Ik kook op gas, heerlijk de vlammen onder de pan Nu hebben mijn tefal pannen de welbekende anti aanbak laag, wat volgens mij het "verboden" teflon is. Dus ik wil eigenlijk overstappen op iets anders. De keramiek pannen schijnen erg goed te zijn, maar welke dan, welk merk? Ik kom nog heel veel reviews tegen van alles dat aanbakt in de pan, hoeveel boter of olie er ook gebruikt wordt. Dat willen we ook niet Volgens mij zijn er ook gewoon van die glimmende stalen pannen, of gietijzeren pannen. Maar wat is nu echt goed, of gebruik jij zelf al jaren. Ik ben benieuwd
Ik gebruik al jaren naar tevredenheid korkrnpannrn van BK. Heb ze nu net vervangen maar ook deze zijn weer fijn.
De gietijzeren pannen zijn het meest bestendig, ze zijn wat duurder en wat zwaarder en alleen met heet water af te wassen; maar ze gaan je hele leven mee. De eerste paar keren kunnen ze wat plakken, maar dat verdwijnt vanzelf. Gegarandeerd geen chemische laag die los kan komen.
Hier koekenpannen van de ikea (trovardig). Zijn we de duurdere pannen, maar wij vinden ze echt super!
Is ook teflon, de tefal koekenpannen die ik nu heb bakken in principe ook heel goed, maar ik wil dus juist van die teflon bodem af
Ik zie dat Ikea ook gietijzeren pannen heeft, iemand daar toevallig ervaring mee, zijn wel duurder, maar met 25 jaar garantie, en geen teflon
ja die hebben wij! Ik heb ook een koekenpan van le creuset, maar die van de ikea is net zo fijn! Gietijzer is wel zwaar (vooral lastig met bijvoorbeeld pannenkoeken bakken), maar ik wil nooit meer wat anders. Bakt echt heel fijn! Ik heb overigens ook de gietijzeren braadpan van de ikea, dat is ook een aanrader!
Ik gebruik tegenwoordig IKEA365 koekenpannen. Eerder had ik de goedkoopste van IKEA, die ik na een jaar weer kon vervangen. Nu dus de 365 serie. Mooie stevige pannen.
ohh dat durf ik niet te zeggen.. edit: ik heb even gekeken maar idd die hebben een teflon anti aanbakbodem.
Teflon is toch niet zo erg? Gewoon op tijd vervangen en niet met vorken of weet ik het wat erin zodat het los raakt. Ik gebruik die nieuwe.lijn van tefal, geen teflon maar dat is toeval. Zocht iets voor inductie en daar kwam ik op uit Ikea heeft volgens mij ook een lijn zonder teflon en ikea pannen hebben over het algemeen een goede prijs kwaliteit verhouding.
Ik dacht dat wij teflon hadden maar ik was aan het lezen over vervanging voor teflon en las toen over keramisch en dacht toen dat wij misschien toch iets anders hadden. Ben even gaan kijken en wij hebben tefal met intensium non stick laag, op minerale basis en veel minder schadelijke stoffen. Schijnt een stuk minder schadelijk te zijn voor de gezondheid dan teflon (teflon kan loslaten maar er komen ook gevaarlijke gassen vrij bij hoge temperaturen). Onze wok heeft wel gewoon teflon maar die gebruiken we niet zo vaak.
Ts, misschien heb jij dan toch ook geen teflon aangezien je ook tefal pannen hebt. Op de binnenkant van de pan staat wat voor materiaal het is (ik zat eerst op de onderkant te zoeken )
Ik lees even mee, ik wil ook geen teflon meer. Drama. Van ikea zie ik nu de sensuell serie...volgens mij is dat zonder laag.
Ik vind onze tefal pan echt tragisch.. Gebruik ik enkel voor vlees als een stuk biefstuk o.i.d. Ik heb een ceramieke pan van wilko's dat is een huismerk van een winkel wilko's wilkinsons hier in de UK. Blauw aan de buitenkant met een witte ceramieke laag.. Maak er al maanden heerlijke gestoofde groentes mee want er zit een deksel bij.. Ook curries.. Ik heb juist helemaal geen probleem met aanbakken, dat heb ik eerder in een soep pan die te dun is aan de bodem en je kunt er nog geen ui op fruiten zonder aanslag te krijgen.. Tuurlijk als ik te lang wacht of niet genoeg roer kan het aanbrandden maar het bruint meer aan dan dat het echt aanbrand vergeleken met in mijn andere pannen met zwarte laag erin.. Ik vind het een pareltje van een pan en ik snap best dat ik voor de prijs en gezien het een huismerk is er maar een paar jaar uit krijg tegenover sommige pannen die ik hier op het forum voorbij heb zien komen!
Ja denk het wel. Kan even niet naar de keuken omdat er een ziek meisje bovenop me ligt . Maar als ik google klopt het wel geloof ik maar twijfel nog of het handvat hetzelfde is. De laag is echt heel sterk.