Salami / Cervelaat / Etc...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door annick1984, 22 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Er zal misschien al een (of meerdere) topics van zijn, maar hoe zit het met het eten van Salami en Cervelaat (AH eigen merk) op brood? Ik lees hier al verschillende verhalen, terwijl ik op het voedingscentrum ook weer andere dingen lees..

Gekoelde producten zoals vleeswaren en rauwkostsalades erg lang bewaren in de koelkast (*4) NIET

Bedoelen ze daarmee dat je dan salami etc. wél op brood mag als je het niet te lang bewaart?

Rauwe vleeswaren (filet américain, ossenworst, theeworst, chorizo, rosbief, rauwe ham, salami, cervelaat) (*1) NIET

Hier staat Cervelaat ook weer bij...

Mag je dan helemaal geen vlees meer op brood? Alleen maar zoetigheid?

Wat verstaat men onder "rauwe eieren"? Hou zelf wel van een gekookt zacht ei. Hier werd gesproken over een omelet, dat dit wel weer zou kunnen?

Ben nog niet zwanger, maar zijn wel aan het klussen en doe liever voorzichtig.. Je moet ineens rekening houden met zoveel dingen.. Maar raak een beetje in de war..

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    vleeswaren kun je gewoon eten. Het gaat om de worsten van in frankrijk of italie die daar vers gemaakt worden enz. Dus niet de worsten die je hier in de supermarkt koopt.

Pate, niet teveel ivm vit a

Filet americain in rauw vlees dus niet doen.
    Van die voorverpakte gerookte zalm, niet doen. Blik kan weer wel.

Alles van vis en vlees wat je bakt geen probleem

Eieren gewoon hard koken of omelet maken. De dooier dus niet vloeibaar.

Er zijn heel veel dingen, maar op zich is het heel simpel. Gewoon een paar dingen die 9mnd niet doen.

3. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Oke, dat scheelt alweer.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    over het vlees de cervelaat en salami zijn verschillende verhalen en is maar net waar jij je prettig bij voelt. Mijn verloskundige zegt dat je dit niet moet eten. Dit vlees is rauw, gedroogd met toevoegingen van kruiden.
    Dus ik eet dit niet.

5. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Op de salami van ah staat dat ie gerookt is, dus niet rauw, heb hem nu in de koelkast ;)

6. uptowngirl

17 aug 2013
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn verloskundige geeft aan dat als het lang houdbaar is, het geen probleem is. Het gekke is dat het 3 jaar geleden nog wel mocht....

7. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik eet het ook gewoon, denk niet dat alle zwangere in italie en spanje ineens geen worst meer eten. Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan allemaal. Ik eet geen rauw vlees, drink geen alcohol en let op niet te veel caffeine en gezond eten. Verder kan ik me om dit soort dingen niet druk maken.

Deel Deze Pagina