Ik ben op zoek naar een goed boek over de ontwikkeling van een baby. Waar ongeveer in staat hoe een baby zich ontwikkeld en welke dingen ze ongeveer in welke periode kunnen ontdekken. Het is natuurlijk zo dat de ene baby eerder is en de andere later, en dat je het boek niet moet gaan zien als richtlijn maar meer als informatiebron. Nu heb ik het oei, ik groei boek wel zien staan bij de boekhandel maar je hoort hier hele verschillende reacties op. wat is jullie ervaring hiermee? Alvast bedankt, gr. Suus
Ik heb het boek baby en kind van "penelope leach"dit is een uitgebreid boek, ook daar moet je kijken of je je erin kan vinden. "oei, ik groei, klopt bij mijn kinderen wel, maar ik vind het soms wel een beetje overdreven geschreven, ik kan er dus wel uithalen of ze een sprongetje, hadden/hebben, maar doe niet veel met de tips. Maar volgens mij wordt er tegenwoordig al gauw gezegd als het kind niet lekker in zijn vel zit : o hij heeft een sprongetje"
Lees graag mee! Ben ook zowat op zoek. Het 'Oei, ik groei'-boek heb ik ook, maar ben op zoek naar iets in de aard van: Op welke leeftijd spelen ze graag met bepaalde soorten speelgoed..., Wat kan een doorsnee kind bij bijvoorbeeld 7weken... Hoe kan je ze optimaal stimuleren met het juiste speelgoed op de juiste leeftijd zeg maar. Iets in die aard
@ larreke. Precies zo'n boek zoek ik dus ook. in het oei ik groei boek staat dat dus niet zo beschreven begrijp ik dan, omdat je die al hebt? Of is die niet zo uitgebreid? Heb al gezocht naar het baby en kind boek bij bol.com. Eerst eens bij de bieb kijken of ik me daar in kan vinden. Misschien dat ik die dan wel bestel. gr. suus
In het oei ik groei boek staan ook wel interessante zaken, maar t gaat vooral over de bekende sprongetjes, hoe je merkt dat er een sprongetjes is en hoe je ze erdoorheen kan helpen. Ik moet wel zeggen dat J nog maar vijf weken oud is en ik het boek nog niet helemaal heb gelezen, Lees enkel wat voor hem op een bepaalde leeftijd van toepassing is. Tot nu toe staat er nog niet in wat ik met hem kan doen om hem te entertainen... Vanaf 8 weken staat er al wat meer in, als k zo vlug eens doorblader. Maar ben dus ook op zoek naar iets uitgebreider, ook over de ontwikkeling van mijn prutske. Maar als k iets interessant gevonden heb, laat k t je zeker weten!
Wat ik een erg leuk boek vond, en ook echt wel wat aan gehad heb is: Jouw baby van week tot week. van Simone Cave & Caroline Fertleman. Het is een geel boek. ( staat ook op bol.com) Groetjes, Esther
Ja ik zeg het, ik weet t niet zeker, ben nog maar bij vijf weken (lees vervolgens) maar tot nu toe... Zal eens wat vooruit lezen deze week, en dan zal ik iets laten weten hé!
Je hebt verschillende boeken he? Het werkboek is wat anders dan het standaard boek zeg maar. Ik weet niet of je ze beide hebt? Hier geen oei ik groei trouwens, dus zou het zelf niet precies weten. Mijn man heeft slechte verhalen gehoord over de auteur uit directe hand Verder heb ik niet echt uitgebreide boeken, maar kreeg laatst wel de volgende link: http://www.medicinfo.nl/%7Be150b29d-735 ... b4e0f1%7D# Niet heel uitgebreid, maar tussen de regels door staan wel wat dingetjes. Ik vond het leuk om te lezen in ieder geval.
Geen boek, maar op zich wel een interessant link: http://www.ktongeren.org./psychomotordevelopment.html