Ik ben morgen 40 week zwanger.. afgelopen dinsdag ctg scan gehad ivm veel harde buiken,maar nog erg onregelmatig allemaal.. do weer naar gyn geweest en inwendig onderzoek gehad,alles was er klaar voor hij kon hoofdje voelen of wegdrukken? ok was er al 2 a3 cm ontsluiting.. hij heeft me gestript om de natuur een handje te helpen.. nu heb ik sinds do avond een raar gevoel over de hele buik,en erg veel harde buiken,ik loop net een omatje heb gevoel dat alles naar beneden drukt... en steken li in de liezen,en boven in de buik! kortom voel me zo min he.. huilbuien.. vandaag ook veel last van mijn rug zowel onder in als boven in... oh ja verlies veel slijm..en vanaf do haast geen oog dicht gedaan.. zooo moe.. zijn dit nu tekenen of? ik twijfel steeds of ik zh moet bellen,ben er nie gerust om dat `t zo gaat,maar ben ook weer bang dak voor nix bel,of klaag... maar hou dit echt niet meer vol,ben zo moe he! mis kunnen ze de vliezen breken?
Meid, gewoon bellen hoor. Dit zou gewoon het begin kunnen zijn van je bevalling. En anders checken ze het maar een keertje extra voor je hoor.
Ik ben ook gestript bij onze eerste, verloor daarna veel slijm en had flink harde buiken en krampen. Was zelfs een beetje koortsig. Dit was op een vrijfag. De bevalling is zondagnacht begonnen. Als je twijfelt, gewoon bellen hoor!
Met 2-3 cm kunnen ze je vliezen al doorprikken. Meestal zet het dan wel door. Waarom vraag je dat niet?
Lientje, met 2cm doen ze dat volgens mij niet hoor.. vriendin van me heeft 3 weken met 2cm ontsluiting gelopen..
Nee, ze breken je vliezen helaas niet zomaar. Ik had met 36 weken al 2 cm ontsluiting en met 38 weken ben ik ingeleid, toen had ik 3 cm ontsluiting en hebben ze mijn vliezen gebroken. Het probleem is dan echter dat de weeen dan snel op gang moeten komen en gebeurt dit niet, dan moet je aan het infuus met weeopwekkers. Dus vandaar dat ze het niet zomaar doen. Maar je kan het zeker vragen, niet geschoten is altijd mis!
Nee volgens mij ook niet. Volgens mij prikken ze alleen de vliezen stuk als de bevaling al wel opgang is maar het niet echt goed door wil zetten.
Ligt er een beetje aan hoe lang je zwanger bent enz. Voor de 40 weken zullen ze je vliezen over het algemeen pas breken als je al weeen hebt en de vliezen niet vanzelf gaan. Na de 40 weken worden de vliezen wel eens gebroken om de boel op gang te helpen, maar als alles OK is met je kindje, wachten ze eerst af tot alles normaal op gang komt... Heel vervelend allemaal, als dat met zoveel ongemak gepaard gaat, maar ze breken je vliezen niet omdat jij er nu zo op zit te wachten...