Gestopt met Cerazette maar geen menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door angke80, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angke80

angke80 Lid

8 aug 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje, begin me nu langzaam wel ongerust te maken!
    In dec. 2010 heb ik mijn koperspiraal laten verwijderen en ben ik begonnen met de cerazette. Tussendoor gewoon bloedingen gehad.
    3 Juli heb ik de laatste pil gehad omdat we graag een 3de kindje willen.
    Nu ben ik nog steeds niet ongesteld geworden!
    Vandaag had ik echt hevige menstruatiepijn!!
    Kon nog niet meer opstaan van de pijn! Echt de pijn die ik had toen ik geen pil slikte en mijn menstruatie moest krijgen en ook tijdens de mentruatie had ik vaak deze pijn!
    Dacht echt dat eindelijk mijn menstruatie zou doorzetten, maar tot nu toe nog niks!
    Pijn is weg en het enige dat ik heb is doorzichtige afscheiding!
    Ik heb afgelopen zaterdag nog een test gedaan (Clear blue) deze was negatief, dus zwanger zal ik niet zijn!

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes Angela

2. Hoi Angela,

Een vriendin van mij had dit ook toen ze stopte met anticonceptie. Ze is toen naar de gyn geweest, uitstrijkje en echo gehad. Ze bleek HPV te hebben en een aantal cystes op haar eierstokken. Die cystes zijn toen verder onderzocht en die waren gelukkig niet kwaadaardig dus die zijn gewoon verwijderd. En nu gaat t allemaal goed. Ze is wel weer aan de pil gegaan want ze stopte omdat ze alleen was, niet om zwanger te worden. Ik hoop niet dat je je nu heel erg zorgen gaat maken. Maar ik zou wel even langs de HA gaan. Misschien is t wel gewoon de nasleep van anticonteptie. Succes ermee

Groetjes Anneke

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    bij mij duurde het 6 weken tot me eerste menstruatie na de cerazette. ik zou nog even volhouden dus. maar met die pijn.... ik zou toch naar de huisarts gaan als het niet over gaat

4. angke80

angke80 Lid

8 aug 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel!!

De pijn is alweer weg! Was vanmorgen en ik zei nog tegen mijn vriend dat ik zeker wist dat ik mijn menstruatie nu zou krijgen!
    Aangezien ik dit gevoel altijd had toen ik geen pil slikte! Maar niks......
    Toen ik gestopt ben met de pil voor mijn 2 meiden werd ik na een paar dagen gewoon ongesteld, en nu is het dus al 5 weken geleden dat ik gestopt ben, maakt je zoooooo onzeker!:(

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Het kan echt wel een tijdje duren voor je weer een normale menstruatie hebt, ik heb denk ik 4 maanden na mijn laatste pil nog een afwijkende cyclus gehad (dan weer 6 weken niet ongesteld, dan juist ineens heel hevig en lang ongesteld, dan maar twee weekjes tussen twee menstruaties...) Als je je zorgen maakt, kun je misschien even bij je huisarts informeren op wat voor termijn je menstruatie op gang moet komen na de laatste pil.

6. angke80

angke80 Lid

8 aug 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga voor de zekerheid toch mijn gyn. maar eens bellen.
    Ik ben daar geweest voor het verwijderen van de spiraal en hij heeft in overleg de cerazette voorgeschreven.....
    Ik mag eigenlijk geen hormonen omdat ik verhoogde kans heb op trombose. (Factor V leiden)
    Ik ga eens overleggen voor mijn eigen geruststelling;)

Dank jullie wel!

7. angke80

angke80 Lid

8 aug 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb gebeld, en mag komende donderdag al langs komen voor ´n echo!
    Ben erg benieuwd!
    Hoop maar dat er geen enge dingen zijn!

Groetjes Angela

8. angke80

angke80 Lid

8 aug 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niks vreemds te zien!
    Alles zag er goed uit!
    Waarschijnlijk heb ik net mijn eisprong gehad.

Groetjes

Deel Deze Pagina