Wat moet ik hier nou mee..

Discussie in 'De lounge' gestart door Ikbenhetmaar, 8 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ik moet even me hart luchten hoor dames,

Mijn vriend is automonteur en gek op alles waar dus een moter in zit, nu hebben wij zelf een audi 200 quattro (snelle bak),
    Nu wij een kleintje op komst hebben let ik heel erg op de uitgaves en zeker qua boodschappen scheelt dat zoveel!
    We hebben het absoluut niet slecht maar ik wil straks ook leuke dingen kunnen blijven doen als de kleine geboren is.
    Mijn kerel heeft er nogal een handje van om bekeuringen te krijgen..
    Nu net ook, krijg een sms.. ben aangehouden, 26 km te hard binnen de bebouwde kom.. 164,- lichter :x

En ik mag niet boos worden, nee want volgends hem vergaat de wereld ook niet.. nee dat klopt die vergaat ook niet maar zonde van het geld vind ik het zeker wel, zeker nu ik juist wel op de onnodige uitgave's ben gaan letten..

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Tja meid...heb er ook zo een die ik heb moeten "her" opvoeden kwa financien. Meneer had een riant inkomen en woonde alleen al jaaaaaren voor hij met ons kwam samen wonen en alleen verdiener was. "ach dat is maar 5,-" (over iets wat hij elke dag kocht). Jaha maar 5 x 30 =150,-! En al die onnodige dingen.
    Nu was hij ontslagen en we zouden ww krijgen maar geen mens kon ons vertellen heveel en voor hoelang. Dus ik kneep hem n beetje (tja, we hadden net n 3e kindje erbij ook nog) En geen auto meer want we hadden n lease auto dus die was ook weg. Dus met het kleine beetje geld wat we konden missen n min of meer goeie bak (voor dat geld) gekocht. Leent zn moeder hem (joost mag weten waarom) 500,- Om de maand mee uit te zingen (ben ik gelijk op mn tenen getrapt want ik hem mn zaakjes echt wel voor elkaar en zing die maand wel uit hoor. Spaargeld etc genoeg en boodschappen geld staat speciaal om te zorgen dat het er nog is op n andere gezamelijke rekening).
    Nou was gewoon om ons te helpen zegt hij n beetje gepiekeert. Ja erg lief maar ERG onnodig. Dus wilde het meteen weer terug storten maar wist het nr niet en naja is even blijven hangen.
    Ik na n week gevraagd waar dat geld was want we moesten een onvoorziene uitgaven doen voor 1 vd kids (weet niet eens meer wat) was het op! :$
    Ja was toch extra? Ja hallo, moest ook weer terug gegeven worden! Niks extra dus! (kan er nog kwaad om worden)
    Dus ipv dat zn moeder ons geholpen had zaten we met 500,- minder te kijken.... grrrr...

Dus sommige mannen....zucht. En dan zeggen ze dat vrouwen geld kosten ;)

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou ik zou toch flink uit mijn pan gaan hoor als mijn man elke keer met boetes thuis komt. Een keer is niet erg, want ik heb zelf ook heus wel eens boetes gereden, maar als het regelmatig voorkomt vind ik het ronduit belachelijk worden. Het is gewoon echt hartstikke zonde van het geld. En nee, de wereld vergaat niet, maar de wereld vergaat ook niet als je bij wijze van spreken met een andere man sex zou hebben en daar zou hij ook niet blij van worden neem ik aan. Niet dat je die 2 dingen met elkaar kunt vergelijken uiteraard, maar meer om aan te geven dat het nergens op slaat om te zeggen dat je niet boos mag worden omdat de wereld niet vergaat. Is gewoon een oerstomme reden.

Suc6 met je snelheidsduivel verder.

4. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Dankje dames, dacht even dat het aan mijn hormonen lag, maar hij zegt ik doe het toch niet express, maar hij kiest er toch zelf voor om met die snelheid een 45 km karretje in te halen.. grr mannen!

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hoezo hij doet t niet expres? Gaat die auto soms uit zich zelf zo hard rijden :(? Echt hoor, mannen.....soms kan ik ze wel achter het behang plakken.

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

hard rijden kan misschien leuk zijn totdat er ineens iemand oversteekt.... Erg gevaarlijk en nog rot geld ook je hebt er echt werkelijk niks aan! En nog een je benzine/diesel is veel sneller op! ;)

7. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Als 't straks zijn kind is dat oversteekt terwijl iemand met 30 km te hard voorbij komt scheuren, zegt hij dan ook 'die persoon doet dat vást niet expres?' Nee hoor, dat ligt echt niet aan je hormonen, je vent moet gewoon nog even opgroeien qua verkeersveiligheid! (Hij zal vast verder heel lief en aardig zijn hoor, begrijp me niet verkeerd!!)

Ik zou wóest zijn op mijn man als hij te hard zou rijden! (Ten eerste kan hij dat niet maken vanwege z'n beroep, ten tweede vanwege het geld dat 't kost en ten derde, omdat hij dan een behoorlijk beroerd voorbeeld geeft!)

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Kan me voorstellen dat je je daar over opwind.
    Denk dat ik ook erg kwaad zou zijn....

Mijn man zou dat nooit overkomen. Eerder mij. Hij rijd soms wat zeikerig. Ik heb juist sneller de neiging om het gaspedaal lekker in te trappen!

9. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Die van mij rijd nu gelukkig rustiger maar tijd geleden kreeg me mannetje om de haverklap een boete binnen was niet met de prive auto dan wel met die van de zaak maar het nu al een hele poos geleden gelukkig

10. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hi ikbenhetmaar,

je staat volledig in je gelijk dat je KWAAD wordt van dit soort scheurgedrag!

trouwens, los van dat het zonde van het geld is, vind ik het met name, zeker voor een aanstaande vader, super-onverantwoordelijk!

-hij kan iemand aanrijden (26km te hard in de bebouwde kom, waanzin!)
    -hij kan zichzelf doodrijden (hij wordt vader!!!)(en is al partner)

misschien moet je m deze reacties maar eens laten lezen..

of zelf exorbitant veel geld gaan uitgeven aan dingen die in zijn ogen stom/zonde zijn? :D

succes ermee!

(enne, ik snap de zin in hard rijden best heel goed hoor, wij hebben ook een supersnelle audi-bak ;))

11. Tja, voor sommige mensen, zou het goed zijn als ze eens plaats kunnen nemen in een simulator, waar er dan ineens wat "fout" gaat.
    Dat ze te hard rijden, en er ineens een kind oversteekt ofzo..

12. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Dankjullie wel dames voor jullie reacties, heb het hem net laten lezen en hij had inderdaad niet stil gestaan bij de eventuele consequenties met wat betrefd andere mensen aanrijden etc.
    Het heeft voorlopig zijn ogen geopend..:D

13. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Fijn te lezen! Hopelijk houdt ie 't vol!

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.205
    35.928
    113
    Ik zou niet eens kwaad worden om het geld, maar zoveel te hard rijden binnen de bebouwde kom is toch gewoon mega onverantwoord!!

Als hij een kindje aanrijdt of iemand anders? Helemaal nu hij zelf een kindje op komst heeft mag hij zich wel eens wat verantwoordelijker gedragen hoor. Dat zou ik hem wel proberen duidelijk te maken. Zou mijn kindje ook nooit bij iemand in de auto laten zitten die stelselmatig te hard rijdt.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.205
    35.928
    113
    O, sorry, had over je laatste post heen gelezen. Fijn dat hij het nu van de andere kant bekijkt.

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik zou me zelf nog niet eens gelijk druk maken om het geld maar eerder om de veiligheid van je man en andere mensen in het verkeer...
    Wat iemand al zei wat als er ineens iemand oversteekt of hij tijdens het inhalen iets verkeerd in schat..
    Doet hij dat ook als jij in de auto zit of rijdt hij dan wel normaal?
    En wat het geld betreft ik zou daar dan later ook kwaad om worden het is zo zonde van je geld, je kan daar hele leuke dingen van doen of sparen ofzo.

17. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Hier ook een automonteur in huis.. En dan heb ik niet te klagen, want bekeuringen hebben we gelukkig nog niet gehad.. maar hij rijd achter een taxi aan door rood licht omdat hij niet oplet.. Of rijd vlakbij zijn werk veel te hard, gaat langs een sluiproute waar ze regelmatig op sluipverkeer controleren.. maar (klopt af) nog geen bekeuringen gehad..

Maar snap jou probleem heel goed! Ik denk hier ook om het geld, hij niet, ach ik pin wel even terwijl er niets meer op staat.. Tja, zo houden we elke maand weinig over.. En ik werk niet meer, dus we leven van 1 inkomen (en das niet veel) en maar blijven kopen en pinnen.. Wordt er gek van!!

18. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    er zou maar een kind oversteken en dan heb je helemaal een groot probleem.

Ik zou mijn vent ook eens flink wakker schudden.
    Zijn reactie van ik doe het niet express slaat natuurlijk nergens op.
    Dan haal je je poot maar van het gaspedaal lul.

Nee sorry maar een flinke schop onder zijn verstand is wel op zijn plaats

19. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Wat fijn dat jou vriend nu (even) begrijpt dat hij niet helemaal verantwoord bezig was! Het is zo zonde van het geld. Autorijden is al duur genoeg zonder bekeuringen!
    Ik reed altijd al netjes volgens de regeltjes, maar sinds ik moeder ben let ik nog beter op in het verkeer!
    En elke dag weer zijn het die andere asociale, onverantwoordelijke kloothommels op de weg die er alsnog voor zorgen dat ik vaak keihard op de rem moet of moet uitwijken!!!
    Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat ze niet verder kunnen denken dan het 'maar het is zo stoer om zo lekker hard te rijden' redenaties! Er zijn zóveel andere mensen in het verkeer: kleine kinderen, zwangere vrouwen, moeders met kinderen op de fiets of in de auto, oudere mensen... mensen die niet altijd even snel kunnen reageren als er iets mis dreigt te gaan!

Ik hoop altijd met heel mijn hart dat zulke mensen eens een boom of een muurtje over het hoofd zien en daar met een rotgang tegenaan knallen!
    Maar helaas, zulke mensen gebeurd nooit iets! Zij komen er altijd met een paar kleine kleerscheuren van af, en de onschuldige mensen zijn de (dodelijke) slachtoffers!

Dit is overigens niet voor je vriend bedoeld hoor, maar in het algemeen. Kan me er gewoon heel kwaad over maken...

Deel Deze Pagina