Combinatie borst/kunstvoeding vanaf geboorte?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door minimee, 12 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Oke ik ben officieel een zachtgekookt ei:p:roflmao:... in mijn zwangerschap riep ik heel overtuigd: neeee!! Dit keer geen bv voor mij! Volledig aan de fles vanaf dag 1.
    Onze 4 jarige heeft namelijk een lastige start gehad en het op gang brengen van de bv was een hel. Uiteindelijk was het goed op.gang maar bleef hij ieder uur komen tot hij 10 maanden was. Toen kon ik eindelijk stoppen want eerder weigerde hij elke flesvorm.

Ok. Nu 4 jaar verder is onze 4e zoon geboren afgelopen dinsdagnacht. Zoals ik had bedacht idd gestart met de fles. Uiteindelijk donderdagavond voor het eerst gezwicht toen meneer me aankeek met z'n lieve kraaloogjes en gretig op zoek ging naar de tepel toen hij op mn borst lag te slapen :rolleyes:
    Toen ik merkte dat hij probleemloos aanhapte en begon te slikken, dacht ik hmmm.. waarom eigenlijk niet gewoon af en toe die borst?
    Sindsdien ben ik een beetje beetje spelen met de borst en aanvullen met wat kunstvoeding. Ik vind het erg lastig hoe ik dit nu het best kan aanvliegen. Vanmorgen hebben we gewogen voor en na een voeding en had hij 50cc uit beide borsten gehaald. In principe krijgt hij 60 aangeboden via de fles nu dus dat is bijna een volledige voeding. Moet ik wel zeggen dat hij er toen al een etmaal niet uit had gedronken en dat ik vandaag met stuwing zit.
    Wat is nu wijsheid? Gewoon zoveel mogelijk gaan aanleggen en de bv eerst goed op gang helpen om daarna evt iets te laten vallen en combineren? Of bezien hoe het loopt als we afwisselend een flesje geven en/of aanleggen? Ik vind het even een lastige. Uiteindelijk zou ik er naartoe willen dat ik bijvoorbeeld overdag kan voeden, en dan 's avonds/snachts een flesje kv kan geven.

2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Gefeliciteerd met jullie zoon!

Als je de borstvoeding goed op gang wilt helpen, is het belangrijk dat je zo vaak mogelijk je kindje aanlegt.
    Dat stimuleert de productie.
    Ook echt éérst bv aanbieden en dan pas flesvoeding, als je echt voor de bv wil gaan.

Wat je ook zou kunnen doen is de ene voeding live voeden en de andere voeding flesvoeding geven en tegelijkertijd kolven.
    En er zijn nog wel meer wegen die naar Rome leiden ;)

Het is echt net wat je zelf prettig vindt en wat bij je kindje en je persoonlijke situatie past.
    Een hapklaar antwoord is er dus niet echt te geven en wat voor het ene kind/mama/gezin werkt, hoeft voor een volgend kind uit hetzelfde gezin niet zo te zijn.

3. Mammie79

Mammie79 Actief lid

28 aug 2014
    291
    95
    28
    Allereerst gefeliciteerd! Als je kleine nu zelf de bv op gang laat komen zou ik hem volgen. Als jij jezelf daar ook goed bij voelt.
    Als het over een paar weken lekker op gang is kun je voor het slapen gaan zelf nog even alles afkolven en dan kan je man een flesje geven als de kleine in de nacht komt.
    Of je doet overdag een flesje maar dan zul je ook even moeten kolven.
    Doe waar je je prettig bij voelt, volg je kleintje en dan komt het goed.

Deel Deze Pagina