Hoi lieve meiden, Ik ben sinds kort zwanger van de 2e en had mij voorgenomen het volgende met jullie te delen: Ik lees regelmatig op dit forum. Wat vond ik t fijn om regelmatig te checken of er herkenbare dingen op de verschillende fora staan. Ik lees regelmatig dat vrouwen zich het 2e deel van de cyclus focussen op hun lijf. Begrijpelijk en herkenbaar dat deed ik ook. Alleen als het maanden duurt heb je dus de helft van de tijd vrij geobsedeerde momenten en in mijn geval waren die weken daarbij ook ronduit spannend. Nu ik zwanger ben van de 2e kom ik tot de volgende conclusie: het was in die 2 weken niet te voelen dat ik zwanger was! Ik dacht bij mezelf ik weet t allemaal wel want been there done that en ik zal t wel voelen/herkennen als t zover is. Nou niet dus: 5 dgn overtijd had ik t pas door. Terwijl ik t bij mijn eerste zwangerschap op de NOD dag doorhad. Ik heb me toen eens verdiept in de hormoonspiegel tijdens een normale menstruatiecyclus en de hormoonspiegel in de maand dat je zwanger wordt. Tot en met 9 dagen na je eisprong is die hetzelfde! Je lijf probeer immers iedere maand zwanger te worden. Wat ik hiermee wil zeggen? Ga in het 2e deel van je cyclus niet obsessief met je lijf om of met wat je voelt. Er zijn vrouwen onder ons die het inderdaad voelen maar veel ook niet denk ik. En dat geeft opluchting want dan kun je rond je menstruatie inderdaad een beetje op je lijf gaan letten en in die periode ervoor gewoon relaxt en positief zijn. Dat is beter voor een eventuele zwangerschap en voor jezelf. Achteraf is dit zo makkelijk praten dat weet ik, maar het lukte me na mijn hormoononderzoekje wel om het los te laten en ging ik er gelukkig Relaxter mee om. Goedbedoeld advies voor iedereen die zich herkent. En ik wens iedereen een positieve zwangerschapstest toe! Liefs Vivianne
Heel goed gezegd. Amen! Ik loop dan wel in de mmm. Maar focus me absoluut niet op elk gevoel wat ik voel. Als het wel of niet zo is, je kan er niets aan veranderen en je maakt jezelf helemaal gek
Ik kan het niet beter verwoorden! Bij mijn eerste voelde ik pas na 7 weken (!) echt iets wat leek op zwangerschapssymptomen. Toch moet ik zeggen dat het lastig is om niet gefocust te zijn op je lijf, juist omdat je inderdaad denkt te weten wat je moet/kan voelen. Maar elke keer 2 weken onder stress is inderdaad voor niemand goed. Als je het kan opbrengen om er rustig onder te zijn, is het beter voor je lijf en je psyche. Trouwens van harte met je zwangerschap Vivianne!
Thanks voor jullie reacties. Ja dat is ook zo Sally. Je denkt het te kunnen herkennen he? Maar in mijn geval voelde het niet hetzelfde als bij zwangerschap 1. Bij 1 was ik duizelig en had ik zere borsten nu bij 2 voelde ik eigenlijk niks en leek het juist of ik ongesteld ging worden. Zo zie je maar het kan echt van vrouw tot vrouw en dus zelfs zwangerschap tot zwangerschap verschillen.
Hier veel teveel gefocust op mijn lijf en wat ik wel of niet voel! Maar met een cryo in mijn buik, kan ik het 'uit-knopje' niet vinden. Dus als je me kan vertellen waar die zit?!
Het is mij nog niet gelukt om überhaupt zwanger te zijn en ik heb alle kwaaltjes al wel gevoeld maar het blijft inderdaad lastig, ik let bijna niet meer op de kwaaltjes ed, maar ik ben toch die laatste 2 weken (bij mijn cyclus van 6 weken dus niet de helft, maar toch) mega gestrest. Niet de focus op mijn lijf maar het "wat als" en "bijnabijna" gevoel is na een jaar nog niet veel minder die teleurstelling die je probeert te vermijden door er maar vanuit te gaan van niet, maar toch dat stemmetje dat zegt dat het wel kan... Om moedeloos van te worden!
Hoi Vivianne, Wat een positief bericht! Over een maand of twee maanden Mogen manlief en ik er waarschijnlijk weer voor gaan en ik ga nu ook echt proberen meer rust in te bouwen in die spannende wachtweken. Over zoonlief hebben wij ruim een jaar gedaan. Elke maand nieuwe kwaaltjes. Dan weer maagzuur, dan weer boeren, bandenpijn, pijnlijke borsten etc. Elke keer was het niet raak. De laatste maand heb ik er geprobeerd niet teveel op te letten. Ik had op 9 DPO flinke menstruatiepijn (achteraf innesteling) en dacht dat ook die ronde weer verloren was. Pas vanaf 10 DPO kreeg ik echt andere symptomen: donkere tepels, af en toe wat weeïg en heel erg moe. Niks heel bijzonders, maar wel anders dan alle andere maanden. Echte zwangerschapskwaaltjes kwamen met 5 en een halve week. Toen brak hel van de misselijkheid en het overgeven los. Wanneer wij er echt voor gaan, wil ik ook pas vanaf 10 DPO een beetje op kwaaltjes letten. Ook al hoeft het niks te zeggen. Het scheelt mij in ieder geval 10 dagen zenuwen en zorgen maken. En nu hopen dat mij dat lukt