Over 2 weken hebben we onze 3-maandelijkse babyborrel met 4 stellen + kinderen. Wij zijn aan de beurt om ons huis en onze diensten ter beschikking te stellen. We beginnen vaak rond 15.30 en eten dan ook met zijn allen en rond 19.30 gaat iedereen naar huis. ` Ik ben op zoek naar gerechten/salades/hapjes/schotels die simpel te maken zijn, sochtends al bereidt kunnen worden en ook niet al te veel kosten. We zullen met 8 volwassenen, 4 peuters, 3 dreumesen en 2 babys zijn, maar die drinken alleen nog maar melk Ik ben geen held in de keuken, dus iets wat eventueel zou kunnen mislukken valt al af. De vorige keer hebben we 2 verschillende soorten pastasalade, een groene salade en stokbrood op tafel gezet, dit keer willen we graag iets anders.
Koude Rijstsalade: Notenrijst (van bv. lassie maar ook Ah huismerk) koken en laten afkoelen. Gerookte kipfilet in stukjes toevoegen. 2 of 3 kiezen uit: Erwten Tuinbonen Mais Kidneybonen (Gewoon rechtstreeks uit blik toevoegen zonder verwarmen) (Zoete punt)paprika snijden en toevoegen. Tot slot een bakje Selleriesalade door het geheel mengen als dressing. Hier altijd een groot succes.
https://www.koopmans.com/recept/gebakken-ei-met-bacon-in-bladerdeeg/ Lekker makkelijk en klein https://www.koopmans.com/recept/tarte-soleil-met-tomatenpesto-paprika-en-venkelzaad/ Makkelijk en je kan het voorsnijden en kleine hapjes pakken
Misschien pastagerechten? Lasagne kan je van tevoren klaarmaken. Verse spaghetti is ook heerlijk. Saus van gevoren klaarmaken en dan alleen de spaghetti nog 4 min koken. Pan nasi met saté er eventueel bij Stokbroodje kruidenboter/boter met zeezout vooraf.
Wat echt heerlijk is zijn kip cajun Wraps van de site Brenda kookt. Voor de kleintjes die al mee eten niet teveel cajun! Zout peper pijnboompitten en bacon kan je evt weg laten. Of eigen gemaakte hamburger en dan van te voren schaaltjes met komkommer, sla, tomatenblokjes, augurkjes, ceddarkaas maken en een schaal met broodjes erbij en klaar! Evt nog oven patat of uit de actifry als je die hebt.
Strikjespasta Bieslook Selleriesalade Cashewnoten Rozijnen Ananas Mango Allemaal mengen, heerlijke salade!
Laagjessalade (ff zoeken via Google) is hier een groot succes. Kun je juist heel goed een dag van te voren maken, en het enige dat je moet koken zijn een stapel eieren. Erg makkelijk en erg lekker. Ik zou, als het een beetje goed weer is, lekker gaan bbqen. Vlees, salades, brood, en vooral niet te moeilijk doen. Vinden kinderen vaak ook wel leuk en lekker, kunt het zelf voorbereiden of door de slager laten doen.
Wij doen dit ook weleens met vrienden groep. Hier zijn: Mexicaanse wraps en taco's met gehakt en kip en salade, tomaatsalsa, guacamole. Italiaanse ovenschotel met een tomaat, basilicum, mozzarella salade Kaasfondue met stokbrood en allerlei rauwe groentes Hamburgers met broodjes en allerlei beleg Populaire gerechten. Voor kinderen wat knakworsten en broodjes erbij, en rauwkost.
Koude salade met parelcouscous? Weer wat anders dan pastasalade enz, toch heel vullend. Vast genoeg receptjes van te vinden!
Verse soep met stokbrood en verse salades voor op t stokbrood. ( ei, tonijn, etc ) Quiche. Voor de kids pannenkoeken...
Bakery burgers van Rudolph! Simpel! Makkelijk van te voren te maken, goedkoop, alleen nog even bakken op het moment supreme en ze zijn echt heerlijk! Het is eigenlijk gewoon een hamburger Wellington, ze smaken echt goed . Ik zorg wel altijd voor goed gehakt! Meestal pak ik kalfsgehakt maar met rundergehakt zijn ze ook heerlijk. Hier op verjaardagen altijd een succes! Ik maak er meestal 40, just in case, maar de meeste mensen krijgen er geen 2 op. Ik weet niet hoe oud je kindjes zijn maar mijn oudste zoon van 3 vind het altijd leuk om mee te helpen met de diverse ingredienten op elkaar stapelen . http://m.24kitchen.nl/shows/rudolphsbakery/recepten/bakery-burgers