Rückruf bibi® EXCELLENCE Nuggis Beste bibi® klanten, "Voor baby's is alleen het beste goed genoeg. Veiligheid en kwaliteit komen op de eerste plaats." Daar staan wij voor in en dat brengt ons ertoe om vandaag, 29 oktober 2014, alle fopspenen van de lijn EXCELLENCE tijdelijk van de markt te halen. Fopspenen zijn onderhevig aan een strenge Europese norm (EN-1400), waarvoor EXCELLENCE bij de introductie met vlag en wimpel is geslaagd. Op basis van reacties uit de Nederlandse markt zijn de fopspenen in oktober 2014 opnieuw aan een test onderworpen. Daarbij werd aan één mechanische testeis niet meer voldaan. bibi® baby's kunnen niet zonder hun bibi® fopspeen. Daarom komen we al eind november 2014 met een nieuwe bibi® fopspeenlijn, zodat uw bibi® fopspenen zo snel mogelijk weer verkrijgbaar zijn. Wij verontschuldigen ons uitdrukkelijk voor de overlast en wensen u en uw gezin het allerbeste! Nico Issenmann CEO, Lamprecht AG Mail: bibi@lamprechtag.com bibi® Hotline: +41 (0)43 388 74 88 Waarschuwing van de voedsel- en warenautoriteit: Als bij grote belasting de speen in de mond van een baby loslaat van het schildje, bestaat door het achterblijven van het zuiggedeelte in de mond gevaar voor verstikking.
Ik dacht dat bij die andere gevaarlijk was als ze er op beten. Maar dat deed E niet, dus heb ik de speen gewoon verder gebruikt. Zelfs nog nagevraagd bij Bibi! Maar nu gooi ik hem er meteen uit uiteraard! Wie weet een goede vervanger? Want ze is wel echt dol op dit type
Nou ik zat met hetzelfde probleem..las het vanochtend. Hoorde van iemand dat de etos eigen merk spenen er op lijken. Die maar even geprobeerd meteen (2,10 voor 2 spenen) en zoontje is er gelijk mee in slaap gevallen. Maar goed hij is ook niet heel erg moeilijk...van de oude naar nieuwe bibi ging ook zonder problemen.
Die oude (en veel stevigere en naar mijn mening fijnere) speentjes zijn online te bestellen bij bibi - online.nl
Via de site Bibi kun je een formulier invullen + een foto uploaden waar al je bibi fopspenen op staan. Dan krijg je een vergoeding. Lynn had er twee, dus het dat nu net gedaan. Meteen via de bibi site twee nieuwe fopspenen besteld. Er is nog 1 model verkrijgbaar. Wel alleen via de site. Het oude model. De "classics".
Best dom, heb de spenen al weggegooid Gelukkig hadden we laatst nog een aantal van het oude model gekocht, toen ze bij de kruidvat in de opruimingsbak lagen. Dochter kon ook nog niet echt wennen aan de nieuwe.
Toen ze zoveel klachten over deze speen kregen was het antwoord altijd dat de baby's er niet in mochten bijten en de speen heel veilig was. Veiligheid op de eerste plaats? Ja als duizenden spenen kapot gaan worden zecpas wakker
ik had er nog 3. zelfs 2 dagen geleden nog 1 gekocht. ik heb ze mooi op de foto gezet en een mailtje gestuurd. nu maar wachten op de vergoeding
Een beetje jammer dat het juist deze spenen zijn, die de afgelopen tijd in de aanbieding waren. Omdat ze uit het assortiment zouden gaan.. Maar dan mogen ze toch gewoon niet verkocht worden
Gaat het niet om de New Generation spenen? Ben het ff kwijt hoor... Daar waren al die problemen toch mee?
Ah ik heb het al gevonden, inderdaad de New Generation speen. Beetje jammer dat het zo lang duurde voordat er actie werd ondernomen. De problemen waren toch al lang bekend? Toen ik laatst bij Prenatal vroeg of ze nog de oude spenen van Bibi hadden, werd heel verbaasd aan mij gevraagd waarom ik dat zou willen. Toen ik vertelde over de klachten, zeiden ze mij: ach mevrouw, dat is al weer opgelost hoor! De spenen zijn hartstikke veilig! Nah lekker dan... Gelukkig pas Bibi classic besteld bij Bibi online.
Heb er hier vier liggen. Dus idd ook ff uploaden maar. E heeft nu die van Etos en die vindt ze gelukkig ook helemaal heerlijk
Voor degene die het formulier ingevuld hebben.. heeft iemand hiervan een bevestiging gehad dat ze het in behandeling nemen of iets dergelijks? Ik heb het namelijk 2 weken geleden ook ingevuld maar nog helemaal niets gehoord. ook geen bevestiging dat ze mijn melding ontvangen hebben...
Oke, dan ga ik dadelijk even opnieuw invullen. Heb namelijk van mijn nichtje de blije doos gekregen waar dus ook een "new" speen in zat..
Ik ook nog niks. Weet wel dat half/eind oktober nieuwe spenen komen. Misschien krijgen we tegen die tijd een code om gratis nieuwe op te halen? Irritant.. Had gehoopt dat je gewoon snel een oud model toegestuurd zou krijgen als je ze mailt.
Ik kreeg na het sturen van een mail een link. Via die link moest ik een foto toesturen van de spenen die ik had. Precies 1 week later kreeg ik hetzelfde aantal 'oude' bibi spenen toegestuurd. Sneller dan ik had verwacht.
Ik ben gewoon met de spenen naar het kruidvat terug gegaan en omgeruild voor difrax spenen. Het verschil moest ik bijleggen (0.70 c per speen)