Hoi, Beetje génante vraag maar ik ben nu 12,3 wk. zwanger en de gemeenschap is al vanaf het moment dat ik zwanger werd niet fijn meer. Het voelt heel strak, hij kan er bijna niet inkomen, duurt erg lang voordat het iets vochtig word waardoor het dus ook gevoeliger is, ik heb er geen zin in doordat ik zo moe ben enz. Vind het gewoon vervelend voor manlief. 1x per week wil ik het gewoon voor hem maar voor mezelf hoeft het niet. Ik snap mezelf gewoon niet. Is dit normaal/ herkenbaar?
Meid maak je alsjeblieft niet druk dit is heel normaal. Dat droge komt waarschijnlijk omdat je gewoon niet opgewonden genoeg bent omdat je blijkbaar zelf niet wilt. Geef aan bij je partner dat je geen zin hebt en het daarom dus pijn/niet fijn voelt. Je bent blijkbaar gespannen omdat je zegt dat je zo strak bent. Wil je echt perse gebruik dan glijmiddel (sowieso wel handig want ik bleef een kurk na de bevalling hihi) Dus meid hou de eer aan jezelf en laat jezelf niet pushen omdat je man dit perse wilt denk je. Lekker zwanger zijn en geniet daarvan en het komt vanzelf weer terug
Bedankt voor je reactie. Het hoeft van hem niet hoor hij dwingt echt niet. Wie weet gaat het beter als m'n moeheid iets minder word
Ik moet met schaamrood op mijn kaken toegeven dat we maar 3 of 4x gevreëen hebben, deze zwangerschap. Eerst te ziek en geen zin, nu komt de zin weer, maar zit mijn buik een beetje in de weg en vooral: harde buiken! Dus vrees ik dat tot de bevalling er niet meer veel aan ons s*x leven gaat gewerkt worden. En helaas daarna ook even niet.. Vorige keer heb ik 6 weken bloedingen gehad... Dus nee, het is niet abnormaal!
Helemaal niet genant hoor. Jouw man heeft er gelukkig begrip voor. Die van mij vraagt serieus elke ochtend en avond er naar. Constant van die toespelingen en opmerkingen. Is dit nog wel een relatie vraagt hij op een gegeven moment? Nou echt, ik word er knettergek van en hoe meer hij vraagt, hoe meer het mij tegen de haren in strijkt. Ik hou van mijn partner en vind hem zeker een aantrekkelijke man, maar hij denkt van niet. Ik wil niet, ik heb geen zin. Vaak ook last van m'n lijf en moe. Vannacht bijv. weer voor geen meter geslapen, maar begrip..... nee, hij snapt het niet en vind het ook niet normaal. Hij zegt er nog nooit van gehoord te hebben. Ik kan praten als brugman, maar hij blijft bij zijn gedachten. Daarnaast hebben wij ook een uk van 1,5 waarvoor de zorg in z'n geheel op mij neerkomt. Het grappige is dat bij de eerste zwangerschap hij degene was die geen sex wilde. Ik had daar prima vrede mee. Buiten het zwanger zijn om hebben we verder geen probleem. Dus nee, zeker niet genant. Wel heel vervelend als je tegen onbegrip aan loopt. Ik heb ook gewoon geen zin meer om er over te praten. Het maakt voor hem toch geen verschil. Dus ik hoop dat de resterende tijd snel gaat, want hier wordt het niet gezelliger op zeg maar.
Haha jullie reacties stellen me helemaal gerust En lief&stoer dat lijkt me heel vervelend voor je. Vooral omdat hij er in de 1e zwangerschap geen problemen mee had. Hopelijk komt er snel een tijd dat hij je begrijpt!
Och, mijn man heeft het pas moeilijk. Ik heb de hele zwangerschap echt nul zin in sex gehad en het dus ook niet gedaan. Ik vond dat best lastig, maar tegen mijn zin wilde ik ook niet. Gelukkig heeft mijn man er begrip voor en weet hij dat het wel weer goed komt. Na mijn vorige zwangerschap hadden wij na 3 weken weer sex (maar ik had geen schade of bloedingen) en daarna is het gewoon weer normaal geworden. Volgens mij is het heel normaal als je (tijdelijk) geen zin hebt hoor!
Hier nog zo'n partner die het niet begrijpt. Ik ben pas 6weken en meneer klaagt nu al. Ik zorg niet meer goed voor hem zegt ie dan. Bij de vorige zwangerschap kloeg ie ook al. Volgens hem kan het niet dat vrouwen moe zijn in het begin van te zwangerschap. Dat komt pas op het einde.
Hier ook de hele zw seks niet prettig geweest. Ik wilde zelf heel graag, ik mis het zo, maar sinds de 20 weken ongeveer heb ik het maar opgegeven. Heeft geen zin mezelf te forceren. Vl heeft gelukkig veel begrip en is heel lief. Ik hoop dat mijn libido weer helemaal terugkomt zoals het was, dat verheug ik me wel op.
Jeumig, dat klinkt niet gezellig Tip: geef je man het boek van Kluun 'Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt'! Daarin legt hij op een leuke en mannelijke manier uit wat er in het lichaam van de vrouw gebeurt en dat ze dus (en waarom ze) geen zin in seks heeft! Succes
Wij hebben het ook pas 2x gedaan... Gewoon omdat ik elke keer te moe ben en al om half 10 op bed lig... Zelfs in het weekend komt het er niet van. De laatste keer barstte ik ook in janken uit na 'de daad' (en waarom?! :S), dat heeft bij vriendlief wel wat indruk achter gelaten... Ach, gelukkig alle begrip hier al voel ik me soms wel wat schuldig...
Ook ml en ik hebben het nog maar 2 keer gedaan. Zondag zei ik dat ik het wilde doen en toen we boven waren vroeg hij of ik het echt wel wilde. Ik brullen. Een heel gesprek met hem gehad. Ml heeft aangegeven dat hij alleen seks met mij wil als ik het echt wil. Onze relatie kan het echt wel hebben als we een paar maanden geen seks hebben, aldus ml. Zo lief. Daarna nog wel gesekst (dat was de 2e keer in 13 weken).