Door oude matras vlooien?Of iets anders?

Discussie in 'De lounge' gestart door puzzcat24, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Sinds we de hele oude matras van zolder hebben gehaald in juli hebben we al 2x een soort beestje feest gehad in onze slaapkamer
    Ze bijten ons en er komen bultjes die niet meer jeuken na een kleine paar minuten
    Je zou denken vlooien maar onze poezels hebben nergens last van
    Nu hebben we ook onze vloerbedekking weg getrokken in de slaapkamer en de gang
    We stofzuigen in de naden tot de deze maand laminaat krijgen...
    Toen we het de eerste keer hadden heb ik alles super schoon gemaakt en binnen 2 dagen geen last meer

Wat er gebeurd is is dat we de kamer waar die matras ligt hebben verplaatst weer last van beestjes...

Vandaag alle 2de handse matrassen (voor de visite hihi) weggooien,alles stofzuigen in de naden en hopen voor een rustige nacht...
    Want die dingen bijten alleen snachts...

We lopen naar beneden en nemen ook kleding mee voor de was dus je zou denken als het vlooien zijn moeten de poezels er nu toch ook onder zitten?
    Of dat we gebeten worden beneden door de mysterieuze beesten...

Wie weet wat dit is?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ja, dat kan heel goed hoor. In (meestal goedkope) hotels kun je bedbugs (weet niet hoe ze in het Nederlands heten) hebben en die prikken ook. Lijken net kleine mini-muggenbultjes. Volgens mij moet je de kleine etterbakjes met insectenspray verdelgen, maar lekker gezond is anders om daarna weer op te liggen. Vaak komen ze in warme landen vaker voor, maar wie weet vinden ze jullie matrassen ook wel lekker warm en vochtig genoeg om in te wonen.

3. Angelina

Angelina Niet meer actief

In het Nederlands heten die bedwantsen Jo79.

Die schijnen weer op te rukken in Nederland, ik had er laatst een reportage over gezien op tv, schijnt moeilijk vanaf te komen te zijn

4. puzzcat24

Holy crap...
    Het zijn die gore beesten...
    Want het zijn geen vlooien...
    Dan zouden onze poezels er ook onder moeten zitten...
    Omg omg omg
    *rent in pure paniek rond*

Mijn hubbie zegt ook snachts hebben we er last van en niet overdag...

Pfftt word even depri...

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    ohjee hopelijkk is het toch iets anders puzzzcat... die beessies zijn vreselijk!

Sterkte!

*raakt al in paniek bij het zien van die beesten op google*

6. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Maar bij bedwantsen vind je ook plekjes bloed toch? tenminste dat zag ik een keer op discovery in amerika :(
    En bedwantsen zie je ook met het blote oog toch?

Worden je katten behandeld tegen vlooien? (preventief?)
    Misschien dat ze daarom niet op de katten zitten?
    Ik zou in idd geval als de bliksem een ander matras aanschaffen :p

7. Angelina

Nee, die hoef je niet te zien met het blote oog. Ze zijn een meester in verstoppen namelijk. Je ziet ze niet overdag en 's nachts slaan ze toe.

Puzzcat, ik hoop dat het gewoon vlooien zijn meid, ik heb namelijk geen idee hoe je ze weg krijgt. Matrassen vernietigen denk ik?

8. Angelina

Oh ik heb een interessante link gevonden met filmpjes en allerlei tips ter bestrijding van bedwantsen.

Bedwantsen! Alleen bij de gedachte begint het al te jeuken. : bedwantsen , cimex lectularius, weegluizen, wandluizen.

Misschien heeft iemand er wat aan.

Wat Yotsuba zegt klopt ook: Vaak zijn er kleine bloedspoortjes te zien in de lakens. Als je de bedwant wilt betrappen moet je 's nacht het licht aan doen, dan schieten ze rond in je lakens.

Niet echt een opbeurend verhaal, maar misschien zijn het gewoon vlooien, en zie je helemaal niks Puzzcat, en zijn het laat uit gekomen eitjes van vlooien of zo?

9. puzzcat24

Ja begin nu ook alweer te twijfelen
    We gaan de matras zo in het hok gooien en de hele kamer stofzuigen

Denk ook dat het eitjes/cocons zijn die bewogen zijn en nu dus open gegaan zijn want de bijten lijken niet op de plaatje van google over bedwantsen

Heel erg bedankt dat jullie meedenken!

Deel Deze Pagina