Boek ervaring?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ann77, Aug 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ann77

Ann77 Bekend lid

Feb 9, 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wie kent het boek lastige kinderen, dan heb je geluk van berthold gunster?

Ik heb het gelezen en ben er erg enthousiast over. Ook al heb ik ook wel wat kanttekeningen. Wie kent het ook en wat vind je ervan?
    Als je het niet kent, aanrader!

2. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

Dec 29, 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik word erg nieuwsgierig naar aanleiding van de titel! Waar gaat het over?

3. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

Dec 29, 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb m al gegoogled! Ik ben volgende week jarig, weet al wat ik vraag:D

4. Ann77

Ann77 Bekend lid

Feb 9, 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Misschien had ik de titel als onderwerp moeten zetten van het topic :). Gaat over hoe je met 'lastige' kinderen om kan/moet gaan. Centrale stelling is dat je vooral moet zorgen en niet al te veel moet opvoeden (onder dit laatste valt alles wat je aan een kind wil leren voor later). En dat je je vooral ook moet afvragen wat lastig gedrag is, of dat wel daadwerkelijk lastig is en voor wie? En verder mee gaan met behoeftes en wensen van het kind (binnen dus basale grenzen en daarin consequent zijn). Soms is ie wat radicaal maar in de basis ben ik het met hem eens.
    Ben benieuwd wat je ervan zult vinden!

5. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

Oct 18, 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Nav van jouw bericht, ga ik het nu zeker lezen. De mijne is zeker niet lastig, maar voor het geval dat het gaat gebeuren of de tweede lastig zal zijn... altijd fijn om te weten wat te moeten doen.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik ga 'm ook opzoeken! Klinkt interessant!

7. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

Feb 6, 2012
    509
    0
    0
    Toevallig ook wat over gelezen (in de Margriet nota bene), lijkt mij inderdaad ook erg interessant. Ben me momenteel ook een beetje aan het verdiepen in Unconditional Parenting, ik zie wel wat parallellen.

8. Storm

Storm Niet meer actief

Oooooh, na even googlen, dat is die man van het omdenken!!

Ik heb het boek niet gelezen. Laatst in een tijdschrift een artikel over hem gelezen. Past precies in onze auti-opvoeding. Niet verwend, gewoon net even anders.
    Mijn verjaardag duurt nog even, maar het boek over omdenken staat al op mijn lijstje. Misschien deze eraan toevoegen.

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier hebben ze 'm bij de bieb, wel uitgeleend, maar heb 'm gereserveerd dus hopelijk mag ik 'm binnenkort gaan lenen :)

Share This Page