Fles weigeraar bij "vreemden" 13 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fientje2007, 25 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

Met dit hete weer zijn we een beetje ten einde raad. Want onze dochter wil sinds kort niks meer drinken op de crèche.
    Iets anders dan melk drinken was al een bevalling op zich, maar dat lijkt sinds kort voorbij. Ook uit iets anders drinken dan de fles of een rietjesbeker is niet aan haar besteed. Daar zit al een hoop tijd in, en ik ben al erg blij dat ze met een rietje overweg kan :)
    Weetniet of het er toe doet, maar zelf de fles vasthouden doet ze ook niet uit zichzelf.... Als ik tijdens t drinken haar handen om de fles vouw (of om de handvatten) dan houdt ze de fles pas vast. Maar uit zichzelf, ho maar....

Maar op de crèche wil ze niks hebben van de fles. Zodra ze die fles ziet draait ze haar hoofd wegen ze krijgen niet eens de mogelijkheid om de fles in haar mond te duwen. En dat is pas sinds een paar weken en daar zit nog 2 weken vakantie tussen......
    Thuis heeft ze dat ook met vreemden trouwens.... Maar zodra ik aankom en het overneem is het goed....
    Ze gaat maar 1 dag naar de crèche, dus dat is al niet zo veel.
    Heel verhaal voor de vraag, maar wellicht dat de bijzaken ertoe doen.

Tips graag want ik weet het even niet meer....

2. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier was dat ook een beetje en dus ben ik de rietjesbeker gaan gebruiken en dan ook niet op schoot maar in de stoel. Daar ging hij er wel uit drinken maar op schoot ook niet zo. Nu laat ik hem met zijn beker maar lopen want anders dronk hij maar erg minimaal. De gewone beker doen we ook regelmatig maar daar is hij nog niet helemaal klaar voor.

3. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    KUnnen ze op de creche geen pap van de lepel geven? Ikzelf geef mijn zoontje van 17 maanden nog iedere morgen pap, puur vanwege het vocht. Hij is ook een erg slechte drinker en door de pap krijgt hij 's ochtends in ieder geval genoeg vocht binnen. Als ik brood met een beker melk zou geven, dan drinkt hij maar een paar slokjes.

Mijn truc is dus: vocht "verstoppen". Geprakte banaan met een heleboel water erdoor en dat met de lepel geven, pap geven, extra vocht door zijn warme eten.

Het kan je soms echt tot wanhoop drijven, vooral met dit weer, maar uiteindelijk gaan ze allemaal wel weer drinken.

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Iets anders aanbieden waar ze uit kan drinken. Iets nieuws en interessants. Open beker of die flesjes spa blauw met zo'n smal tuitje (AA heeft deze flesjes ook). Of een pakje drinken geven. Mijn zoontje vindt die flesjes erg leuk. Wanneer hij weinig drinkt overdag uit z'n beker, dan bied ik hem zo'n flesje met spa blauw aan.

Deel Deze Pagina