ervaringen darmhernia..

Discussion in 'De lounge' started by marjolinos, Jan 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    ik ben op zoek naar ervaringen van dames (of heren) die een darmhernia hebben gehad...
    maandag avond ben ik op de ehbo beland nadat ik de gehele dag met verschrikkelijke buikpijn heb rond gelopen. Daar konden ze niets vinden. Dinsdag terug op de poli maar ook toen is er niet gedaan. Inmiddels is mijn buikpijn wel gezakt en is het te hebben maar nog steeds niet helemaal weg.
    Gelukkig had ik vandaag een afpraak bij de arts waar ik mijn gbs heb gehad en hij zag aanleiding om morgen bloedonderzoek te doen samen met een slikfoto. Dit omdat ik al ruim 2 kg ben afgevallen in 2 dagen doordat ik niet goed kan eten en drinken...
    Morgen ook meteen de uitslag... Als het een darmhernia is (Hij heeft zelf die optie gegeven) dan word het een operatie....

2. xylina

xylina Fanatiek lid

Dec 20, 2011
    1,678
    0
    0
    ik werk in de gehandicapte zorg voornamelijk nacht
    zuid holland
    geen ervaring mee.
    maar heel veel suc6 morgen!

3. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    dank je wel! inmiddels op en aan het wachten tot het half 11 is! dan kunnen we gaan richting ziekenhuis! Mag voor die tijd niets eten en drinken (ja water mag ik een slokje hebben)...

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Dat klinkt erg vervelend! Ben benieuwd naar de uitslag. Sterkte ermee.

5. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat bedoel je met een darmhernia?
    Een hernia van je buikwand waar de darm in heeft bekneld gezeten? want dat kunnen ze zien op een echo.

Dat je bent afgevallen lijkt me logisch wanneer je zo'n heftige buikpijn hebt, om daar nu een slikfoto voor te maken als je juist pijnklachten in je buik hebt snap ik niet helemaal. Ben benieuwd naar de uitslag!

6. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    Ben aan het wachten...
    Ik krijg een slikfoto omdat eten ook niet goed zakt...
    Ben wel zenuwachtig nu...

7. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Dat vroeg ik me ook af, heb je een buikhernia? Of is je darm in de knoop? Een buikhernia kunnen ze soms zelf met het blote oog zien en ook voelen. Als je darm bekneld kmt te zitten is dat heel pijnlijk. Een operatie is dan wel nodig ja, maar dat gaat laproscopisch dus is een kleine ingreep, maar och vervelend hoor! Hopelijk snel meer duidelijk

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Bedoel je een breuk in je buikwand waardoor je darm puilt? Zoja, hier hetzelfde.. Maandag voor naar de chirurg geweest en krijg nu een oproep voor een echo. Het kan verholpen worden door het plaatsen van een kunststof matje om het gat te dichten :(

Veel succes meid!

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hoeft helaas niet altijd laparoscopisch, als het gat te groot is word er een snee in de bikini lijn gedaan en is het best een grote operatie zo vertelde de chirurg. Mag dan 6 weken niks tillen en rustig aan doen

10. brademarie

brademarie Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    1,091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marjolino wanneer was je gbp?

Ik zelf had een vernauwing door littekenvorming gekregen namelijk en dit was na een paar maandjes, kon ook amper slokjes weg krijgen en voeding, het kwam gewoon weer terug omhoog door de vernauwing..

11. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Mijn man verkoopt die matjes ;) vandaar dat ik reageerde. Er zijn ook grote matten. Maar het kan ook anders idd. Soms wil je ook geen matje hoor, als het gat echt groot is, zijn draden beter

12. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    oh ik had niet begrepen dat wat de afkortign gbp betekende,
    maar nu wel.
    Dus dan is de kans natuurlijk heel aannemelijk dat je een breukje hebt waar je last van hebt.
    En dan is een slikfoto inderdaad ook zinvol!

Matjes inhechten kunnen laparascopisch, alleen gaat dit bij mensen met een hoog bmi niet altijd.
    Daarnaast zijn matjes inhechten ook pijnlijke operaties. Vraag goed naar de opties, en kans op recidief.
    (rook je bijvoorbeeld, dan hoest je meer en is de kans op een recidief groter)

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Klinkt naar.

Heel veel sterkte en succes!

14. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    Ik rook en drink niet..
    Het onderzoek is meegevallen en nu wachten op uitslag maar ze zeiden dat het er goed uitziet...
    Net geprobeerd wat te eten maar echt 5 happen en ik zit vol! We zillen het zo wel te horen krijgen...

15. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Wat vervelend.. Toch fijn dat het er goed uitziet. Heef het niet met afvallen te maken ? Succes.

16. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Nou hopelijk snel je uitslag! Laat je het even weten?

17. brademarie

brademarie Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    1,091
    0
    0
    NULL
    NULL
    En weet je inmiddels al meer?

18. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    dacht dat ik vanmiddag al een reactie geplaatst had maar dat is schijnbaar niet goed gegaan...
    ik word binnen 2 weken geopereerd. Ze hebben niets vreemds gezien op de slikfoto dus daar heeft het niet mee te maken. Alleen kunnen ze een hernia of beknelling niet altijd zien. Vandaar toch een operatie!
    Vind het toch wel spannend allemaal!

19. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Zeker spannend! Word je geopereerd in het EZ?

Sterkte en alvast veel beterschap!

20. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    Nee in het mmc veldhoven... daar heb ik mijn gbs ook gehad.
    Heb vandaag ook gehoord dat ik volgende vrijdag geholpen word. Moet donderdag bellen voor de tijd.

Share This Page