Allemaal wilskracht.. Als je je levenswijze niet aanpast erna zullen idd de kilo's er zo weer op zitten. Ik ben nu met bijna 30 weken zwanger nog niet eens weer die 15 kilo rijker
leuk tpoic! Ik heb ook vandaag ed boodschapjes gehaald! Mijn vriend en ik grapte nog ...... Alleen al als ik er naar kijk zo gezond is het val ik al af
Wij hebben voor de zomervakantie een aantal maanden aan Sonja gedaan en ik moet zeggen dat het goed te doen was. En je valt idd af. Ik vind het vooral erg handig want je hoeft niet meer na te denken over wat je gaat eten want dat doet Sonja voor je. Veelal vind ik de recepten erg lekker en zeer gemakkelijk te maken Wij beginnen volgende week ook weer want in december hebben we alles gegeten wat los en vast zat dus t is wel weer ff nodig! Ik heb alleen het nieuwste boek nog niet. Hebben jullie daar ervaring mee? Groetjes
Volgens mij is het helemaal niet verstandig om te lijnen als je nog bv geeft, er komen dan afvalstoffen in de melk terecht en bovendien kost het bv geven veel energie en heb je juist heel hard je calorietjes nodig (wel gezonde natuurlijk). Ik zou dus lekker even bv blijven geven en daarna pas gaan bakkeren. Ik vind dat je echt veel mag eten hoor, vooral het avondeten, al die aardappels en groente krijg ik normaal niet binnen. Bovendien is het zoals natasja al zegt een manier om je eetpatroon aan te passen. Als je na het SB dieet weer alles gaat eten wat los en vast zit, tja dan zit het er zo weer aan.
Ach ja een beetje genieten mag ook al wel. Bij ons is er geen sprake van (overmatig) overgewicht. Eerder van een kleine reserve... Dan kan je je af en toe zo'n maandje veroorloven...
Ja, dat klopt, maar geldt voor elk dieet. Helaas ontbreekt het mij momenteel iets aan wilskracht en discipline. Ach, wie weet ga ik nog eens aan de Sonja Bakker, maar dan een beetje aangepast. Maar wat is eigenlijk het verschil tussen het eerste boek en het tweede boek? Staan er in dat tweede boek alleen recepten of ook hoe je moet Sonja Bakkeren?
IK vind SB echt vreselijk! Het is sowieso echt afzien, ik hoor van mensen dat ze er versteld van staan dat ze zoveel mogen eten, nou ik vond het echt honger lijden! En ik vind het te ingewikkeld, je moet apart koken en je moet je houden aan het menu, daar krijg ik al de kriebels van! Ik wil afvallen door middel van gevarieerd en gezonder eten en niet snoepen. Ow ja, en sporten..
nou dat vind ik sb ook! veel gevrarieerd eten, veel gezonder, en veel meer ook. Omdat ik nooit tussendoortjes at en ontbijt ja dan is het voor MIJ veell meer! Als ik eenmaal aan dat patroon gewend ben zal het me later ook makkelijker afgaan! Tis voor ieders wil he!
Hi meiden! Ik meldde het net al even in een ander topic, maar ik ga maandag ook weer beginnen! Ik wil graag 5 kilo kwijt! Heb al eerder aan SB gedaan en in het begin is het wennen, Het is net of je lichaam even moet wennen aan wat minder en anders eten, maar na een week gaat het al een stuk beter! Voor dat we op vakantie gingen van het zomer ook aan de SB geweest en was echt super strak! Daar gaan we weer voor! Liefs Malina
heeft er niemand slechte ervaingen met SB? ik ken twee mensen die haaruitval hadden en die zeggen dat het door het SB dieet zou komen ivm tekort aan bepaalde stoffen?
