Kan iemand mij vertellen hoeveel een ziekenhuisbevalling kost als je in het ziekenhuis wil bevallen zonder medische reden. Alvast bedankt.
ja dat vraag ik me ook af eigelijk! ligt dat ook niet aan hoe je verzekerd bent? mocht ik zwanger raken wil ik ook (hopelijk zonder medische reden) bevallen in t ziekenhuis dus vind dit vast een goeie vraag liefs marieke
hoi weet niet hoe je verzekerd bent,maar ik weet van menzis dat je bij extra verzorgd 3 geen kosten hebt ook niet als het zonder medische indicatie is.
Ik weet niet of het per ziekenhuis zal verschillen, maar hier (regio Haaglanden) kost het ongeveer 300 euro. Groetjes Cindy
Als het nodig is in het ziekenhuis bevallen dan wel. Maar als het niet nodig is en je doet het omdat je het veiliger vind bijv als thuis dan moet je het wel betalen. Maar hoeveel geen idee.
het ligt eraan hoe je verzekerd bent! ik ben extra verzekerd dus hoefde niets te betalen en anders rond de 180 euro. als je je verzekering belt zoeken ze het zo voor je op. groetjes esther
tussen de 400 en 500 euro bij ons. en een deel word vergoed door de verzekering (friesland) dus ben je ongeveer 300 zelf kwijt. zonder indicatie uiteraard
menzis net gebeld(wou het nu zelf ook wel graag precies weten) bij menzis is het zo dat (ongeacht welk ziekenhuis)je eigen bijdrage 269,- is en afhanklelijk van je bijverzekering krijg je nog vergoeding over de eigen bijdrage......
Ik ga ook zo mijn verzekering bellen. ikhad gehoord dat het iets van 400 euro kost, dit vind ik wel heel veel.
Dan is thuis bevallen duurder want ik heb bij menzis gelezen dat thuis bevallen een eigen bijdrage 500euro is. Ik weet het niet meer maar ik wil gewoon in het ziekenhuis bevallen wat het me gaat kosten maakt mij niet zo veel uit groetjes kaatje1982
Bij de OZ vergoeden ze 50% van de verloskamer. Ze noemen dit dan een poliklinische bevalling (zonder medische redenen.) Maar wat die kosten van zo'n verloskamer zijn, weet ik niet.
ik heb menzis verzorgd 2 en ik meende dat ik 160 euro eigen bijdrage heb bij niet mediische indicatie
ik heb een uitgebreide aanvullende verzekering en alles wordt vergoed. zowel de bevalling als alle koste voor de kraamzorg. ook mag ik kiezen waar ik wil bevallen en mag ook in het ziekenhuis zonder medische indicatie. bij de basis verzekering van vgz geld voor bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie 500,- eigen bijdrage. voor kraamzorg geld een eigenbijdrage van 3,50 per uur.
Bij de CZ wordt een ziekenhuisbevalling alleen volledig vergoed als je aanvullend verzekert bent. Anders moet je n eigen bijdrage betalen.