Galblaas eruit

Discussie in 'De lounge' gestart door Momof3, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Na een hoop drama met huisarts,doctoren en narcose is bij mijn oma eindelijk haar galblaas eruit!
    Werd tijd want ze was al maanden ziek en bleek galstenen binnen en buiten de galblaas te hebben.
    Vrijdag ga ik op bezoek en wil n kadomandje maken met ook wat lekkers erin.

iemand ervaring met wat je echt NIET mag hebben als je galblaas eruit is?

2. dat per persoon verschillend wat je kan verdragen, bij mij zeiden ze dat ik gewoon alles mocht eten.

3. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Kun je ook alles verdragen?
    Hoe zat dat in het begin toen ie er net uit was qua eten?

4. ik heb in het begin heel weinig gegeten, maar wel alles.
    Ik kan alles verdragen.
    Ik merk alleen als ik wat vetter eet, dat het in mijn maagstreek en zij wat opgeblazen voelt, wat eerder niet het geval was.

5. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Verschilt per persoon wat je kunt verdragen idd. De eerste dagen na de operatie heb ik yoghurt bakjes gegeten, je stoelgang komt pas na een paar dagen op gang door de narcose, dus zou wel makkelijk verteerbare dingen geven zo vlak na de operatie.

Als je geen galblaas meer hebt moet je op den duur wel wat vaker iets vettigs tussendoor eten (bijv. kaas), omdat de galweg nu van je lever rechtstreeks naar de darm gaat, en te voorkomen dat je diarree krijgt.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Verschilt nogal per persoon. Sommigen houden hun leven lang beperkingen, anderen kunnen alles eten.

Ik had de eerste dagen ook niet zoveel trek, nog duf van de narcose denk ik ook.

Doorsnee wordt erg vet eten afgeraden. En in het begin ook dingen die de maag/darmen overstimuleren ( koffie, pepermunt, chocola, kruidig) wat rustig aan. Maar na 2 weken kon ik alles wel weer eten. Ook vet was geen probleem. (Tot ik een maand later een voedselvergiftiging kreeg van een gourmet actie).

En ik moest veel yoghurt/kwark etc eten om bij te komen. Ik was in de periode ervoor 5 kilo kwijtgeraakt door een heftige aanval. En daar had ik echt last van..

7. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik kan gewoon weer alles eten..behalve eieren.. maar t lijkt me niet dat je dat in een cadeaupakket stopt haha

8. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    hahaha nee eieren niet nee..
    Maar dus een lekker theetje ofzo kan er wel bij en opletten met vettigs?

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Thee kan prima. Maar liever fruit dan bonbons. ;)

10. MamaMissP

MamaMissP Actief lid

6 feb 2011
    158
    0
    16
    Zeeuws-Vlaanderen
    Ik zou er dingen in stoppen die ze echt heel lekker vind. Ik ben zelf een maand flink ziek geweest,niet kunnen eten,10 kg afgevallen, vocht gekregen via infuus voordat ze erachter kwamen dat het mijn galblaas was.Een paar dagen na mijn operatie heb ik de gekste dingen gegeten, de dingen waar ik op dat moment zoveel zin in had zoals schuimtaart, stokbrood met garnalensalade, biefstuk met pepersaus en dat was lekker !!!!! Heb nog nooit zoveel genoten van mijn eten.Ik mocht ook gelijk alles eten na mijn operatie.

11. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Mijn vriend is 2 mnd geleden geholpen aan zijn galblaas en kan tot nu toe nog gewoon alles eten, hij heeft alleen iets meer last van zijn darmen en opgeblazen gevoel!

12. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik kon en mocht alles weer eten, maar had niet zoveel honger, eieren gaan nog niet goed, nouja eigeel.

fruit deed het wel goed, appels vooral. zonnatura thee (visvoer thee noemen wij dat vanwege vorm van de korrels) heerlijk.

Deel Deze Pagina