Zoon 8 maanden slaapt lang en veel.. misschien teveel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 20BabyJ10, 14 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

19 jan 2012
    596
    0
    0
    Verzorgende IG, verzorgingshuis
    ergens in Brabant
    Hoi allemaal,
    Ik heb even een vraagje want volgens mij is dit niet helemaal normaal.

Het dagritme van mijn zoontje ziet er als volgt uit...

Hij wordt rond half 11 wakker, krijgt dan een fles 210 ml + 7 scheppen.
    13.00 uur krijgt hij een boterham en wat fruit en gaat dan weer naar bed
    Dan wordt hij tussen 15.00 uur en 16.00 uur wakker en krijgt dan weer een fles van 210 ml + 7 scheppen.
    tussen 19.00uur en 20.00uur krijgt hij de pap fles en gaat dan weer naar bed en slaapt dan de weer tot de volgende ochtend half 11 en soms zelfs wel langer....

Gisteren was hij heel erg moe want hij had tussen de middag maar 3 kwartier geslapen... hij is toen om half 6 naar bed gegaan en werd vanmorgen pas om 11 uur wakker! :$ omdat ik hem wakker maakte want begon me toch wel zorgen te maken...

Is dit wel normaal dat hij zoveel slaapt of zal er iets aan de hand zijn?
    Als hij wakker is dan is hij wel constant bezig.. kruipen/spelen/op onderzoek uit.

Alvast bedankt!

2. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    handig, mag ik hem eens overnemen. LOL

Broeit er iets (oorontsteking, vuile neus) meestal zijn ze dan wel slaperiger.
    Verder zou ik mij geen zorgen maken als hij een vrolijke actieve leuke kerel is.

Mijn nr3 was eergisteren ook om 17u30 naar bed en ze heet geslapen tot 6u30. Dus sinds 15u niets meer gegeten of gedronken.Maar ze was wel verkouden

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Ik zou hem 's ochtends toch wat vroeger wakker maken. Half 11 vind ik niet echt een normale tijd om op te staan. Veel slapen maakt ook duf..
    Een gewoon dagritme, uiterlijk 8 uur van bed en dan kijken hoeveel slaap hij nog nodig heeft. 2 slaapjes zou goed moeten kunnen.

Ik vind overigens dat hij wel veel melk/pap krijgt. Krijgt hij geen fruit? En warm eten?

4. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Tja.. hij slaapt niet zozeer 'te veel', voor zover dat al kan, maar hij heeft een beetje vreemd ritme. Vind je zelf niet dat je zo niet handig uitkomt met zijn flessen en eten?
    Is het geen optie hem om half negen eruit te halen voor een fles of boterham, en hem dan gedurende de dag twee keer te laten slapen? Dan is hij met ontbijt, lunch en diner waarschijnlijk wakker ook.

5. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

19 jan 2012
    596
    0
    0
    ergens in Brabant
    Tuurlijk krijgt hij wel fruit en boterhammen en warm eten... maar da heb ik er nu niet bij gezet omdat t mij meer om de hoeveelheid slaap gaat...

Als ik hem vroeger uit bed haal ( want natuurlijk heb ik dat al geprobeert ) dan is hij heel de dag chagerijnig en slaapt hij slecht op de dag...

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou ik vind een nacht van 17 uur slapen niet normaal nee....

Ik zou hen gewoon sochtends wakker maken rond 8 uur half 9 en de dag beginnen...
    En even 1-2 weken doorzetten.. Waarschijnlijk went hij dan aan het nieuwe ritme..

7. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    nou,

dan is hij gewoon een slaperig kereltje LOL.
    Zolang hij zelf geen last schijnt te hebben en goed groeit en bloeit en doet wat moet, zou ik het zo laten.
    Ik heb ook megaveel slaap nodig en mijn man huppelt vrolijk rond met 4u slaap.

Zoveel kindjes zoveel gewoontes

8. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou dit even overleggen met het CB...

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mijn dochter is ook een slaapkopje (20-8, 8.30 uur en dan nog van 11-13 uur en soms ook nog in de namiddag van 15-17 uur, maar deze laat ze steeds vaker vallen), maar ik zou ook een beetje normale tijden aanhouden. Dus rond 8 uur, 8.30 uur echt wakker maken en dan beginnen met een broodje en een flesje melk. Ik vind de flessen ook vrij groot. Verder hem weer naar bed doen als hij moe is, dus niet kunstmatig wakker houden. Maar wel de dag vroeger laten beginnen.

10. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Maar zestien uur slaap achter elkaar is wel extreem ja. Hoef je zelf echt nóóit op tijd de deur uit? Voor werk, afspraken, cb of wat dan ook? Misschien helpt het als je zoontje iets te 'doen' heeft, even op visite in de ochtend ofzo. Dat hij dan niet chagrijnig is. En ik denk dat dat een kwestie van wennen is. Heel veel kinderen moeten er gewoon op tijd uit vanwege het gezinsritme. Ik moet mijn zoontje ook wakker maken omdat we zijn zus naar de psz moeten brengen.

11. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

19 jan 2012
    596
    0
    0
    ergens in Brabant
    Ja de flessen vond ik zelf ook groot maar het consultatie bureau zei het zo...
    Hij is wel echt super veel in beweging als die wakker is.. hij trekt zn eigen al op in de box en staat dan heel de tijd recht op heeft de grootste lol in zn eentje... hij kan echt geen moment stil zitten...
    Kzal vanaf morgen nog eens proberen indd om hem vroeger uit bed te halen.. moet trouwens zoiezo wel want hij moet om 10 uur naar de kapper :)

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het CB is heel erg van zo groot mogelijke flessen met zo lang mogelijk ertussen, en met 6 maanden moeten ze, overdreven gezegd, het liefst van alle flessen af zijn, maar dit gaat natuurlijk niet op voor elk kind. Vind jij het teveel, is 180/6 toch een prima hoeveelheid? Hij zal misschien ook nog dieper slapen door zo'n sloot melk op te drinken.

13. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Het is wel een apart ritme..

Aan de ene kant vind ik dat kinderen het zelf regelen maar om half 11 wakker worden is wel extreem.

Als ik reken slaapt hij gemiddeld 16 á 17 uur per etmaal. Mijn dochter sliep rond die leeftijd 12 á 13 uur per nacht en overdag nog 2x 2 uur. Kom je aan dezelfde hoeveelheid slaap.

Persoonlijk vind ik de uren slaap niet extreem veel. Maar om half 11 de dag beginnen wel. Toch zou ik niet te veel sturen in zijn schema, maar wellicht toch wat eerder uit bed halen. Misschien kun je eens proberen om hem om 9 uur eruit te halen en twee slaapjes overdag te proberen?

14. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sommige kinderen hebben gewoon meer slaap nodig als anderen. Mijn oudste had (en heeft nog steeds) ook veel slaap nosig. Die deed ook op zn 4e nog een middagdutje en in het begin toen hij net naar school ging, liet ik hem af en toe een middag thuis omdat hij echt even bij moest slapen.

Maar ik zou idd wel proberen om zijn ritme langzaam aan te beïnvloeden. Want wat hij nu doet qua ritme is niet handig. Dus langzaam aan de tijd dat hij opstaat steeds wat vervroegen (ieder keer met een kwartier of zo).

15. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik zou je kindje wel op tijd in de ochtend wakker maken. Dan eten en drinken en weer naar bed als hij moe is. Overdag elke keer als hij echt moe is naar bed doen maar denk ook dat je soms de tijd mag gaan rekken. Je kindje lekker bezig houden en zo de tijd tussen de slapen langzaam wat langer maken. Zoveel uur slaap kan nu misschien nog niet zo slecht zijn maar heel goed vind ik zo'n nacht ook niet.

Je hebt je kindje beter in een goed ritme door op tijd op te staan en de dag beginnen.

16. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Mijn dochter sliep ook onwijs veel! Ging vaak om 17 uur naar bed en sliep dan tot 9:00. Sindskort maakt ze nachten van 13 uur en overdag nog 2,5 uur. Stukken minder maar ze is nu ook al 2,5!
    Ik zou me geen zorgen maken

17. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    NR3 drinkt hier nog meer hoor.
    Haar schema: 7u fles (240ml+8 schepjes)
    11u groentenpap , 15 fruitpap, 17u30 stukje boterham, 18u30 fles (240ml+ 8 schepjes).
    En slapen doet ze NIET, s ochtend 45min (rond 9u); s middags rond 13u nog eens 45 min en rond 16u30 een halfuurtje.:D
    Wel slaapt ze 12u per nacht.

18. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    idd wat anderen ook al zeggen,
    ik zou proberen een ander ritme eraan te geven, of je zoontje dat pikt is natuurlijk een kwestie van uit proberen. en idd 2 slaapjes is met deze leeftijd echt niet gek. Mijn zoontje had er toen zelfs nog 3 en sliep ook 12 uur achteraan per nacht.
    Mijn advies:

met 2 slaapjes:
    8.30 wakker maken, ontbijt
    10.00 naar bed
    12.00u wakker maken, boterham
    15.00u naar bed, tot uiterlijk 16.30
    18.00u warm eten
    19.00u evt papfles en naar bed (zou die papfles wel ipv een toetje geven)

zo zou je zoontje 13,5 uur per nacht maken en tussendoor nog eens ongeveer 3 a 3,5 uur maakt in totaal ook 17 uur. Dus in totaal wat je zoontje nu ook slaapt alleen idd wat de andere ook zeggen met wat normale tijden van opstaan, ontbijt, lunch en diner tijden.
    Met daar tussen in nog zn nodige tussendoortjes.

je zou gewoon eens wat uit moeten proberen.
    Succes

19. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Leuk om eens een schema te lezen zoals dat van mijn dochter. Zowel qua uren als hoeveelheden. Alleen slaapt mijn dochter overdag nóg minder...

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vind de flessen wel vrij groot en zou die verkleinen, zodat je misschien toch op 3 melkflesjes en een papfles uitkomt, (zonder dus over de max te gaan), maar dan uiteindelijk meer wakkertijd creeert en iig een normaler ritme. Zou toch op z'n minst naar een ritme toe willen werken waarin hij ontbijt met flesje na, luncht met flesje na, fruithap in de middag en warme hap 's avonds.
    Denk dat door de grote flessen hij nu zo verzadigd is dat hij maar blijft slapen en slapen?

Deel Deze Pagina