Hallo, Onze dochter zal in mei 5 jaar worden en de eerste kinderfeestjes worden gegeven. Ze is er naar eentje geweest en dat was in monkey town. Wat deden jullie als eerste kinderfeestje? en hoe lang? Hoeveel kindjes? Houden jullie de regel aan van hoe oud je wordt zoveel kindjes uitnodigen? Ben benieuwd
Hier was het ook Monkey Town toen ze 5 werd. Met 7 in totaal, want dat paste in 2 auto's. Dat is onze regel, dat het in 2 auto's past. Inmiddels 8 totaal max. Dochter wilde naar Monkey Town. We vragen altijd wat zij wil voor kinderfeestje en tot nu toe kon dat gewoon.
Wij hadden een kinderfeestje ‘besteld’ met draaiboek, verkleedkleren etc van Super Mario. Verliep prima, maar de afdronk was, nooit meer thuis qua aantallen kijk ik vooral naar vriendjes en ik hou mij niet vast aan aantallen.
Hier hebben ze beide een kinderfeestje gegeven. Toen m’n zoon 5 werd was er Corona dus hebben overgeslagen. Met 6 jaar in ons bedrijf een springkussen, picknicktafel ernaast en klaar. Voor m’n dochter dit jaar ook gedaan. Bij haar hebben we ook nog kerstballen geknutseld. Had vormpjes gemaakt van zoutdeeg van tevoren om te verven en een boel glitters erop. Lintjes eraan en kon zo de kerstboom in. M’n dochter had vorige week twee feestjes. Bij de een gingen ze naar monkeytown achtig ding. De ander was bij iemand thuis. Hebben ze lekker patatjes gegeten, wat geknutseld en lekker buiten gespeeld. Ze heeft zich bij allebei prima vermaakt, dus het maakt niet zoveel uit wat je kiest. Mn oudste vindt monkeytown echt vreselijk, veel te druk, veel te veel lawaai. Die zou je er dus geen plezier mee doen. M’n jongste vindt het heerlijk. Kies wat bij je kind past. Maar ook wat bij je budget past. Voor het eerste feestje is 3 vriendinnetjes uitnodigen en wat leuks knutselen ook echt al heel leuk.
Hier met 5 jaar mocht hij 5 kindjes uitnodigen, we zijn om 1230 uit school wat gaan eten, kadootjes en daarna naar monkeytown achtig iets. Rond half 6 heb ik iedereen thuis gebracht. Dit jaar mocht hij 6 kindjes uitnodigen (en hij vierde het tegelijkertijd met een vriendje, dus totaal hadden we nu 12 kids) en zijn we in 12 uur iedereen gaan ophalen, naar monkeytown en was om 18 uur iedereen weer thuis. Voor mijn oudste het perfecte feestje.
Op die leeftijd gewoon thuis. Een thema kiezen, spelletjes in dat thema ( gewone spelletjes ombuigen naar het thema) Iets knutselen met het thema. Wat lekkers als ze komen, frietjes voordat ze gaan en daarna weer naar huis. Hou er rekening mee dat ze liever vrij willen spelen op een gegeven moment. Wat extra spelletjes als iets minder leuk is, of als ze meer speeltjes willen doen. Qua kinderen: hoeveel vriendinnetjes heeft ze? Bij thuis feestjes maakt het minder uit, omdat het dan niet in de auto hoeft te passen.
Thuis. Ik had een heel dino thema feestje zelf in elkaar gedraaid 2e feestje was een pokemon feestje thuis en ook zelf in elkaar gedraaid. En toen was ik er klaar mee baha, 3e feestje op naar monkeytown en thuis komen in een schoon huis haha
Wij deden toen thuis iets met knutselen (bv. sieradenkistje versieren, tasje bedrukt en verven). Cakejes versieren en aan het eind nog wat eten (pannenkoeken of broodje knakworst, omdat mijn dochters op die leeftijd niet van patat hielden). Qua aantal kinderen ging ik vooral af op hoeveel vriendjes en vriendinnetjes ze hadden. Toen we eenmaal buitenshuis feestjes gingen doen, was de regel dat het in twee auto’s moest passen (dan kunnen er 6 of 7 kinderen worden uitgenodigd, afhankelijk of zus(je) mee ging).
