Huisdieren

Discussion in 'De lounge' started by Yotsuba, Jul 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Omdat ik zo gauw niets kon vinden over huisdieren in het algemeen maar één gestart.
    Zelf hou ik enorm van dieren (allerlei soorten en maten) ik ben ook afgestudeerd dierenverzorgster en heb een aantal jaar in een dierenwinkel gewerkt.

Momenteel heb ik nu 2 gerbils (woestijnratjes) een lilac en een zwarte allebei dames genaamd Lain en Yoko

Dan nog 2 muisjes genaamd Pip en Lola (chocolate tan en zwart bont tan kleurtjes)
    Het was eigenlijk niet de bedoeling dat we muizen zouden gaan houden maar Pip is veelste jong en zwak gevonden in een winkel (go mag weten hoe ze daar kwam want ze is wel een tamme gefokte muis) Uiteindelijk hebben wij haar opgevangen en een vriendinnetje voor haar gehaald :)

En dan mijn trots mijn schatjes van katjes ;)
    Skippy is nu 12 en komt uit t asiel, een echte mopperkont die duidelijk al genoeg heeft mee gemaakt maar naar ons een echte kroelkip en kletskop :)

Murphy is onze maine coon kater van ruim een jaar en echt een rood donderstraaltje.
    Heerlijk aan t puberen maar een onwijze schat.
    Jammer genoeg accepteerd skip hem nog niet helemaal als "vriendje" maar dit gaat steeds beter :)

Ben benieuwd naar jullie maatjes !

En toegevoegd nog een fotootje van mijn poezels!

2. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    ahhh lieve poesjes!

Even denken... Wij hebben 2 honden, een Franse bulldog en een Engelse bulldog.
    Dan nog 2 poezen (moeder en dochter)
    Zes kippen, 2 konijnen en nog een aquarium vol vissen..
    Heb een tijd geleden 3 fretten gehad, en ooit, als we groter wonen wil ik zeker weer fretten.
    En hier en daar een huisspin..:)

3. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Een schat van een hond, Blinker. Hij is een kruising tussen een husky en een labrador. Kortom lomp en eigenwijs. Hij komt uit het asiel, en was al volwassen toen ik hem haalde. Volgens mij is het ook deels zijn huskybloed dat ik hem amper meer heb kunnen heropvoeden.

Verder nog een asielkat van een jaar of 4. Ze is erg op zichzelf, en komt alleen af en toe naar me toe.

Sinds kort een kitten, gewoon uit een nestje van vrienden. Hannes is mijn eerste niet asieldier, en is nu ruim 4 maanden.
    Hij maakt meer rotzooi in huis dan mijn dochter, hihi.

En dan nog mijn konijn in de tuin, ook uit het asiel. Ze is onlangs weduwe geworden, en ik zoek nu een gecastreerde ram voor erbij.
    En een tropisch aquarium in de woonkamer.

4. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    Wij hebben 3 sphynx katten, naaktkatten dus. Ze zijn heel erg lief en aanhankelijk en gewoon erg gezellig.
    Het zijn 2 katers en 1 poesje. Bo, Boef en Belle. Bo is bijna 4,Boef is 3,5 en Belle wordt volgende week 3.

Foto's staan op onze site!

5. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Wij hebben een hondje, Layka. Ze is een mixje van een whippet/bordercollie/herder/boomer. Ze lijkt het meest op een whippet maar is minder extreem.

Mijn ouders hebben cornisch rexen, die zou ik zelf ook heel graag willen maar manlief is helaas erg allergisch.

6. Joyce84

Joyce84 VIP lid

Nov 24, 2006
    5,350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Wij hebben een australische wateragaam en 4 waterschildpadjes :D

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Leuk!

Wij hebben 2 honden, een jack russell en een labrador, beide uit het asiel.
    Ik heb een cavia pensioen opvang, ik heb jarenlang showcavia's gefokt, maar ik kon mijn oudjes niet weg doen. Nu brengen fokkers uit binnen en buitenland hun oudjes naar mij :) Ze blijven hier tot hun einde, de max is 20 cavia's, ik ben gestopt met fokken omdat het me teveel werd (ik zat tegen de 50 caafjes). En ik sta erop dat ze 2 keer per week verschoond worden.
    Dan hebben we nog een paar kippen en een paar vogels en een konijn.

