Wij hadden al door dat Dano heel gemakkelijk schrikt van geluiden. maar nu heeft het KDV al een aantal keer aangegeven dat hij erg schrikt van gegil van andere kindjes, en dat uit zich in huilen. wij zijn nooit overdreven stil geweest in huis. deurbel staat altijd aan, we praten normaal als hij slaapt staat er muziek aan en als hij beneden ligt staat de TV ook vaak aan. dus geluiden te over. hoe kan ik hem wat meer laten wennen aan geluiden?
Moeilijk hoor... Misschien de radio wat vaker hard zetten? Die van mij schrikt geeneens als ik boos tegen dr praat. Dan lacht ze me al uit! (ik loop dan wel voor de gein boos te praten) Misschien eens wat vaker met de deuren slaan? In zn kamer stofzuigen als hij slaapt? Succes hoor!
zeker moeilijk. maarre met de deuren slaan. hmmzz toch maar eens ruzie maken dan met mijn vriend laatst bijv, buurvrouw heeft een zoontje die is 8 weken jonger als Dano. we stonden met zn allen buiten(wonen in het centrum) komt er een brandweerauto aanrijden die ineens zijn sirenes aanzette. Dano schrok zo erg dat hij bijna stikte van het huilen. de zoon van de buurvrouw lag gewoon te kijken.... zo zielig vond ik dat voor Dano stofzuigen in zijn kamer deed ik wel altijd. misschien maar weer eens mee beginnen.
Alyssa schrikt ook heel snel. Vanmiddag bijv. nog, ik had haar op m'n arm en was aan de telefoon. Blijkbaar zei ik iets net iets te hard (in m'n enthousiasme), en Alyssa schrok zich rot en ging keihard huilen. Ik hoop dat dit vanzelf een keer overgaat. Wat je eraan kunt doen weet ik ook niet .
inderdaad patricia, gewoon bij iets te hard zeggen schrikt hij al. misschien horen ze TE goed ofzo. zou dat kunnen?
Klinkt misschien lullig, zo bedoel ik het zeker niet, maar voor honden heb je daar speciale cd's voor. Met allerlei geluiden: vliegtuigen, brommers, vuurwerk, drumstel, noem maar op. Met honden kun je zo trainen om aan geluid te wennen. Je moet dan de cd zo zacht zetten dat er geen stress ontstaat. En terwijl de cd speelt lekker samen spelen ofzo. En dan steeds een beetje harder maar wel altijd onder het stressniveau blijven. Werkt hier voor de honden heel erg goed. Misschien ook wat voor baby's?
vaat ik zeker niet lullig op hoor pendrag ik wil namelijk wel dingen proberen. nu heeft ie juist stress als hij zo schrikt en als ik hem kan laten wennen aan lawaai door een CD voor honden, ja so be it. beter voor hem denk ik dan. waar haal je zo'n CD?
Als Justin slaapt.. is hij niet wakker te krijgen. Voorheen tenminste. Als er n ambulance met sirenes voor bij rijdt.. beide x is hij hier van wakker geschrokken. Overdag doe ik bewust t raam ook ietsje open zodat hij went aan geluiden. Ook stofzuig ik gewoon ed. Laatst was hij aan t mopperen en mn man loopt zn kamertje rustig binnen en Justin was zo geconcentreerd aan t 'spelen' dat hij echt schrok van papa en toen was t idd brullen geblazen. Moest er wel n beetje om lachen .
http://www.martingauswebshop.nl/002%20Webshop/003%20producten/003%20CD%20dvd/WindowCDDVD.html Of je de man nu mag of niet, z'n cd werkt in ieder geval goed!
Mijn eerste gedachte was toch ook een erg goed gehoor. En weet niet of je dat moet forceren met harde muziek. Misschien eens bij cb navragen of dat te testen is. (lijkt mij wel)
ja indd daphne we moeten sowieso binnenkort weer naar het CB. maar misschien bel ik maandag wel even op om te vragen. kan nooit kwaad denk ik.
Kylian heeft het ook hoor, maar we hebben ontdekt dat hij dan heel geconcentreerd is met iets anders. b.v hij zit te spelen met zijn speelgoed en wij roepen hem voor het eten, resultaat brullen. of als de hond begint te blaffen omdat er iemand bij de deur is, dan zet Kylian het ook op een brullen. Maar goed als je kleintje in het kdv steeds moet huilen omdat de andere kinderen geluiden maken dan wordt het toch wel wat vervelend. Gewoon even overleggen met het cb. Groetjes anita
Daar kun je niet veel aan doen. Het is gewoon de persoonlijkheid van je kindje. Je kunt thuis wel in de weer gaan met allerlei geluiden, maar wss raakt hij daar nog meer van van slag..Milan had het ook heel erg en dat is gaandeweg minder geworden, nu heeft hij er geen last meer van. Misha heeft het ook weer, gewoon heel erg gevoelig voor harde, onverwachtse geluiden. Ze kan ook van slag raken als het erg druk is in huis, bijvoorbeeld als mijn vriendin hier is met haar zoontje, die ramt altijd als een bezetene op Milan zijn werkbank. Ja, dan is het bij Misha gillen geblazen. Verder huilt ze heeeeeeeeel weinig, ze is gewoon vreselijk makkelijk en rustig, mss houd ze daarom ook wel niet van die herrie, omdat ze zelf zo'n rustig kind is. Mss herken je dat ook bij jou zoontje? Komt vanzelf goed als ze wat ouder worden en gaan begrijpen waar al die (onverwachte) geluiden vandaan komen..
De baby van mijn vriendin heeft ook zo`n "fase" gehad waarin haar dochter erg schrikkerig was dit is vanzelf minder geworden. Groetjes Senna
Ja dat herken ik absoluut, Dano huilt zo goed als nooit. en is verder zelf heel rustig. maar vind het zo zielig dat hij steeds moet huilen van geluiden die andere kinderen maken. Ga toch eens het CB bellen kijken wat zij zeggen
Ben benieuwd, hou ons op de hoogte! Mijn dochtertje schrikt ook heel snel! Is verder een supertevreden meissie wat weinig huilt..maar onbekende/harde geluiden, daar moet ze erg van huilen! Je bent dus niet de enige.. Zielig om te zien he...
Hier ook eentje ...... Ons knulletje kreeg ook de opmerking van het KDV dat hij erg schikt van het krijsen van andere kindjes. In het begin was het ook zo dat als een van ons moest niezen, dan schrok hij. Terwijl als we buiten liepen en er kwam een brommer voorbij .... niks aan de hand. En meehuilen met kindjes, terwijl hij hééél weinig huilt. En dat valt mij wel op: de meeste kindjes die schrikachtig zijn, zijn zelf hele rustige kindjes die bijna nooit huilen. Bij ons ventje is het vanzelf een beetje over gegaan. Groetjes, Ellis
Is het altijd? Daan heeft dat een hele korte tijd gehad als je dan nog maar geeuwde met gekuid of in eens boe zijn al schok en huilde na een week of 4 was dat over.