als je van fantasy boeken houdt zou je alle 7 delen van de donkere toren van Stephen King moeten lezen! zijn geen thrillers, echte fantasy boeken! en zo mooi! heb alle delen al 3 x gelezen en ga ze zeker nog een 4e en 5e keer lezen!
@ mama van chloe. tanx voor de tip. heb even in je album gespiekt wat word jouw meisje ook al weer groot zeg.
Het is al genoemd maar Robin Hobb schrijft echt heerlijk (eerste 3 series iig en nummer 5, de vierde is een stuk minder!). Maar ook de donkere toren serie van Stephan King is briljant! Ik heb zelf nog michael scott (de geheimen van de ontsterfelijke nicolas flamel serie), dat zijn boeken op het niveau van Harry Potter (kinderboeken) maar erg verslavend! Raymond Feist heeft een hele serie die makkelijk weg leest hoewel ik na boek 7 het wel beu was (gaat dan weer over de zoon van..)
ja die van michael scott had ik gezien toen was het toch de alchemist. tjonge jonge moet een heel lijstje gaan maken nu. dus als iemand wat te koop heeft pb me maar ff
Inderdaad lastig hoor, er zijn zo veel verschillende boeken van schrijvers in het fantasy-genre die de moeite waard zijn. Ik heb er de laatste jaren al veel verslonden, sommige goed, andere nog beter. De boeken die ik goed heb gevonden zijn onder andere de boeken van: Robin Hobb Terry Pratchet Weiss en Hickman David Eddings Terry Brooks J.R.R. Tolkien en nog veel meer. Wat ik persoonlijk echt hele goede boeken vind (op dit moment, nadat ik veel andere al te vaak gelezen heb) zijn de boeken van Juliet Marillier. Het genre is historische fantasy, maar ik vind het romantische aspect ook heel goed naar voren komen. Ook vind ik de serie boeken over De Grijze Jager, van John Flanagan heel erg leuk. Het zijn boeken voor alle leeftijden (net als Harry Potter), maar wel makkelijk te lezen.
Welke ik ook erg goed vind zijn de boeken van micheal grant - verlaten, honger, leugens, plaag en volgens mij komen er nog 2 uit. Dit is ook een jeugdboeken serie maar zo verslavend.
Ik vind de boeken van de zeven wateren echt fantastisch! Er is nog niet zo lang geleden een deel 4 uitgebracht. De verborgen universiteit is ook super. Beetje harry potter, maar dan voor volwassenen. De kinderboekenserie De Grijze jagers zijn ook tof De Shannara serie (heer veel boeken) Ik vind raymond e. Feist ook fantastisch! De magier is deel 1. Een heel leuk kinderboek is fabelhaven, niet nadenken, je gewoon laten meevoeren. Stephanie meyer heeft ook het boek 'Host' geschreven, geen ider of die leuk is.