Foto van 1 van mijn opvang hokken:

Groetjes Marijke

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

leuk, wij hebben ook 2 gerbils waarvan eentje een Lilac.

daarnaast 3 katten, eentje van 3 jaar, eentje van 2 en eentje van 8 weken :)

9. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ahh wat leuk en gezellig allemaal :)
    @oekoek, ik hoorde van een kennis dat fretten tegenwoordig maar erg kort leven jammer is dat maar t zijn zeker leuke beestjes, leuk ook de bulletjes :)
    @Moaatje, Ja husky's staan er inderdaad bekend om dat ze moeilijk opvoedbaar zijn of in ieder geval moeilijk weer te vormen.
    Wel prachthonden hoor zeker zon kruizing (waarschijnlijk)
    @Lon en Tijn, leuk dat jullie Sphinxjes hebben je ziet ze vaker !

Ahh Meer volk met beestjes dan ik had verwacht haha :D

@Wup; Ze zeggen dat mensen die allergisch zijn wel minder last hebben van rexjes ? weet niet of dat een fabel is?

@Joyce wat voor waterschildpadjes? roodwangetjes of?

10. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Wowww wat een gave bak zeg Marijke! :D
    Hey wat nice Marieke :D hoe oud zijn jouw gerries?

11. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ahhh Wup! ik zie je foto nu pas !
    Wat een sweetie!!!!

12. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    @Yotsuba, klopt helemaal. We fokken er zelf ook mee en inderdaad zijn er rexen succesvol naar baasjes met allergie gegaan. Maar mijn man is zo verschrikkelijk allergisch dat hij er al last van heeft als ik er alleen maar geweest ben en geen kat op schoot heb gehad. Gelukkig gaat het met de hond wel goed!

@Marijke, mooi voor elkaar zo met de caafjes!

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn gerbils zijn dik 2 jaar nu! de katten vinden ze erg leuk en zitten vaak uren voor de kooi met zijn drieeen te kijken :)

14. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Oh wat ontzettend balen zeg, en medicatie geen optie?
    Then again een hond is natuurlijk ook fantastisch, zodra wij de tijd en ruimte hebben wil ik ook dolgraag een hond :)

Voorlopig houden we t bij de knagertjes en katten en straks als we groter wonen willen we heeel graag een Siberische kat erbij :)
    Als speelvriendinnetje voor Murphy omdat we merken dat hij wel erg hunkerd naar som cat loving ;)

15. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Deze allergische reactie is al met medicatie. Als hij meegaat naar mn ouders voor een middag echt op visite ofzo dan neemt hij 2 dagen van te voren een dubbele dosis en dan is het een poosje uit te houden. De hond heeft hij ook wel iets last van, maar hij moet zn medicatie toch slikken en dan gaat het hardstikke goed.

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dankjulliewel :) De caafjes zelf zijn er ook blij mee, tis ook veel leuker als in zo'n klein kooitje, ze zijn nu veel actiever :)

17. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Wij hebben een Border Collie reu van nu 16 maanden. Hij is echt onze schat in huis en ook de rest van de familie is dol op hem :)
    Toen we met vakantie waren is hij bij mijn zus geweest en mijn ouders kwamen overdag met hem spelen zodat hij nooit alleen zou zijn!
    Ik wil ook dolgraag een kat, maar als ik bij mijn zus ben (heeft 2 katten) kan ik niet ophouden met niezen als ze in mijn buurt komen :( Ik las hier net iets over bepaalde katten waar je niet allergisch voor bent. Wat voor katten zijn dat en waar kan je ze kopen? Zijn ze duur?

18. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,189
    113
    3 britse korthaar katten lopen er hier rond

19. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    @Yotsuba: Ook ik heb de opleiding dierverzorging gedaan MBO niveau 3 medewerker dierverzorging. En ik doe nu via de LOI de opleiding MBO niveau 4 dierenartsassistent/paraveterinair.

Ook wij hebben een kleine dierentuin thuis.
    Zo hebben we een aantal vogels buiten zitten en hebben we 2 tamme valkparkieten binnen zitten. Ook hebben we 2 dwergkonijntjes die af en toe een nestje hebben.
    En dan hebben we nog 2 honden, 1 is een kleine huskey (en sinds we een andere hond erbij hebben lijkt ze helemaal klein) en 1 Landseer. Zie hier een foto:

View attachment 5665

Die zwart witte (landseer) is hier nog maar een half jaartje :D.
    Ook heb ik ook nog 2 ratten (japannertjes) gehad, maar deze zijn van ouderdom overleden.

20. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hier 2 britse kortharen. 1 lilac poes en 1 blauwe castraat.

Verder twee konijnen: een zwarte (gecastreerde) ram en een blauwe voedster.

En dan nog 3 wyandotte kriel kippen en een hollandse krielkip. En momenteel nog 3 wyandotte kriel kuikens van 7 weken oud, waarvan er 1 blijft en twee nog weggaan.

Dit zijn de poezels:

Share This Page