Hallo, Wie heeft er tips voor leuke neutrale / meisjes (voor)leesboeken voor 5 jarigen? Ik heb net ‘Alle kleuters’ van Carry Slee en ‘Zoete zusjes zoeken een schat’ besteld en zoek nog aanvulling. Boeken van Borre en Ron Schreuder & Marianne Bussink vinden ze erg leuk. Zullen AVI start boeken ook al leuk zijn? Dochters zijn ruim 4 jaar en geinteresserd in letters en herkennen de meeste.
Alle boeken van vos en haas Pluk van de petteflet Pluk redt de dieren Otje Pinkeltje al is het soms wat verouderd. We hebben al heel veel boeken voorgelezen. AVI boeken kan maar daar zit een heel groot verschil tussen. Van een paar woordjes tot al complete lange zinnen en dan is het teveel. Wij hadden het geluk dat we zwijsen hard kartonnen boeken tegen kwamen met de verschillende kernen. Dan heb je het over woordjes lezen met plaatje.super leuk. Misschien eens bij de bibliotheek reserveren. AVI boeken nieuw zal ik niet snel doen omdat ze als het kunnen niet snel meer pakken. Je hebt ook boeken die in AVI omhoog lopen maar dan moeten ze heel vlot zijn of nog even wachten. Zoals Piet en riet kook jij of kook ik. Die is super leuk.
Wolkje is ook erg leuk Grote Anne leert lezen en rekenen Hé, wie zit er op de wc? Samen Hier is groot favoriet bij mijn zoontje
Bedankt voor de tips. Ik ga eens kijken of er wat tussen zit. Ik zag bij een speelgoedwinkel dat er inderdaad veel verschil tussen AVI boeken zit.
Aegyo; ‘Hé wie zit er op de wc’ hebben we als theatershow gezien; was erg leuk. Ik ben nog even benieuwd naar ‘samen hier’; is dit vooral een plaatjesboek? En nog leuk om aan te schaffen voor een bijna 5-jarige?
Het is een handleiding voor het leven op planeet Aarde Geschreven door een papa voor zijn pasgeboren zoon. Heerlijk boek om te lezen en voor te lezen en zeker nog leuk voor een 5/6/7 jarige
Ik heb mijn net vijfjarige pas een radio cadeau gedaan. Daarmee kan hij naar boeken met cd's luisteren en ondertussen mee lezen. Mijn zesjarige hoor ik de afgelopen dagen ook vaak cd's met verhalen aanzetten als hij op zijn kamer zit (hij leest niet mee). Ik vind het wel een pluspunt als die luister mogelijkheid er is.
Dank voor de tips! Kolletje is inderdaad leuk. We hebben een boek met verschillende verhalen waar Kolletje ook in voorkomt; altijd een hit. Planeet Aarde is dus nog geschikt; ik zet het op het lijstje. Een cd speler, om met een boek mee te lezen, lijkt mij wel wat voor richting 6 jaar. Lezen kunnen ze nu nog niet namelijk.
Bij de action heb je nu boekjes van Pixie. Momenteel lezen we pixie en de pannenkoeken en die vinden de 4 en 5 jarige beide heel leuk!