katten (ongewenst) in huis, wat te doen?

Discussion in 'De lounge' started by Nettie, Apr 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nettie

Nettie Fanatiek lid

Jun 14, 2007
    4,016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Ik snap dat katten écht geweldig zijn en misschien wil ik er op den duur ook wel es 1tje alleen nu het volgende probleem:

Elke zomer, kan ik gewoon niet normaal mn deuren open hebben want ik heb constant die beesten in mn huis. Vanochtend mn wasje aan het ophangen, stap naar binnen en hoor ramramram de trap op... Jongste lag te slapen (gelukkig met de deur dicht) oudste was buiten dus konden het niet zijn... Schrok me kapot en heb met alle mogelijke moeite het beestje weer buiten gekregen hij was zelf ook bang voor me dus durfde niet meer beneden komen zolang ik beneden aan de trap stond...

Kijk katten zijn superlieve beesten maar ik heb geen behoefte aan andermans kat in mijn huis....Iemand een gouden tip zodat ik gewoon normaal mijn deuren open kan hebben in de zomer?????

Alvast bedankt

2. caroline16

caroline16 Niet meer actief

een hordeur?

3. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    whahahahaha,ja idd een hordeur!!;)

4. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    of misschien een gordijn..

5. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik zou ook een hordeur zeggen...

6. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    bij de dierenspeciaalzaak hbben ze wel spul wat katten weert ( bijvoorbeeld uit je tuin) misschien is dat wat om voor die deur uit te spreiden?

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou ook gaan voor een hordeur, heb je gelijk geen last meer van andere ongewenste dieren ;).

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Een hordeur en cacaodoppen in de tuin zou wel redelijk effectief moeten zijn. Uiteraard de rekening presenteren bij de eigenaars van deze beesten. :(

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    .... ik heb dus een SCHIJThekel aan die beesten.... en echt niet om de katten zelf, maar inderdaad het feit dat het de enige huisdieren waarvan zogenaamd "gedoogd" word dat ze altijd maar overal en nergens mogen rondwandelen, en schijten, en pissen!! vind het echt te zot voor woorden dat je niet eens normaal je deuren open kan zetten..... zou naar de eigenaren stappen en ze vragen hun katten lekker aan een touw te zetten ofzo!!

Wij hebben een voliere en hebben hier schrikdraad op zitten, dus als er een kat op springt krijgtie een klets en schriktie zo dat ie niet weer kom :) en hier zal ik vast reacties op krijgen van dierenliefhebbers ;) maar
    1. er zit geen dodelijke voltage op
    2. ik laat mijn vogels ook niet in jou huis rondvliegen!!!
    3. weet je wel wat die vogels kosten?! die vliegen zich dood van schrik als zo'n kutkat weer es staat te springen voor/op de voliere

10. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    een kat aan een touw?
    wil je hem dood hebben?

Schijnbaar weet je niet waar je het over hebt, want dat gaat dus echt niet.

11. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Je kan ook een hond nemen:D

12. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    plantenspuit met water, elke keer als je een kat ziet in je tuin of waar je m niet wilt hebben, ff spuiten richting zn kop. dan leren ze het gauw genoeg plus dat je ze er geen pijn mee doet...

13. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Daar is onze kat dus niet bang voor! Hebben wij in het begin ook geprobeerd... :p

14. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Een kat aan een touw :( en schrikdraad ? jij bent al net zo achterlijk als mijn buurman hiihihi ... Duidelijk geen verstand van katten ;)

Maar goed, ik zou als ik jou was idd een hordeur nemen en eventueel ook even naar de eigenaar toe gaan om aan te geven dat ze elke keer bij je binnen zitten ..

En idd proberen met een plantenspuit, werkt niet bij alle katten maar is een goedkopere manier dan gelijk een hordeur ...

Heb je het al eens aangegeven bij de eigenaren ?

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Waarom kan een kat niet aan een touw?

Moeder van een vriendin doet dit al jaren!
    Ze heeft 4 katten en die zitten dus aangelijnd buiten in hun tuin, geen buurtbewoner die last heeft van haar katten.
    De katten zijn hartstikke happy hoor, ze worden daar in ieder geval erg oud haha.

En zelfs een kat die is aan komen lopen, zit aangelijnd in hun tuin.
    Dus ja, t kan wel!

16. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    hier ook iemand die echt een schijthekel heeft aan ALLE katten!

weet je wat helpt , want idd de hele buurt heeft katten en waar zaten die krengen , ja hoor ALTIJD bij ons in de tuin!

gehakt halen en heeeeeeeeeeeeeeeel veel sambal doorheen doen!
    kleine balletjes van draaien en die bakken. dan in de tuin zetten!

hebben wij ook gedaan! echt alle katten kwamen erop af , en natuurlijk geen water erbij zetten.

nou we hebben hier nooit weer 1 kat gezien!!!

vind het prima als anderen huisdieren hebben , maar vind het echt heel irritant als andermans huisdieren de hele tijd bij ons rondlopen.

17. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    @chantal, vind het niet netjes om mij achterlijk te noemen, ben alles behalve.... maar zoals ik al zei, ik laat mijn vogels ook niet door jou huis vliegen en alles onderschijten. ;) en mijn konijn laat z'n dropjes ook niet in je tuin achter... waarom mogen katten dat wel bij andere mensen doen??
    beetje egoistisch niet?!

18. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    ja precies , als het een keertje voorkomt , ok , daar zal ik ook echt niet moeilijk over gaan doen!

maar elke dag rond de 7 katten in onze tuin.....

mn man was er zo pissig over , die wilde ze afschieten met een buks. maar ja dat heb ik dan maar weer tegengehouden.........

plus daarbij komt dat hij ontzettend allergisch is voor katten.

19. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant

Ik vind dat dus ook.
    Ben zelf dol op katten hoor, heb ze niet want manlief haat ze, maar kattenschijt in mijn tuin vind ik niet grappig!
    Lekker ook voor de kids....jak....
    Maar als mijn hond in andermans tuin poept, dan is dat toch ook niet normaal?

En jajaja, katten zijn buitendieren....ehm, mijn hond zou ook t liefste heel de dag buiten rondsnuffelen!
    Maar ja, dat gaat niet he!

20. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Plantenspuit helpt echt heel goed. Is nog de meest vriendelijke manier.

Als katten bij ons binnenkomen hebben ze een probleem want onze hond wordt dan woest. Dus ik heb al eens bij de deur al water moeten gooien ( gewoon met een bak)

Lastige met katten is dat ze gewoon mogen loslopen. dus kunnen de eigenaren er ook weinig aan doen.

( die gehaktballen vind ik persoonlijk not done!!)

Share This Page