rs virus?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kissie, 16 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee is al twee weken erg verkouden met een vastzittende hoest, ook is ze 's nachts erg benauwd. Ben donderdag met haar naar de ha geweest en die zeiden een virus en ze moest uitzieken. Ik heb het idee dat het alleen maar erger wordt. Het cb zei dat het goed in de gaten moest houden omdat het hier in de stad heerst en anders gewoon terug naar de ha moet gaan. En opletten of ze goed eet en drinkt. Kan het rs virus gevaarlijk zijn want ik vermoed dat ze dit heeft en wie heeft een kindje die dit heeft gehad?

2. veertje

veertje Fanatiek lid

Mijn zus haar zoontje heeft het in december gehad en heeft daarvoor een paar dagen in het ziekenhuis gelegen omdat hij het heel erg benauwd had.
    Als je het niet vertrouwd gewoon weer naar de huisarts gaan, beter een keer teveel dan een keer te weinig.

3. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hoi,

Ze moeten voldoende vocht binnenkrijgen, dus let goed op dat je minimaal 1 plasluier per dag hebt. Als ze uitdrogen kun je het huidje op de hand testen, als deze omhoog blijft staan als je deze bij elkaar knijpt dan is ze uitgedroogt en moet je aan de bel trekken.

Djaydee heeft ook een vastzittende hoest gehad, het was zo erg dat ze tijdens het slapen, ademde net als mijn nichtje met astma, het was heel eng. Na een paar bezoekjes aan de huisarts, bleek ze luchtweginfectie te hebben en hebben we pufjes meegekregen, binnen een week was ze van het zagen af. Ze is wel regelmatig verkouden.

Laat je niet afschepen, en laat haar longetjes gewoon even nakijken als je het niet vertrouwd.

Veel sterkte

Groetjes Monique76

4. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Chenoa heeft dit al 2 keer (!) gehad. De eerste keer toen ze 3 maanden was. Hoesten, spugen, diarree en slecht drinken. Ze heeft toen een week aan een sonde gelegen in het ziekenhuis.
    De 2e keer was een paar weken geleden, veel hoesten, koorts, piepend ademhalen, diarree. Gelukkig niet spugen. Wat je idd in de gaten moet houden is dat ze niet uitdroogt. Veel laten drinken. Ze moet min. 1 plasluier op een dag hebben.
    De huisarts kan je hiervoor helemaal niets geven.. Maar als je het niet vertrouwd, wel langs gaan hoor! Beter teveel dan te weinig.

5. annetdeboer

annetdeboer Nieuw lid

16 jan 2008
    2
    0
    0
    docent VO
    Mijn zoontje is zeer gevoelig voor verkoudheidsvirussen en is nu voor de zoveelste keer heel erg verkouden.
    Hij staat hiervoor onder controle bij de kinderarts en gebruikt pufjes, omdat hij bij een van de eerste verkoudheden het erg benauwd heeft gehad.
    Afgelopen december heeft hij een paar dagen in het ziekenhuis gelegen met het RS virus. Hij had al 4 dagen hoge koorts en toen hij ook niet meer dronk, moest hij worden opgenomen. Hij hoestte echt verschrikkelijk, ook 'snachts en dat was slo-pend, ook voor ons.
    Het vervelende is dat je echt helemaal niets kan doen.
    Wel heb ik van vorige keren geleerd, dat als ik twijfel of Chris het benauwd heeft, ik gewoon de huisarts bel om te vragen of ik even kan komen, zodat hij even naar de longen kan luisteren. Gelukkig heb ik een begripvolle huisarts, maar ik ben ook wel eens weggestuurd bij de dokterswacht met de opmerking "dat het zeker mijn eerste kind was".
    Achteraf gezien had Chris toen opgenomen moeten worden, omdat hij het toen benauwd had. Dat gebeurt me dus niet weer, dus als ik twijfel, bel ik toch.

Ik wens je veel sterkte en ik snap heel goed je zorgen!

6. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Jayson heeft het ook gehad en is er nu van aan het herstellen. Hij was al vanaf okt verkouden, aantal keer naar de huisarts, pufje hier, pufje daar. Telkens op controle en nu 2 weken geleden bleek het toch RS te zijn. Het heerst op het moment. Hij heeft nog een "onderhouds"puffer en één voor als hij het echt benauwd heeft. Inderdaad in de gaten houden dat ze genoeg drinken is het belangrijkst. Beterschap ermee. En als je het niet vertrouwt gewoon naar de huisarts gaan hoor. Beter een keer teveel.

7. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee drinkt goed, waarschijnlijk ook omdat ze een droge keel heeft. De longen, keel en oren waren vorige week nog schoon. Inderdaad is het 's nachts het ergst qua hoesten. Maar wat kunnen ze in het zieknhuis dan aan doen? Dat doen ze denk ik pas als ze uitgedroogd zijn of niet? Hoe lang zal het duren om dit uit te zieken, als het maandag nog niet beter is bel ik de ha weer, als het erger wordt natuurlijk meteen!

Deel Deze Pagina