Wij gaan komende week gezellig een paar dagen richting Disneyland Parijs. Nu willen we graag een 2e, dus zijn er steeds 2 weken in de maand waarin ik theoretisch zwanger zou kunnen zijn. Nu vraag ik af of het in het geval dat ik daadwerkelijk zwanger zou zijn (maar nog zo pril dat ik het zelf dus nog niet weet) kwaad kan om in achtbanen of andere wilde attracties te gaan? Ik kan me zo voorstellen dat plotselinge schokken en vallen niet goed voor een pril nestelend vruchtje zijn, en aangezien ik het afgelopen jaar al 2 miskramen heb gehad neem ik liever het zekere voor het onzekere. Wat adviseren jullie in dit soort situaties?
hoi het is nooit bewezen dat schokken en heftige bewegingen zouden zorgen voor een miskraam of het niet innestelen van ene vruchtje. Maar als je je er zelf niet prettig bij voelt dan laat je die attracties toch? er zijn waarschijnlijk genoeg andere leuke dingen te doen. begin je met foliumzuur? Mirjam
Nog bedankt voor je reactie. Ik heb de wilde attracties voor de zekerheid achterwege gelaten, en maar goed ook, want ik ben inderdaad zwanger! Foliumzuur slik ik al een aantal maanden idd.