Lage bloeddruk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Bongo, 10 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bongo

Bongo Lid

15 mrt 2009
    28
    0
    0
    Ben benieuwd of er nog meer last hebben van een lage bloeddruk.
    Vandaag gemeten en het was 90-65. Kreeg t advies om 2x per dag cup-a-soup te drinken en chips en zoute drop te eten;)
    Ben erg futloos en zie wat pips.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

in het begin van de zwangerschap was mijn onderdruk 60....totaal geen last van gehad en ook niet bij stil gestaan dat het laag was. Nu is ie helaas in een aantal maanden tijd wel gestegen naar 85, dat is ook weer niet helemaal de bedoeling, maar ik had persoonlijk helemaal geen last van die lage bloeddruk

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik had een onderdruk van 50 geloof ik. Ik ben inderdaad soep en zoute drop gaan eten en dat hielp! Knapte daar behoorlijk van op. Mijn bloeddruk ging gedurende de zwangerschap steeds iets omhoog, maar bleef vrij laag.

4. Angelina

Angelina Niet meer actief

Mijn bloeddruk was laatst bij controle in het ZH 90/45.

Ik ben het gewend inmiddels en ik heb er verder ook geen last meer van ;)

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Mijn bloeddruk is 110/55, ook laag, maar ik heb nergens last van. Volgens verloskundige kan het beter laag dan hoog zijn. Inderdaad, beetje meer dropjes eten als je last hebt ;)

6. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Mijn bloeddruk is ook laag, laatste keer 110/45. Af en toe een zout dropje eten en voor de rest... tja, is niet anders.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn normale onderdruk is 60 tot 65, daar voel ik me meestal wel goed bij; je went er ook aan dat je niet ineens moet opspringen van de bank omdat je weet dat je daar duizelig van kan worden (en nu, met 37 weken, kan ik helemaal niet opspringen dus dat scheelt weer).
    Tijdens deze zw is de onderdruk een tijdje gedaald naar 45 tot 50, daar voelde ik me wel vrij belabberd bij. toen kreeg ook ik het advies om cup a soup te nemen in de middag, af en toe dropjes te eten en vooral ook veel te blijven drinken. verder moet je rustig bewegen (met name van laag (liggen/zitten) naar hoog (staan)), niet lang blijven staan en hopen dat het 'over' gaat. er is gewoon weinig aan te doen. enne: het is heel vervelend voor jou, voor je kindje is het prima dat je zo'n lage bloeddruk hebt.

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Vorige zwangerschap steeds 90/45. Flink last van gehad, mocht zelfs niet meer alleen douchen omdat ik dan misschien onderuit ging. Waardeloos.
    Nu 100/60. De vk vond dit niet laag. Ik eigenlijk ook niet, ook geen last van. Hoop dat het zo blijft..

9. poppie2

poppie2 Actief lid

4 nov 2007
    253
    0
    0
    ik heb ook een lagebloed druk, vande week was deze 100/40, ook ik eet veel zoute dingen. maar echt hoger wordt ie er niet van.
    en je voelt je inderdaad behoorlijk beroerd soms en veelal moe.
    maar het kan niet kwaad voor je kindje! dat is dan weer geruststellend, alleen zo jammer dat je er zelf zo belabberd voelt.

10. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Bij mijn vorige zwangerschap was mijn onderdruk altijd tussen de 40 en de 55, en bij deze zwangerschap is het tot nu toe tussen de 50 en 65. Mijn bloeddruk is trouwens altijd laag geweest, en heb er nooit last van gehad. Hihi de vk verschoot er de eerste keer wel van toen mijn onderdruk 40 werd gemeten, en vroeg dan ook of ik er geen last van had.

11. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    mijn bloeddruk is altijd laag heb geen idee wat het nu is maar ik moet wel beter opletten dat ik niet duizelig word.

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb standaard een lage bloeddruk en zorg er gewoon voor dat er altijd iets met zout in de buurt is. Voor mij liever een te lage dan een te hoge ;)

Deel Deze Pagina