Ik heb ook geen slechte ervaringen met SB. Ik vul ook alles aan met vitamine pilletjes, van A tot Zink. Weet ik dat ik echt alles binnen krijg. Maar haaruitval nog nooit gehad hoor. Ben vandaag weer begonnen. Wil er weer even 2 maandjes tegen aan.
ik heb wel gehad toen ik echt actief al ongeveer 6wk bezig was dat ik aldoor heel duizelig was. Ik heb toen bloed laten prikken en bleek dat mijn suikerspiegel te laag was. Ik MOEST van de dokter dus weer lekkere dingen eten ! De huisarts zei ze bijna zeker wist dat dat kwam door het dieet.. Nu zorg ik ervoor dat ik af en toe een druivensuikertje neem om dit te voorkomen! Verder geen last gehad van haaruitval, gelukkig!! Liefs Malina
gewoon ff doorzetten na 2 weken is het honger gevoel al bijna weg... En waarom appart koken?...mag de ander geen groentes en aardappelen? Als ie niet mee lijnt dan neemt ie toch wat meer? Appart koken vind ik zo'n onzin...je kijkt van te voren de menu'' s door en doet boodschappen..en meestal ben je veel goedkoper uit dan normaal. De menu's van Sonja ZIJN gebasseert op variatie in eten ..ene keer ook wat meer andere keer minder dat houd je maag aktief. En sonja adviseert ook zeker 30 minuten a 1 uur sporten .... Ik heb wel wat meer haaruitval gehad...maar echt niet zorgwekken d met kale plekken...maar ook dat trekt weer bij na een paar weekjes...je lichaam moet ook echt even aanpassen
Ik doe ook SB, maar dan een beetje van Sonja en een beetje van mezelf...bevalt me prima! En ja,...dat apart koken is me ook niet duidelijk....als ik zeg dat ik SB kook, dan zitten ze supersnel aan tafel hier hoor... Ik ben 5 kilo kwijt, nog 10 te gaan....
Wij hebben het vorig jaar gedaan, nouja ik zelf niet echt , ik zit prima op gewicht, maar m'n man wel. Dus ik at gewoon mee. Dus van dat apart koken, snap ik ook niet helemaal! Mijn man had geen honger, wel snoeptrek, maar dat was na 2 weken ook echt voorbij, als hij echt snoeptrek of knabbeltrek had, ving hij dat op met sultana of een evergreen. En soms dan maar eentje meer. Ook als hij honger had, terwijl van sonja echt niets mocht, dan maar komkommer, of yoghurt of sultana. Dat zijn ook dingen die ze zelf aangeeft en dat is geen probleem. Verder vonden wij de groenten echt veel! Rauwkost lust mijn man niet, dus dat at hij niet Vlees zijn we wel gaan halveren van wat we normaal aten, even wennen, maar verder geen probleem. Ik ben wel op veel dingen kruiden gaan strooien ter afwisseling, kipkruiden, vleeskruiden etc. Wij hebben niet meer gesport dan anders. Mijn man korfbalt, dus 1 x trainen 1x een wedstrijd in de week (laag niveau hoor hihi) Maar het is gewoon zo belangrijk (denk ik) om de pudding na het warme eten weg te laten + om echt al je tussendoortjes te eten! Wij hebben zelf heb 1e boek maar 6 weken gevolgd, daarna hebben we het patroon gewoon aangehouden en zelf ingedeeld. Je hebt het snel genoeg door. Wij eten nu dus nog zo, alleen wordt er iets meer gesnoept. Mijn man is in totaal 17 kilo afgevallen tot augustus 2007. En in de maanden er na nog zo'n 2 kilo. Van 92 naar nu 73 , en zoals het er nu uitziet, komt het er echt niet meer bij. Neigt hij wat omhoog, dan let hij iets beter op eventjes en vervangt hij weer iets vaker het koekje voor een sultana of een appel ofzo. En nog steeds bij grote trek ineens, een kom yoghurt (met zoetstof) mijn ouders zijn ook beiden flink afgevallen trouwens m'n (= 57 jaar) 15 kilo en m'n moeder 12 , maar die heeft moeite om op gewicht te blijven nu, in de zin dat ze goed moet eten om niet meer af te vallen. Dus tja; hier ook alleen maar goede ervaringen... je moet je zelf gewoon niet te veel uithongeren, ga je flauwvallen, dan wordt het toch tijd dat je even een extra sultana pakt...