Het eerste feestje (5 jaar) was ergens pannenkoeken eten en spelen in de speeltuin op een woensdagmiddag, max 3 uurtjes. Zoon had 4 kinderen uitgenodigd. Zijn tweede feestje (6 jaar) was wederom op woensdagmiddag, bij een speeltuin waar ook activiteiten zoals speurtocht, knutselen en cakejes versieren werden georganiseerd. Zoon had 7 kinderen uitgenodigd en het duurde 3,5 uur. Mijn ervaring is dat ongeveer 3 uur lang zat was. Qua aantal kinderen kijk ik vooral naar het aantal 'echte' vriendjes en vriendinnetjes.
Met 5 en 6 jaar vierden ze het hier beide thuis, met een themafeestje, iets knutselen en speurtocht in de wijk. Dat is spannend genoeg voor veel kleuters. Monkeytown en Ballorig zitten hier op ruim een half uur met de auto. Dat vind ik persoonlijk nog niet nodig.
Ik hou van feestjes buiten de deur. Is toch heerlijk als je 's avonds thuis komt en je huis is niet ontploft Met 5 jaar naar monkey town en met 6 jaar naar Jump Skillz Dochter vond het fantastisch, ik vond er geen klap aan. Dit jaar wordt ze 7 en gaan we naar een grote buitenspeeltuin. Ook gewoon weer op een woensdag of vrijdagmiddag, van 14:00 - 17:30 inclusief patatjes eten. Ze wil 7 kinderen uitnodigen.
Thuis, met 3 of max 4 kinderen. Gewoon lekker spelen, cake versieren, patat eten, eventueel een speurtocht uitzetten. 2 uurtjes was lang zat vond ik.
Zijn eerste feestje was een piratenfeest thuis. 4 kinderen uitgenodigd. Gelijk uit school met ons mee ( woensdag) en lekker pannenkoeken gegeten. Daarna speurtocht. Zelf uitgezet. Spelletjes voor onderweg meegenomen ( nasr het bos) Daar de schat gevonden, allemaal gouden stenen, piratenmuts en chocolade munten. Thuis een katoenen tas versieren met stif stiften, had ook kleurplaten klaar liggen. Bakjes met lekkers en te drinken. Toen kwamen ze de kinderen alweer halen. Ze hadden de hele avond gehad over het feestje Ze gingen naar huis met hun nieuwe tas, gouden steen, chocolade munten, en hun piraten muts
Thuis en kort Voor iedereen is het wennen, kinderen vinden het vaak spannend. Plan niet te veel Zoveel leuke dingen die nog thuis kunnen of in de bossen/ speeltuintje eerste feest van zoon Hebben we kadootjes spel gedaan, iedereen een ballon aan de voet en jarige gaat deze proberen kapot te stampen. In begin was dit lastig. Toen heb ik gezegd, we gaan tikkertje doen en als je getikt bent sta je stil. Daarna cupcakes versierd, gaat sneller dan je denkt inclusief opeten We hebben een sleutelhanger en een eigen puzzel gemaakt. Gaat ook vrij snel maar daarna nog met wc rolletjes laten knutselen als de rest nog niet klaar was. Daarna zijn ze gaan spelen in de speeltuin. In ons dorp is een ijssalon dus lekker daar heen gewandeld. En weer terug naar de speeltuin. Daar ook met de ouders afgesproken om ze op te halen. Ik had de uitdeelzakjes meegenomen
Wij hebben altijd kinderfeestjes thuis gedaan. We hadden in die tijd maar één auto, we hebben twee kinderen dus de tweede ging ook altijd mee en papa en mama dus ja, naar één plekje in de auto over . We hebben allerlei feestjes gehad. Met 5 had de jongste een heksenfeestje. Spelletjes in het thema opgezocht. Volgens mij had ik heel goedkoop heksenhoeden en bezemsteeltjes besteld. Groene limo met plastic insectjes erin drinken, speurtocht lopen waarbij we ingredienten voor heksensoep gingen zoeken (waaronder azijn en baking soda voor t bruiseffect ), de soep thuis maken, etc. Vaak als je even gaat googlen kom je op een hoop ideeen voor spelletje en vermaak uit. Verder hebben wij nog allerlei feestjes gedaan passend bij de verschillende leedtijden, cupcakes versieren, boltaartjes versieren, met beide hebben we zeepjes maken gedaan was ook enorm leuk. Knutselsetjes maken, spelletjes, we hebben een keer een 'wie is de mol?' feestje gedaan. Fotospeurtocht, gourmetten of vuurkorf in de tuin en dan broodjes aan een stok. Één keer zijn we met de trein (railrunners) naar de bios gegaan. Wij wonen op loopafstand van het station en de bios is ook weer oploopafstand van het station aldaar. Dat was t jaar dat ik qua gezondheid geen thuisfeestje 'trok', dus toen zo opgelost . Echt van alles gehad!
