dan zo'n scanner weigeren of ben ik verplicht er doorheen te gaan? Moet ik me nu ongerust maken? Groetjes, Shelly
Als je aangeeft dat je zwanger bent voor je door de bodyscan heengaat, controleren ze je met zo´n metaal-detector geval! Dus gewoon zeggen dat je zwanger bent en dan komt het goed!!
Lijkt me zo stug dat ze een apparaat hebben dat schadelijk is voor je gezondheid op welke manier dan ook? Wat nou als je niet weet dat je zwanger bent of het niet wilt vertellen?
Joh tijdens een vlucht loop je meer straling op dan tijdens zo'n scan....Dat is echt te verwaarlozen. Het is echt wel onderzocht of dat mag, en als het echt kwaad kan, staat er wel een bordje.
Gewoon aangeven bij de douane...wrs. fouilleren ze je dan gewoon..... Zou ook pertinent niet door zo'n scan heen gaan...eerlijk gezegd zou ik sowieso niet vliegen tijdens mijn zwangerschap. Gewoon even aangeven of van te voren je luchtvaartmaatschappij even bellen.
Je kunt er wel doorheen gaan, maar de straling kan niet goed zijn voor je baby. Als je het daar aangeeft dan kunnen ze je ook zonder apparaten fouilleren. Edit: Je bent niet verplicht om door zo'n ding heen te gaan.
Die bodyscan zal heus wel stralen gebruiken. Ik zou dat even melden. Maar vergeet niet dat je tijdens het vliegen zelf aan veel meer straling bloot staat.
Bedankt mensen! Ik weet dat vliegen niet super goed is, maar we moeten wel... we zijn verhuisd van Amerika naar Duitsland en zijn nu nog even snel familie en vrienden aan het bezoeken voordat we ons nieuwe huis intrekken... Ik zal het in ieder geval melden bij de douane beambte... Nogmaals bedankt! Groetjes, Shelly
Ik ga het ook melden hoor Shelley! Het zal vast niet heel veel kwaad kunnen, maar vermeld het toch maar. Liefs Elea
Super goede vraag. Ik ga zelf ook binnenkort vliegen en heb al op internet gezocht of de nieuwe bodyscans schadelijk zijn. Kon eigenlijk geen duidelijk antwoord vinden. Ik ben zelf van plan om gewoon aan te geven dat ik zwanger ben (niet echt nodig, want mijn buik steekt behoorlijk uit ) en dan hoor ik het wel. Laat even weten wat je ervaring is als je eenmaal gevlogen hebt.
Je hebt het recht de scan te weigeren als je zwanger bent en handmatig gefouilleerd te worden. helaas weten niet alle mederwerkers dit. ik heb wel eens ruzie gemaakt... als ze moeilijk doen moet je naar de manager vragen, die zou het moeten weten.
Hoe zit dat uberhaupt met vliegen? Stel nou dat het ons deze maand lukt en ik ben zwanger. Mijn laatste ongesteldheid begon op 7 februari. Op 22 maart gaan we naar Londen. Nou is dat gelukkig niet een hele lange reis en écht hoog vlieg je dan ook niet, maar kan dat gevaarlijk zijn als je nog maar net zwanger bent?