hoe baby van 1 week laten slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by aukie, Apr 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aukie

aukie Actief lid

Apr 6, 2008
    343
    0
    0
    Hi,

Ben een kersverse moeder en probeer uit te vogelen hoe ik kan voorkomen dat ik minstens een uur door de kamer moet hossen met zoonlief voor hij bereid is te gaan slapen. Hij huilt in dat uur heel veel en wat voor positie ik ook aanneem, wat ik ook met hem doe (staan, zitten, wiegen, knuffen, lopen, etc), hij kalmeert bijna niet, loopt rood aan en maakt zichzelf zo overstuur, dat slapen moeilijker en moeilijker wordt.
    Ik weet niet zo goed wat ik fout doe. Wie heeft er tips?

2. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

May 14, 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Het klinkt misschien stom en waarschijnlijk heb je er nu niet zoveel aan. Maar het komt vanzelf wel. Ons dochtertje had ook van die momenten. Later heb ik gehoord dat als een baby huilt, dat ie 9 van de 10 keer gewoon moe is. Leg 'm anders gewoon in z'n bedje. Speentje in (sommige babytjes hebben veel zuigbehoefte) en blijf even bij 'm. Muziek doosje op. Bolletje strelen. Of anders even je pink in zijn mond.
    Maar het komt vanzelf hoor, echt waar.

3. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Kinderen van die leeftijd zijn een uur na wakker worden weer moe. In dat uur moet er gevoed worden,verschoond en even lekker knuffelen en dan dus terug naar bed.Dit duurt ong. tot een week of 6.
    Reduceer prikkels tot een minimum, geen tv ,radio,dat soort dingen, daar kunnen ze overprikkelt door worden.

4. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    wat doe je met de kleine nadat hij gegeten heeft?

wat is de reden dat hij begint te huilen (wanneer) bij het in bed neer leggen, direct na het eten of ?

5. angel81

angel81 Bekend lid

Apr 10, 2007
    920
    0
    0
    Wij hebben zo'n schommel van fisher price. Geweldig, die wiegt haar zo in slaap. Gaat automatisch... Misschien is dat wat?

6. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

Nov 25, 2006
    267
    0
    0
    Hoi, Ik heb veel gehad aan het boek van Ria Blom:regelmaat en inbakeren. Op www.inbakeren.nl lees je ook veel nuttige info.

Realiseer je dat een babietje dat net geboren is, nog de rust in zichzelf moet vinden om te kunnen slapen. Mijn zoon was ook heel onrustig. Regelmaat en rust zijn mijns inzines belangrijk. Ook al pas je dat toe, dat betekent niet dat ze de eerste weken meteen makkelijk in slaap vallen. Wel heb ik zoveel mogelijk geprobeerd mijn zoon in zijn eigen bedje te leggen. Belangrijk is dat je ze wakker in bed legt. En ik heb veel naast hem gezeten, aai over zijn bol. Hand op zijn lichaam. Soms wat laten huilen (hebben ze echt nodig), maar dan na 5 minuten weer terug en een aai over zijn bol. Ben soms wel 10 keer teruggegaan. Langzaam aan werd het beter. Het is een investering, maar nu valt hij gemakkelijk in slaap.
    Zorg dat je hem niet te vermoeid maakt. Echt na 45 minuten a een uur zijn ze op die leeftijd al bekaf. Als je ze te laat in bed doet, worden ze oververmoeid en dan lukt slapen niet meer. Van alles uit te kast halen om ze te laten slapen etc maakt ze soms nog vermoeider, en dat resulteert in huilen.

Succes!

7. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Draagzak een optie?

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    misschien heeft de beeb wat last van krampjes

9. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Het kan inderdaad van alles zijn. Overstrekt hij zich vaak? Heeft hij wel voldoende voeding gehad, boertje gelaten?

Soms zijn baby's gewoon moe, maar geven ze er niet aan toe. Toch misschien wakker in bed leggen, vingervoeden of een speen. Ik vond het in het begin ook heel moeilijk, dat komt ook omdat je elkaar nog niet zo goed kent. Ik heb zelf ook wel eens huilend naast het ledikant gestaan, omdat ik niet wist hoe en wat. Bij ons bleek het uiteindelijk honger te zijn.
    Ook heeft Tim het soms ook nodig om even te huilen. Ik kon het nooit langer dan 10 minuten aanhoren, maar vaak was dat net lang genoeg en sliep hij.

10. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    persoonlijk ben ik geen fan van die wiebelstoelen, want volgens mij krijg je daar op de lange duur problemen mee - een kind wat of continu vermaakt moet worden of dat zichzelf niet in slaap kan krijgen.

Voor zo'n kleintje zijn er veel oorzaken:
    - overprikkeld
    - oververmoeid
    - honger (geef je bv?)
    - gewoon huilerig (bv is dan erg handig)
    - krampen
    - een boertje dwars

Hier ook een die 's avonds een soort van huiluur lijkt te hebben. De draagzak is dan een enorme uitkomst. Maar hij is dus snel overprikkeld en schreeuwt zichzelf moe maar komt niet in slaap....vicieuze cirkel dus.

11. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0

12. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Je babytje is nog erg klein. In de eerste weken zijn ze vaak onrustig en hebben ze veel behoefte aan slaap. Juist door telkens een andere houding aan te nemen en dan weer neer te leggen en dan weer op te pakken raakt je kindje oververmoeid. En dat maakt dat ie nog moeilijker in slaap kan vallen.

