Boek piano zelfstudie beginner

Discussie in 'De lounge' gestart door Paardenbloem, 1 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Een vraagje: mijn man wil graag piano kunnen spelen maar hij ziet het zelf nog niet zo zitten om wekelijks naar de muziekschool te gaan ivm drukke baan en al veel afspraken daaromheen. Ik weet uiteraard dat dat wel de optimale manier is om het te leren.
    Maar om hem misschien een zetje de goede kant op te geven wil ik hem voor Sinterklaas een lesboek geven wat geschikt is voor zelfstudie als beginner. (Hij heeft jaren trompet gespeeld dus noten lezen en ritme is hij wel in thuis)
    Heeft iemand toevallig ervaring daarmee of tips?:)

2. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ik lees mee

Paardenbloem vindt dit leuk.
  3. KleineMama15

KleineMama15 Bekend lid

27 feb 2019
    521
    219
    43
    Vrouw
    Gouda
    Ik weet van een cliënt van mij dat ze de boeken uit kringloop had gehaald.

4. Paardenbloem

5. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee voor een boek maar op YouTube vind je ook veel terug. Zo heeft mijn vriend best wat liedjes leren spelen :)

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.372
    113
  7. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.087
    1.069
    113
    Is de app “simply piano” iets?

Wij hebben de app een jaar gehad, en werkte erg goed bij mijn kinderen.
    Maar toen hadden ze geen zin meer. :/

Heb zelf 10 jaar les via de muziekschool gehad.

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mijn dochter spreekt piano en heeft ook het piano life lesboek gehad. Is een fijne! Echter, paar kanttekeningen:

Om goed piano te leren spelen moet je elke dag oefenen. Vooral het moment dat je twee handig gaat spelen is frustrerend omdat je dan je hersenen als het ware moet trainen om verschillende dingen te doen. Alle akkoordenen zijn ook lastig, de notaties etc.

Heeft je man wel tijd om zo veel te studeren? Een misschien is het een goed idee om met de muziek school contract op te nemen dat hij bijvoorbeeld elke 3 weken een online les heeft, doet mijn dochter ook vaak. Je hebt in mijn optiek echt wel iemand nodig die je af en toe helpt als je vast zit, dingen uitlegt, en je corrigeert als je je iets verkeerds aan leert.

Dus ik zou hem het piano life lesboek cadeau doen en 10 piano lessen. Kan hij gelijk proberen of hij het leuk vindt en er mee door wil. Want eerlijk, iedereen wel wel piano kunnen spelen maar weinig willen de tijd en moeite er in steken om het te leren. En dat is wel nodig om het te kunnen.

Wij hebben een elektrische piano, dat is goedkoper dan een echte. Een er kan een koptelefoon in, dat is ook wel fijn bij al die eindeloze oefensessies :roflmao:

9. Paardenbloem

Een gewone piano hebben we al, ik heb zelf een aantal jaren pianoles gehad vroeger;).
    Ik vind ook als hij het echt wil leren, hij naar de muziekschool moet hoor. Maar dit is meer bedoeld om hem een beetje enthousiast te maken, als opstapje zeg maar:)

10. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Ik heb sinds kort pianoles, een half uur per week privéles. Ik ben wel blij dat ik het met een lerares doe, maar dan meer voor mijn houding, hoe je de toetsen aanslaat, waar je je handen neerzet aan het begin van een stuk, hoe je met je handen over de toetsen heengaat etc... Noten lezen kon ik ook al en ik heb als kind ook gespeeld, maar zonder mijn pianojuf, had ik geheid al rugpijn en een muisarm ;)

Mijn vriendin heeft ook niet veel tijd, die lest om de week. Ze raden inderdaad aan om elke dag te oefenen, maar tien minuten per dag is prima. Je hoeft op dit niveau geen uren te studeren.

11. Novi

Novi Niet meer actief

Wij hadden vroeger thuis privéles. Is dat geen optie? Dan hoef je er niet speciaal de deur voor uit en je krijgt wel feedback.

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn man is ook met deze reeks begonnen en dat ging heel goed. Inmiddels neemt hij wel lessen, omdat hij het toch zo leuk vond dat hij het de investering (tijd en geld) wel waard vond.

13. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.508
    8.437
    113
    Hier ook gehad! Sowieso leuk om mee te beginnen en kijken of het ligt.
    Na een jaar opgezegd, dochter ging inmiddels naar pianoles

14. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Bedankt voor deze tip! Zojuist de app op de telefoon van dochter gezet en zij is nu hiermee aan het oefenen op haar keyboard!

Deel Deze Pagina