Wij hebben eigenlijk alle feestjes thuis gevierd. Met 5 jaar zijn ze nog zo makkelijk. Patatjes of pannenkoeken of iets dergelijks eten. Cake versieren is ook altijd een geliefd onderdeel. Een knutselwerkje of een speurtocht en klaar. Als knutsel heb ik al van alles gedaan. Bij een paar van de kinderen heb ik bij 5 jaar voor elk kind een wit tshirt gekocht. Gewoon bij de zeeman ofzo voor een klein bedrag. En daar dan met textiel stiften in grote letters de naam van het kind geschreven. Met open letters om zelf in te kleuren. En daar dan bij nog een kleurplaat overgetrokken. Een vlinder, een vliegtuig, een helicopter oid. Een karton erin en met zijn allen aan tafel om te kleuren. Na het feestje gingen ze trots met hun eigen shirt aan naar huis.
Oudste was eerste jaar thuis Piratenfeestje en tweede jaar thuis (Corona) pokemon feestje. Vriendjes hebben het er nog over. Middelste was eerste jaar (vorig jaar) gelijk indoorspeeltuin. Ik wilde thuis doen maar hij en zijn vriendjes zijn zo druk en anders dan de oudste dat ik dat echt niet zag zitten. Dit jaar gaan we met hem naar een grote speeltuin met wat kleine attracties hier in de buurt (8,95 voor 3 muntjes voor attractie patat met snack ijsje en beker limo, dat zijn nog eens prijzen en hij is midden in de zomer jarig dus meestal wel aardig weer)
Vorig jaar hebben we het 1ste feestje van E gevierd (jaar er voor nog corona, kon ik het nog even uitstellen ). We hebben het toen thuis gevierd. Knutsels gemaakt, cakejes versierd en ze hebben ook gewoon heerlijk buiten gespeeld. Dit jaar wil ze naar de grote buitenspeeltuin. Helemaal prima. Geen zooi in huis
Ik zou t klein houden en kort. 3-4 kindjes en 3 uurtjes ofzo. Onze oudste is jarig in de zomer, vaak lekker warm gehad met feestjes. Haar kleuterfeestjes waren thuis in de tuin. Patatje eten en spelen met veel water (buitenbad, waterglijbaantje, waterpistolen, waterballonnen). Met de jongens ook kleuterfeestjes met thuis patattafel (aluminiumfolie op tafel en dan de patat en minisnacks los op tafel storten, saus op tafel spuiten, vinden ze echt heel leuk; tip, gebruik hierbij geen open bekers, als die omvallen is al het eten nat). Daarna naar monkeytownachtig of buitenspeeltuin, afhankelijk van het weer. Jongste dochter heeft vorig jaar eerste feestje gegeven. Thuis patat en daarna naar de kinderboerderij waar ook een speeltuintje bij is. En dan niet kinderboerderij in eigen dorp, maar een dorp verder. Mijn ervaring is als het niet te druk en niet te lang is, blijft het voor jezelf ook leuk.
Naar het pannenkoekenhuis. Was spotgoedkoop (€5,50 per kind incl. eten, drinken, gratis speeltje, rondleiding door de keuken), waar ze ook een indoor speel/klauterding/ballenbak hebben en buiten een speeltuin. Echt een succes. Ca. 2,5 uur in totaal en dat is genoeg met kleuters.