De eerste weken heeft Yara vaak of bij mij op de buik of bij mijn man op de buik geslapen. Kan je zelf lekker liggen en je zoontje lekker bij jou slapen. Een draagzak is ook ideaal!

Baby's zijn de eerste weken vaak onrustig (dat wist ik ook niet :-S, maar daar kwam ik wel achter helaas).

Ik weet niet of je borstvoeding geeft? Baby's vallen namelijk heerlijk in slaap aan de borst! Lekker in bed gaan liggen, je kindje voeden en dan stiekem uit bed glippen en je zoontje afdekken met een dekentje. Kan hij even lekker slapen!

Succes!

13. aukie

aukie Actief lid

Apr 6, 2008
    343
    0
    0
    Hi allen,

Dank voor de vele reacties. Vandaag ging het ietsje beter na 2 dagen van continu huilen. Had ik trouwens al gezegd dat hij 's avonds gewoon goed slaapt? Hij heeft 1 echte nacht voeding rond 3 uur en er is helemaal geen sprake van huilen.
    Overigens geef ik geen bv.

Nav de reacties heb ik wat aanpassingen gedaan
    - prikkels heb ik gereduceerd tot een minimum
    - we hebben hem vehuisd naar onze slaapkamer. We hadden hem in eerste instantie overdag in de woonkamer in een wiegje, maar die is dus nu verhuisd naar de slaapkamer
    - ik weet redelijk zeker dat hij geen honger heeft, heb hem tussendoor ook wel eens een flesje aangeboden bij twijfel.
    - Ik vind het erg moeilijk om te zien of hij last heeft van krampjes. Ik zie niets aan zijn lichaamstaal dat erop wijst voor mij dat hij krampjes heeft. Hoe herken ik dat?

Vandaag ging het dus ietsje beter. Zullen de veranderingen geholpen hebben, of....

@ smoekie
    nadat hij heeft gegeten probeer ik hem te laten boeren. Hierna en tijdens is ie meestal heel erg alert en kijkt hij rond en ziet hij er heel content uit.
    We spelen dan een beetje, maar meestal zie je al heel snel de eerste gaap verschijnen.
    Dat is voor mij dan teken om richting slaapkamer te gaan en te proberen hem in slaap te krijgen.
    Als ik langer in de woonkamer blijf, dan zal hij geheid beginnen met huilen. In de slaapkamer hops ik wat met hem rond en wacht ik tot hij in slaap valt om hem vervolgens in bed te leggen waarbij hij al heel snel weer wakker wordt en begint te huilen. Het is tot nu toe nog maar 1x ofzo gelukt om hem echt te laten slapen op deze manier. Ik heb wel vaker geprobeerd om hem zichzelf in slaap te laten huilen, en hem tussendoor te troosten en weer weg te gaan, maar dat vind ik redelijk moeilijk en ondragelijk om te aanschowen.
    Wat eigenlijk meestal gebeurt is dat hij op mijn schoot in slaap valt en dat ik hem dan naar bed breng, of dat hij begint te huilen terwijl nog op mijn schoot en dat hij de komende 2 uur eigenlijk niet stopt.

14. odet

odet Niet meer actief

je kunt het beste een baby wakker te bed leggen.
    als je dat niet doet heb je kans dat ie naar een half uurtje wakker wordt en zich realiseerd dat hij niet meer in jouw armen ligt en begint te huilen.
    ik ben zelf bezig met inbakeren en daarbij hoorde dit advies.

15. talleke

talleke Actief lid

Oct 19, 2006
    304
    0
    0
    Ameide
    IK ben nu zelf pas 2 maandjes moeder en ik moet zeggen alles gaat steeds beter er komt steeds meer ritme in. De 1ste week heeft mijn dochter ook ontzettend veel gehuild omdat ze last van krampjes had en dat merkte ik doordat ze haar beentjes vaak optrok en ik hoorde haar buik rommelen. Ik heb toen een homeopatisch middeltje gekocht en daarna ging het een stuk beter,

Het is heel moeilijk als je kleintje begint te huilen en je weet niet wat er aan de hand is je kan er ook heel onzeker van worden. Je kan een kleintje van een week ook niet te lang laten huilen .
    Toen het eenmaal beter ging met de krampjes huilde ze ook nog vaak en vooral s'avonds heeft ze vaak haar huiluurtje maar ik ben toch op een gegeven moment de kleine op bed gaan liggen ipv contsant maar in slaap te wiegen of wat dan ook en dan liet ik haar 10 minuutjes huilen en als het dan echt door ging zetten ging ik naar haar toe om te troosten maar het gebeurde ook vaak dat ze in slaap viel na een paar minuten.

Nou heel veel suc6

Gr. CHan

16. Niet meer actief

Hier bleek dat romano gewoon het liefst op zijn buik sliep! vielook bij mij in slaap als ik hem dan weg legde werd ie na 10 min weer wakker ofzo! keer op zijn buikje gelegd bij toeval en sinds wil hij niet anders meer, op zijn buik slaapt ie binnen een minuut!
    Maar idd soms moeten ze zelf ook zoeken hoe en wat en komt het vanzelf goed hoor! duurt ff voordat dat zo is...

Share This Page