Voor mijn zwangerschap was ik 15 kilo afgevallen met Sonja. Hier deed ik 2 rondes over dus 18 weken. De eerste 2 weken heb ik ontzettende honger gehad, maar wel 5 kilo afgevallen in die 2 weken. daarna ging het langzaam door en daardoor bleef ik het volhouden. Ze heeft ontzettend lekkere gerechten vind ik! Tijdens mijn zwangerschap ben ik 27 kilo aangekomen omdat Sonja niet meer mocht. Toen Merel is geboren is het me niet gelukt om me aan haar dieet te houden. Ik heb het 2 weken geprobeerd en het lukte niet...toen heb ik het opgegeven. Want én een honger gevoel, én niks afvallen zag ik toch niet zitten. Maar als ik de motivatie weer heb, ga ik toch weer Sonja Bakkeren..... Succes ermee!
Hier nog iemand die maandag gaat beginnen met Sonja! Heb het al eerder geprobeert maar ben toen niets afgevallen, maar toen ben ik daarvoor al 15 kilo afgevallen met een ander dieet.
Ik ben dinsdag weer begonnen (want ik schrok me rot toen ik 's ochtends op de weegschaal ging staan ) en er is inmiddels in 4 dagen alweer 2 kilo af ... dat waren of wel kilootjes die er in de afgelopen 2 weken bij waren gekomen, de rest zal wat langzamer gaan Ik vind het nu ik nog vakantie heb makkelijk vol te houden, maar ik kan op school (werk) vaak moeilijk de lunches eten die er in staan... dus ik ruil ook het ontbijt dan met de lunch, of ruil hele dagen om zodat het beter uitkomt met mijn werk. Heel veel succes ermee!
Ik heb me ook laten verleiden om het boek aan te schaften.Maandag ga ik ook beginnen dus ik ben benieuwd je hoort wel veel posotieve verhalen.Ivm met mijn werk zal ik ook de luch met het ontbijt moeten wisselen ach als het maar effect heeft maakt dat ook niets uit toch!
Ook ik ga maandag weer beginnen. Heb het na de zwangerschap ook gedaan en ben toen al mijn zwangerschapskilo's kwijtgeraakt, maar toen was ik het weer zat. Maar ja, aangezien ik nog steeds ruim 10 kilo te zwaar ben wil ik ook weer aan de gang. De eerste week vond ik de vorige keer wel zwaar omdat m'n lijf echt moest wennen aan veel minder eten. Maar na die week is het echt te doen. (en ik vind het super makkelijk dat het hele menu is aangegeven, hoef ik niet steeds na te denken over wat we gaan eten )
Mijn man en ik hebben er geen moeite mee gehad, hij is nu net weer begonnen na kerst enzo. Ik mag nu niet, maar zo gauw als ik bevallen ben doe ik het misschien ook wel weer. Ben binnen 8 maand 12 kilo afgevallen! Het is in het begin wel een beetje honger lijden idd, maar dat is een kwestie van wennen en doorzetten. Op den duur went je lichaam er aan hoor! Suc6! Xx
We zijn nu wel volop bezig voor een tweede spruit, waarom mag bakkeren niet tijdens de zwangerschap: het is toch gezond eten? Nog meer motivatie om maandag te starten dan valt de moeilijke start buiten de zwangerschap (want we zijn niet zwanger) en dus ook het hongergevoel. Deze morgen langs kruidvat geweest en geen boek te bespeuren, maar eens een andere proberen... Kitty
mijn vriend viel met sonja bakker 5 kilo in de eerste week af, 3 kilo in week 2 en daarna stopte hij ermee. hij vond het zo somber wat je mocht eten hij is nogal een vreetzak moet ik zeggen. hij woog voor het sonja bakker dieet 90 en was dus naar de 82 gegaan en nu is het alweer 96kg haha. toen ik hem leerder kennen woog hij 60 kg en na het stoppen met roken kwam er 30 bij heb het boek nog liggen, 2 weken gebruikt iemand die het wil overnemen ?
Welk boek lijkt jullie eigenlijk best? Het boek enkel afvallen of afvallen en behouden? De tweede lijkt me eerder een vervolg... Kitty
Ik ga ook maandag weer beginnen. Gewoon weer in het eerste boek, bereik je ideale gewicht. Daar ben ik vorige keer ook goed mee afgevallen. Straks maar een boodschappenlijstje maken. Groetjes, Elvira
Ik heb het gevoel dat mijn lichaam vooral moet afkicken van de suiker. Na een week is dat idd weg. Ook ik werk op school en doe het net zo als jij Miepie80. Je mag het niet doen als je zwanger bent om dat je echt minimale hoeveelheden eet en dat is niet goed voor de kleine natuurlijk. En als je afvalt komen er ook stoffen vrij die helemaal niet goed zijn voor je baby en dat willen we natuurlijk niet! Ik heb trouwens het nieuwste boek. Via BOL.com besteld, volgende dag in huis. Succes iedereen die maandag begint! Ik ben stiekem blij dat ik die eerste week er al op heb zitten, hihi.
Tja nu begin ik al te twijfelen of het nu dan wel een goed moment is om te starten... Toch maar doen denk ik Duurt toch weer 4 weken voor ik vruchtbaar ben Leek me wel dat bij boek 2 de ochtendporties groter zijn.. Kan ook maar een gedacht zijn hoor! Kitty
Ik denk dat ik hem ook maar ga bestellen. Voor zover ik het heb begrepen heeft ze dus 2 boeken. Zal ik dan maar de laatste boek gaan bestellen?
Ik zou voor het tweede boek gaan. Het is net iets beter vol te houden, en met lekkerdere recepten. Ik heb met het eerste boek 6 kilo verloren. Mijn ouders hadden het tweede boek, en dat heb ik van hun gekregen. Was van plan daar mee te beginnen, maar heb het niet kunnen doen... Over tijdje maar weer O ja het verschil tussen man en vrouw zit hem vooral in de hoeveelheden, mannen MOETEN iets meer eten.
Zo, ik heb net vast de boodschappen gehaald, nu kan ik niet meer terug hihi... Maandag van start, hopelijk ben ik over 9 weken, 10 kilo lichter. Iedereen die maandag ook gaat beginnen, heel veel succes!
Hoi, interessante topic, weten jullie hoe het zit met Sonja Bakkeren en borstvoeding? Kun je er dan ook mee beginnen? Ik heb het boek liggen (gezond eten met Sonja ofzoiets) en ga er morgen een recept van uitproberen. Ik weet alleen niet of je die weekmenu's kan volgen als je borstvoeding geeft. Als ik die weekmenu's lees dan vind ik het wel erg weinig wat je mag eten hoor en vind ik het ook niet zo gek dat mensen er zo mee afvallen (in het boek een jongen die 50 kg kwijtraakte in 7 maanden tijd....) Vraag me dan wel af hoe het gaat als stopt met SB en weer normaal (maar wel gezond) gaat eten, is het dan niet zo dat er weer een partij kilo's aankomen? groetjes
Ja, ik heb het wel eens bij een vriendin doorgelezen, maar vond ook dat je maar weinig mocht, logisch dat je afvalt. En ik ken genoeg mensen die nu al die kilootjes een paar maanden later weer terughebben. Ik houd het maar op minder snoepen en meer bewegen, werkt bij mij nog het best.
Ik heb eind juli een maagband laten plaatsen maar wil hierbij ook graag sonja bakkeren. Ik denk dat ik ook maar even haar eerste boek in huis ga halen Na zoveel positieve verhalen er over te horen