bij de echo van de week pag de baby in stuit (tweede zwangerschap) ik ben nu zo bang dat hj zo blijft liggen want hij draait ook inet ligt al een tijdje zo. Ik wil absoluut geen stuitbevalling want dit is ook weer een flinkerd en zon versie vind ik zon risico straks scheurt de navelstreng en overlijd hij alsnog vind dat zon groot risico Stel dat hij zo blijft liggen mag je toch zelf uiteindelijk kiezen? wat je wil? ik weet dat hij nog wel kan draaien maar iwe had dat oko bij bijna 30 weken? Ik ben er helemaal een beetje gestrest van of het nog goed komt
hey mijn zoontje lag ook in stuit al sindsweek of 30 hij is uiteindelijk zo blijven liggen. ik wilde ook geen stuitbevalling omdat er toch meer risico's voor het kind was heb dus uiteindelijk voor keizersnede gekozen daar zitten meer risico's voor de moeder aan maar goed na alles wat ik er voor heb moeten doen om zwanger te worden en te blijven koos ik voor de risico's van mij en niet voor mijn zoontje. dus tot slot je mag zelf beslissen of je stuitbevalling wilt doen of niet. succes
Onze uk is met 34 weken nog uit zichzelf gedraaid. Bij een tweede kindje kan het nog goed uit zichzelf tot en met 36 weken draaien.
Ons kindje ligt ook in stuit. A.s. dinsdag heb ik een afspraak bij de gyn. voor een uitwendige versie. Ik wil één poging doen en daarna niet meer. Als ik voor controle bij de VK ben, is het al gevoelig als ze aan mijn buik voelt. Ik wil het wel proberen, anders heb ik niet het idee dat ik er alles aan gedaan heb om een natuurlijke bevalling te stimuleren. Alleen kies ik niet voor een stuitbevalling. Dat gaat me te ver. Ik heb zo het idee dat een vrouwenlichaam dáár niet voor gemaakt is. Als je ziet hoe een normale geboorte gaat, maakt een kind een halve draai als het geboren wordt. Dat kan weer niet als je een stuitbevalling hebt.
Wel nog geen 30 weken maar hier ook een stuit-dwarsliggertje, alhoewel ze in de ochtend wel steeds juist ligt! maar tegen de middag voel ik dat ze zich weer in haar favoriete houding legt. Bij mijn vorige twee zwangerschappen lagen mijn kinderen ook verkeerd , pas rond 34 weken lagen ze hoe het moet. Nu ondanks dat ik er wel vertrouwen in heb dat deze haar ook wel op tijd zal draaien gaan de verschillende scenario's ook wel door mijn hoofd hoor! Vorige twee kinderen wogen bij geboorte 3.150kg, geen zwaargewichten dus, wel grote hoofdomtrek (37cm). Maar om nu te zeggen dat ik ze dubbel er ook wel uit krijg . Ik vind stuitbevallen vooral eng met het gedacht op mogelijke complicaties bij je baby; wat als het niet goed lukt tijdens de uitdrijving en ze krijgen zuurstof tekort, wat als de navelstreng te kort is, wat als... . Langs de andere kant zie ik een keizersnede ook al helemaal niet zitten , wat moet dat moet natuurlijk, maar het lange herstel schrikt mij enorm af, dan heb ik wel drie kinderen EN ook nog eens mijn eigen zaak, ik kan niet 5-6 weken out zijn, das wel heel slecht voor mijn zaak ...