We zijn bij 4mnd met groen licht van het cb begonnen met groentehapjes te geven aan de kleine. In het begin heeft ze geen last gehad tijdens het poepen, maar nu, ongeveer 2weekjes verder begint ze klei-achtige poep te krijgen. In het begin had ze het niet zo, maar nu, bij elke keer dat ze heeft gepoept begint ze flink te huilen en heeft ze ook een rood anusje. Natuurlijk smeren we er sudocreme op, maar ze huilt nu veel meer en is heel onrustig. Iemand hier ervaring mee?
Ik zou stoppen met groenten en het over een maand nog is proberen.. dan kunnen haar darmen meer hebben
CB kan wel "groen licht" geven, maar de gemiddelde babydarmpjes zijn pas klaar voor bijvoeding vanaf 6 maanden! (lees, ik zeg gemiddeld! Er zijn kindjes van 4,5 maand die het wél verdragen, en er zijn ook kindjes die het met 8 maanden pas verdragen!) Of je borst of fles geeft, advies leeftijd om te beginnen met bijvoeding is 6 maanden! (en natuurlijk willen nutrilon en olvarit je eerder laten beginnen )
Ja dat klopt de darmen moeten wennen aan vaste voedsel. Je kan beter stoppen of 1-2 lepels per week geven en geef dan enkel Courgette, bloemkol, pruim: dat is mildste. Bij groenten bio olijfolie of zonnebloem olie toevoegen. Langzaam wennen darmen aan dat heeft tijd nodig
Bloemkool is NIET mild, maar kan voor stevige gasvorming zorgen. Beste groenten om mee te beginnen: courgette, broccoli, spercieboontjes, wortel, kollraab, erwten. Maar ik zou echt even stoppen en met een paar weken weer eens kijken. Nu beginnen met olie om de ontlasting lopender te krijgen, vind ik geen handige: de darmen zijn er gewoon nog niet klaar voor, bijvoeding hoeft nog niet, dus dan geen symptoombestrijding gaan doen, maar gewoon even wachten.
Dank jullie wel voor de tips, ik maak overigens zelf de hapjes hoor dus Olvarit heeft er niks mee te maken. Nou zat ik zelf te denken dat het misschien ook door de verwarming komt en ze te weinig vocht binnen krijgt in de avond. Ze hapt nu namelijk heel gretig naar de bijvoeding en kijkt ons watertandend aan tijdens het eten, na de bijvoeding dus. Ze eet nu ook meer dan een week geleden, omdat ze ook meer wilt.
dat happen doen ze naar alles ze steken nu alles in hun mondje, en dat watertanden is gewoon nieuwsgierigheid naar wat jullie toch aan het doen zijn. Ik zou ook nog even wachtten ze hebben het nog niet nodig dus waarom het jezelf lastig maken.
Dat lijkt me dus geen honger en gewoon normaal 'de wereld verkennen'. Watertandend lijkt me dus ook nogal interpretatie van jullie kant.... Te weinig vocht lijkt me nou niet echt aan de hand: groente en fruit bestaan voor een heel groot deel uit vocht.
Je baby kijkt omdat ze het reuze interessant vind allemaal. Als je haar een steen geeft zal ze die ook in haar mond stoppen. Dat hoort bij de leeftijdsfase. Watertanden is iets dat volwassenen doen Rustig aan als de klachten blijven! Je hebt alle tijd, er is geen haast om zo snel mogelijk de vaste hapjes te introduceren!