Ik ken jou nog wel van het schrijverstopic wat er was Het gaat over een tiener, dus ik denk ook dat dat de doelgroep zou zijn, omdat mijn taalgebruik en gebeurtenissen het meeste met hen overeen zullen komen
Ohja? Kan me jouw nickname niet herinneren. Tenzij je ondertussen een andere hebt. Ik schrijf voor dezelfde doelgroep.
Ja klopt ik heb mijn nickname veranderd Oh wat leuk! Mag ik vragen waar jij je inspiratie vandaan haalt?
nou als mede schrijver heb ik twee tips: begin met schrijven en luister niet naar anderen. Ik kreeg ooit een tip om tijdens het verhaal het niet te laten lezen door anderen. Mensen blijven altijd nega dingen zeggen. Probeer eerst zelf op te schrijven en laat achteraf lezen begin met schrijven. een schrijver zei ooit dat wanneer je niet achter dat lege vel gaat zitten zal er nooit wat op papier komen. dat zijn mijn tips succes ben benieuwd hoe het gaat
Klopt idd, maar ik denk dat dat met alles is...maar ik vraag me af of het negatief is of kritiek..is misschien ook net hoe je het ziet? Misschien speelt er bij sommige mensen ook jaloezie mee? Ik ben nu gewoon idd aan het schrijven en als ik een stuk opnieuw lees en vind het niks, schaaf ik het gewoon bij. Wil wel inspiratie gaan zoeken door ook daadwerkelijk op pad te gaan. Ik wil misschien zelfs naar de stad gaan waar ik het af laat spelen, om zo te kijken naar straten, mensen, huizen en cafe's etc Hebben jullie dat ook gedaan? Ik wil me echt proberen in te leven in het karakter.
nou ik kreeg commentaar omdat ik namen veranderde... die opmerkingen bedoelde ik. Kritiek is niet een probleem, maar mijn aanpak van schrijven is mij manier... btw... heb een topic geopend bij de algemene clubs voor schrijvers enzo... Ik heb het zeker gedaan en doe het ook. schrijf drie dingen 1) fantasie verhaal voor kids {lekker makkelijk qua omgeving} 2) triller/ spannend boek in Amsterdam oa {lekker wandelen door onze hoofdstad en foto's nemen. Ik gebruik ook echte straatnamen en cafés} en 3) biografie... tjsa dan ben je gebonden...
Oh ja dat lijkt mij ook niet leuk, dat moet je allemaal zelf weten. Maar daar zou ik mij niet veel van aantrekken denk ik Dat wil ik dus uiteindelijk ook gaan doen, research enzo, ik wil dat het zo echt mogelijk is. Ik wil waarschijnlijk ook echte namen van cafe's e.d gaan gebruiken, maar dat weet ik nog niet helemaal zeker. Het speelt zich namelijk straks in een bepaald wereldje af, ik weet daar wel iets vanaf maar lang niet alles. Ik zou eigenlijk heel erg graag uiteindelijk met iemand, of meerdere mensen uit die wereld een tijdje mee lopen, om dus ook daarvan een goed beeld te kunnen schetsen. Hahaha, maar ja ik denk dat dat niet zal gebeuren
Goh het zijn dingen die in m'n eigenlijk leven gebeuren/gebeurd zijn, maar het kan ook zomaar zijn dat ik even een paar mensen 'in de gaten hou' op straat en daar dan een situatie bij ga verzinnen. Of ik hoor iets van een vreemde/opmerkelijke gebeurtenis en verwerk dat in het verhaal. Veel komt ook 'zomaar' boven, als ik voor de pc zit. Ik ben wel benieuwd naar je vorige nickname. (heb wel een vermoeden)
ik heb pas ook weer een hoop inspiratie opgeschreven voor mijn verhaal. het is bij mij meestal zo dat als ik mn ei niet kwijt kan op mn werk ik een hoop inspiratie heb voor een verhaal. helaas doe ik er 9 van de 10 keer niks mee en dan blijft het bij vage hersenspinsels van mij. nu ben ik wel serieus bezig met de voorbereidingen zoals de personages, de verhaallijn en dat soort dingen. het begin heb ik al maar nu ga ik eerst informatie verzamelen over het onderwerp omdat ik wel wil dat de dingen kloppen. ik lees dus lekker met jullie mee in de hoop dat ik nog meer tips kan lezen. succes en veel plezier allemaal. liefs doris