KMA, wanneer was dieet niet meer nodig?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Linnie1985, 14 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Mijn dochter heeft een koemelk, ei en soja allergie. Vanaf dat zij 12 weken is volg ik een dieet wat daar volledig vrij van is (daarvoor al een aantal weken de volle producten niet gebruikt).
    Af en toe heb ik geprovoceerd, iedere keer mislukte dat. Nu had ik al een tijdje niet meer geprovoceerd, maar wilde het toch nog een keer proberen, nu alleen een stuk milder, met kleine lepeltjes sojamelk. Een paar dagen ging dat goed. Maar zojuist met het naar bed brengen ging het toch mis. Weer flink spugen... :( Tijdens het drinken sputterde ze al een beetje tegen, alsof ze weet dat het drinken slecht voor haar is. Bah... wat voelt dat rot!
    Ik ben geneigd om pas over een jaartje weer te gaan provoceren, want dit is echt niks zo. :(

Voor degenen die ook een dieet volgen: Vanaf wanneer was het niet meer nodig? Was je kind toen ook helemaal over z'n allergie heen gegroeid of was het alleen maar via de mm niet meer merkbaar?
    En zijn er ook kindjes die altijd allergisch zijn gebleven?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier rond een jaar, rond 14 maanden volledig dat ik ook grote hoeveelheden, bijv. milkshake ofzo durfde te nemen.
    Maar hier reageert ze zelf nog op de kleinste beetjes melk.
    Ei is ze niet allergisch voor. Soja weet ik nu niet zo goed, nieuwe jaar weer voorzichtig proberen.
    Ik zou over een half jaar weer provoceren.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Na ruim een jaar klein beetje, maar verder gewoon de hele bv-periode.
    Sommige dingen eet ik helemaal niet meer omdat ik me met HA eten zelf ook beter voelde.

4. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Linnie, moeilijk he, mijn dochter is nog een stuk kleiner maar heeft ook een melk, soja en ei allergie.

Ik zou zeker weer een half jaar wachten, het lijkt me dat ze nu niet ineens binnen een paar maanden eroverheen is gegroeid.

Ze krijgt nu neocate en ik geloof dat wij rond het jaar moeten provoceren ivm vergoedingen, gelukkig kan mijn dietiste zelf een machtiging via de KA regelen.
    Maar ik zie er ook zo tegen op!

Hoe ging het bij jou met de introductie van de bijvoeding? Ik zie daar echt tegenop.

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Dank voor jullie reacties.

Dreumesmama, introductie van bijvoeding ging hier heel goed. Omdat ik zelf al een tijd op dieet was, wist ik precies wat wel en niet kon. En wij zijn gaan bijvoeding volgens rapley methode. Zo kan dl heel goed zelf aangeven in hoeverre ze ergens aan toe was. We hebben wel vrij langzaam geintroduceerd. Drie dagen één soort, kijken of er een reactie kwam, zo niet, 3 dagen het volgende soort. Dat is heel goed gegaan. Ze is echt alleen maar allergisch voor melk, ei en soja.
    Brood ging hier trouwens wel moeizaam. Ik vermoed dat ze door d'r allergie gevoelige darmen heeft en daardoor de granen moeilijk kon verteren. Inmiddels gaat dat ook heel goed.

Dirksmama, poeh... de hele lactatieperiode! Dat beloofd wat!
    Ik merk het trouwens ook hoor, dat ik me beter voel. Als dl over haar allergie heen is of ik geen bv meer geef, ga ik ook niet alles weer eten en drinken. Een puur glas melk bijv, dat hoeft van mij niet meer.
    Hoe zat het trouwens bij jou? Gaf jij nog bv toen je zwanger was van je tweede? Hoe ging dat met het dieet? Want ze adviseren volgens mij niet om het dieet te volgen tijdens zwangerschap.
    Waren jouw beide kinderen allergisch?

Red88, heerlijk hoor, dat je nu niet meer zo op hoeft te letten! Dat zal best raar zijn als je opeens alles weer kan eten/drinken.
    Dus over een half jaar weer proberen? En dan nu ook niet meer koemelk of ei proberen?

Kan dat trouwens? Dat ze nu bijv. nog allergisch is voor soja, maar niet meer voor ei of melk? Of gaan die drie echt hand in hand?

6. Mar999

Mar999 Actief lid

28 jun 2010
    234
    0
    16
    Hier een dochter van 16 maanden die allergisch is voor koemelkeiwit, soja en kippenei. Ze krijgt nog borstvoeding en ik heb al een aantal pogingen om te provoceren achter de rug. De laatste keer was 2 weken geleden en toen reageerde ze helaas weer bij 4 theelepels yoghurt die ikzelf nam. Nu dus weer volledig terug op het dieet en de volgende provocatiepoging is over 3 tot 4 maanden (advies van de diëtist).
    Ik begrijp je gevoel, het is zo vervelend als zo'n poging weer mislukt. Het is natuurlijk vooral erg rot voor mijn dochter, maar ikzelf zou toch ook wel weer eens iets van koemelkeiwit/soja of ei lusten :(. Veel succes in elk geval.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    KLinkt erger dan het was hoor. Ik drink inderdaad nog steeds geen glas melk (of chocomel), ik krijg dan zo'n nare smaak in mijn mond, en vaak keelpijn.
    Ik heb de zwangerschap doorgevoed, maar de kinderen schelen 3,5 jaar en toen hoefde ik inmiddels de eiwithoudende basisdingen zoals ei en zuivel niet meer te laten staan. Wel andere dingen zoals pinda, noten en bepaalde soorten groente waar de oudste op reageerde.
    De jongste is een stuk minder allergisch dan de oudste. Zij heeft eigenlijk pas op haar 8e last gekregen van een allergie (huisstofmijt, schimmels en nikkel). Geen flauw idee of dieet verband houdt of niet.

8. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik ben tijdens de bv geloof ik na 4,5 mnd rustig aan wat dingen met km gaan eten bijv in koek maar nog geen glazen zeg maar en zo rustig opgebouwd.
    Nu krijgt ze pepti gaat redelijk goed op eczeem na maar ze wi lgeen nutramigen dus t is niet anders

9. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    der zit natuurlijk een groot verschil in overgevoeligheid en allergie,
    dat wordt hier op het forum nog wel eens door elkaar gehaald.

Mijn dochter had een overgevoeligheid, van het ziekehuis moest ik met 6 maanden weer provoceren en dat lijkt goed te gaan!!
    Terwijl ze toch écht de eerste maanden sterk reageerde op koemelk en soja-eiwitten.
    Nu de darmpjes rijper zijn, kunnen ze dit in kleine hoeveelheden weer aan.

Deel Deze Pagina